Του Χρήστου Κατσιμπίνη
Ζάκυνθος : Παρασκευή 17 Αυγούστου 2012
Κρατάω στα χέρια μου την εφημερίδα Ερμής παίρνοντας τον καφέ μου στο ανακαινισμένο και ωραιότατο κέντρο, εφάμιλλο του κτιρίου των Λιστόν της Κέρκυρας, με τις στοές του και τον φρέσκο αέρα παρ’ όλο τον καύσωνα που φέρνει η θάλασσα στην άκρη της πλατείας Σολωμού. Στο καφέ ρεστοράντ «Κόκκινος Βράχος» μαζεύεται η «καλή» κοινωνία και οι παλιοί Ζακυνθινοί καθώς και οι επισκέπτες από την Αθήνα. Τι κρίμα όμως για να φτάσεις στο ωραίο νησί της Ζακύνθου σαν Αγρινιώτης και γενικά σαν επισκέπτης από την Αιτωλοακαρνανία χρειάζονται 7 ώρες για να φτάσεις πχ στις Αλυκές Ζακύνθου.
Αν χρονομετρήσεις την μετακίνησή σου από το Αγρίνιο π.χ παίρνοντας ταξί για το πρακτορείο του ΚΤΕΛ, τον χρόνο από το Αγρίνιο στην Πάτρα τη μεταφορά με ταξί στο σταθμό λεωφορείων της Ζακύνθου, τον χρόνο από την Πάτρα στην Κυλλήνη, την επιβίβαση στο φέρυ για Ζάκυνθο, την άφιξη στο σταθμό ΚΤΕΛ Ζακύνθου και με ταξί ή αστικό για τον προορισμό σου πχ στις Αλυκές, υπολογίζοντας και τους χρόνους αναμονή και την μεταφορά των αποσκευών σου και τον κόπο του ανέβα-κατέβα έχουν περάσει 7 ώρες και έχεις επιπλέον όλη αυτή τη κούραση μόνο και μόνο για μερικές μέρες διακοπών. Γιατί ; Υφίστασαι για να πας στο τόσο όμορφο νησί είτε είσαι τουρίστας, είτε προσκυνητής, τόση ταλαιπωρία! Γιατί;
Για να πας από την Ελλάδα στο εξωτερικό, …στη Ζάκυνθο επί Τουρκοκρατίας, σαν λαθρομετανάστης θα έλεγα σήμερα, χρειαζόσουνα λιγότερες ώρες… Σήμερα με τα νέα μέσα μετακινήσεων αυτοκίνητα, ταχύπλοα, αεροπλάνα, κτλ κάνεις διπλάσιο χρόνο. Χαρήκαμε όλοι που από το Μεσολόγγι θα έμπαινε φέρυ για Ζάκυνθο… τίποτα όμως δεν έγινε. Μου θυμίζει το καραβάκι από την Αμφιλοχία προς τα νησιά του Ιονίου, Κέρκυρα κτλ… Μετά τον αγιασμό, την δεξίωση και την αποχώρηση των επισήμων, ακολούθησε η εφορία και κατάσχε το πλοίο…. Στην Ελλάδα μόνο συμβαίνουν αυτά… Το ίδιο έγινε και με την περίπτωση του πλοίου που προορίζονταν για τη γραμμή Μεσολόγγι Ζάκυνθος;
Να τώρα η ευκαιρία, άρθρο στην εφημερίδα Ερμής προβληματίζεται για τη διατήρηση της γραμμής Ζακύνθου (από το λιμανάκι του Αγίου Νικολάου) έως την Κεφαλονιά. Θα μπορούσε η εταιρεία που έχει το φέρυ, νέο και γρήγορο, να το έβαζε να κάνει τη γραμμή Μεσολόγγι Ζάκυνθος δυο φορές τουλάχιστον την εβδομάδα. Ποιος δεν θα έπαιρνε αυτό το φέρυ, έστω τους καλοκαιρινούς μήνες και όχι μόνο; Θα ήταν σωτήρια λύση για εμάς τους «αποκλεισμένους» αιτωλοακαρνάνες αλλά και για τους προσκυνητές που θέλουν να επισκεφθούν τον Άγιο Γεράσιμο και τον Άγιο Διονύσιο στην Κεφαλονιά και την Ζάκυνθο αντίστοιχα.
Θα πρέπει λοιπόν να επιτευχθεί στο μέλλον -επί μονίμου βάσεως- μια γραμμή σύνδεσης της Αιτωλοακαρνανίας με τα Ιόνια Νησιά, που θα δώσει εκτός από οικονομική ανάσα στις περιοχές της Αιτωλοακαρνανίας και των νησιών και πολιτισμικές ανταλλαγές απαραίτητες για τη διατήρηση της πολιτιστικής μας παράδοσης και κληρονομιάς.