“Καλός είσαι περιφερειάρχη μου, αλλά…” [HDvideo]

Με ανυπομονησία θα περιμένουμε να δούμε να γίνονται πράξη όσα είπε ο Απ. Κατσιφάρας για τα αντισταθμιστικά

Αυτή είναι η φράση του περιφερειάρχη Απ. Κατσιφάρα που ο ίδιος λέει στο βίντεο που ακολουθεί ότι ακούει. Ωστόσο Αιτωλοακαρνάνες, Αχαιοί και Ηλείοι συμπληρώνουν ότι ευνοεί τους άλλους νομούς και αδικεί το δικό τους. Δεν ξέρουμε αν αυτό είναι ένα τρυκ του περιφερειάρχη για να αποφεύγει τις τοπικιστικές εξάρσεις, αλλά οι διαμαρτυρίες για την μεταχείριση της Αιτωλοακαρνανίας από τον Περιφερειάρχη ολοένα και πληθαίνουν. Χαρακτηριστικές είναι οι ανακοινώσεις (δημοσιεύονται στη συνέχεια) της Ευθυμίας Καραπάνου Κολοβού Αντιδημάρχου Ξηρομέρου και του Παναγιώτη Στούπα Περιφερειακού Συμβούλου της αντιπολίτευσης. Η κα Ευθυμία Καραπάνου Κολοβού επισημαίνει την αδράνεια της πειφέρειας για την κατασκευή του δρόμου Φυτείες – Αστακός ενώ ο Παναγιώτης Στούπας τονίζει ότι ο περιφερειάρχης κατά την επίσκεψη Χαν στην Δυτική Ελλάδας δεν αναφέρθηκε καθόλου σε έργα που αφορούν την Αιτωλοακαρνανία όπως η Ιόνια Οδός, η ολοκλήρωση του οδικού άξονα Αμβρακίας – Ακτίου, το αεροδρόμιο Ακτίου.

ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ
Προς Κ Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδος Κ Κατσιφάρα
Κοινοποίηση: Επικεφαλή της Μείζονος Αντιπολίτευσης ΠΔΕ κ Παπαναστασίου

Τον Νοέμβριο του 2010, δημοπρατήθηκε το έργο «Βελτίωση της οδού ΚΟΥΒΑΡΑΣ-ΦΥΤΕΙΕΣ-ΑΣΤΑΚΟΣ», μήκους 9,2 χλμ, που εντάχθηκε στο Ε.Σ.Π.Α Το εγκριθέν έργο είναι προϋπολογισμού 16.366.115 ευρώ , μετά την απόφαση 34/2012 της 3/2/12 Οικονομικής Επιτροπής Περιφέρειας Δ Ελλάδος και τη λοιπή προβλεπόμενη εξέλιξη, διότι το έργο, είναι της Περιφέρειας. Εντός των ημερών ξεκινά η κατασκευή του έργου.
Τα πάντα είχαν αρχίσει το 2003- 2004 για τη βελτίωση οδών συνολικού μήκους 80 χλμ,
ΚΟΥΒΑΡΑΣ – ΦΥΤΕΙΕΣ – ΑΣΤΑΚΟΣ 30 χιλιόμετρα περίπου.
ΦΥΤΕΙΕΣ – ΚΑΤΟΥΝΑ –ΑΕΤΟΣ- ΜΥΤΙΚΑΣ 50 χλμ. περίπου.
Τις μελέτες είχε πάρει εντολή να τις ετοιμάσει η τεχνική εταιρεία μελετών δημοσίων έργων [ΧΩΡΟΜΕΤΡΙΑ], με έδρα τη Αθήνα ( τηλ επικοινωνίας 210-8215989, 210-8211748.

Αναλυτικότερα η μελετητική εταιρεία πήρε εντολή να ετοιμάσει 3 μελέτες όπως γράφει στην ιστοσελίδα της:
α. Προωθημένη αναγνωριστική μελέτη σε κλίμακα 1:5000 για τα τμήματα Κουβαράς – Φυτείες – Αστακός και Φυτείες – Κατούνα – Μύτικας συνολικού μήκους 80 περίπου χλμ.
β. Οριστική μελέτη οδοποιίας στα οδικά τμήματα Κουβαράς – Φυτείες – Μπαμπίνι μήκους 9,2 χλμ. και Φυτείες – Παπαδάτος μήκους 4,2 χλμ.,
γ. Προμελέτη και οριστική μελέτη ισόπεδων κόμβων σε κλίμακα 1:500.

Σε εισήγησή του σε Περιφερειακό συμβούλιο, ο τότε Περιφερειάρχης κ Αποστολόπουλος σε ξενοδοχείο στη Πάτρα την 1 Φεβ 2010 (βλέπε στην ιστοσελίδα http://www.apostolopoulos-tasos.gr/dt/2010/02-2010/01-02/01-02-2010.html), ανέφερε ότι «Κάποιοι φορείς αυτές τις μέρες μου έστειλαν λίστες με έργα που πρέπει να ενταχτούν στο ΕΣΠΑ. Η ένταξη ενός έργου χρειάζεται συγκεκριμένη διαδικασία για την ωρίμανση και την ένταξή του, μετά την αξιολόγηση, στο ΕΣΠΑ. Διαδικασία που δεν μπορούμε και να θέλαμε να την αγνοήσουμε. Άρα οι λίστες έργων από μόνες τους δεν λένε τίποτα αν δε συνοδεύονται από ώριμες μελέτες. Μόνο δυο έργα παρουσιάζουν σήμερα ωριμότητα: Είναι η είσοδος της Ιεράς Πόλης του Μεσολογγίου και η Βελτίωση του δρόμου Κουβαρά-Φυτείες-Αστακός-Κατούνα Μύτικα τα οποία πρέπει να εντάξουμε. » Επομένως ο ίδιος επιβεβαίωνε ΣΑΦΕΣΤΑΤΑ για τις ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΕΣ χρονοβόρες διαδικασίες και κατσαδιάζει φορείς που δρουν χωρίς σχεδιασμό.

Από τα 80 χιλιόμετρα εγκρίθηκε να Δημοπρατηθούν μόνο τα 9,2 χλμ, δηλαδή από ΚΟΥΒΑΡΑ ΦΥΤΕΙΩΝ (Ε.Ο Αγρινίου-Ιωαννίνων), μέχρι λίγο έξω από χωρίο ΜΠΑΜΠΙΝΙ. Δεν δημοπρατήθηκαν ποτέ τα 4,2 χιλιόμετρα από κόμβο Λιγοβιτσίου προς ΦΥΤΕΙΕΣ και ΠΑΠΑΔΑΤΟΥ (Βλέπε χάρτη), ενώ είχε υποβληθεί πλήρης ΟΡΙΣΤΙΚΉ μελέτη και είχε ωριμάσει για δημοπράτηση ως Α΄ΦΑΣΗ. Τα δύο αυτά χωριά απομονώνονται πλέον, ενώ βρίσκονται στην ΠΥΛΗ του ΞΗΡΟΜΕΡΟΥ. Αυτό διαπιστώθηκε και σε σύσκεψή για το ίδιο θέμα στις ΦΥΤΕΙΕΣ, το 2011, όπου σε ερώτημα και ανάλυση με στοιχεία του Δημότη Φυτειών Ξηρομέρου, Χρήστου Κολοβού,Ταξίαρχου ε.α, οι εκπρόσωποι της Περιφέρειας παραδέχτηκαν εν γένει το πρόβλημα, όπως το επισήμανε και ο παρευρισκόμενος στη σύσκεψη τότε βουλευτής κ Μακρυπίδης. Το κράτος φωνάζει τις Περιφέρειες, φτιάξτε μελέτες ώριμες να τις βάλουμε στο ΕΣΠΑ και να φτιάξουμε έργα για να μη επιστρέφονται πιστώσεις πίσω στην Ε.Ε. Αυτό το πρόβλημα έχουμε σήμερα. Πέρασαν τόσα χρόνια και η Περιφέρεια δεν γνωρίζουμε τι έπραξε πάνω στις προμελέτες ΦΥΤΕΙΕΣ- ΚΑΤΟΥΝΑ -ΜΥΤΙΚΑ ΚΑΙ ΦΥΤΕΙΕΣ- ΜΠΑΜΠΙΝΙ- ΑΣΤΑΚΟΣ.Επομένως η ολοκλήρωση βελτίωσης των δύο υπολοιπων σημαντικών για το Ξηρόμερο απαρχαιωμένων ακατάλληλων επικίνδυνων και αναχρονιστικών δρόμων, πότε θα γίνουν?

Συνοψίζοντας κ Περιφερειάρχη, αναρωτήθηκα και μένω ακόμα με τις απορίες, πως είναι δυνατόν, ενώ υπήρχε ολοκληρωμένη μελέτη από το 2009, για τα 9,2 χιλιόμετρα προς ΜΠΑΜΠΙΝΗ και τα 4,2 προς ΦΥΤΕΙΕΣ – ΠΑΠΑΔΑΤΟΥ, γιατί μετά από 4 χρόνια κατασκευάζουμε μόνο τα 9,2 χιλιόμετρα; Αν τα 6.650.000 € προς ΦΥΤΕΙΕΣ και ΠΑΠΑΔΑΤΟΥ κόπηκαν, ή δόθηκαν αλλού το έτος 2009, ή δεν υπήρχαν χρήματα, ή για άλλους τεχνικούς λόγους που δεν γνωρίζω, λυπάμαι πολύ για την εξέλιξη αυτή, αλλά κάτι πρέπει να γίνει γι’ αυτό και να τα ΕΠΑΝΑΔΙΑΘΕΣΕΤΕ άμεσα.

Σας ΠΡΟΤΕΙΝΩ και ΑΙΤΟΥΜΑΙ
1ον Να προωθηθεί άμεσα και κατ εξαίρεση για χρηματοδότηση και δημοπρασία η έτοιμη ώριμη μελέτη για το τμήμα των 4,2 χιλιομέτρων από τα νότια των ΦΥΤΕΙΩΝ προς τις ΦΥΤΕΙΕΣ και την ΠΑΠΑΔΑΤΟΥ.

2ον Ολοκλήρωση των δύο άλλων αναγνωριστικών μελετών δρόμων και κόμβων, μέχρι ΑΣΤΑΚΟ και μέχρι ΜΥΤΙΚΑ από ΑΕΤΟ. (δεν γνωρίζω τι υπάρχει στη Περιφέρεια). Έχει γίνει μεν προεργασία από το 2004, αλλά θέλει να ολοκληρωθούν ως μελέτες για να ωριμάσουν, ενώ έχουν παγώσει προ πολλού. Το πρόγραμμα ΕΣΠΑ 2007-2013 τελειώνει και αρχίζει το επόμενο. Όλοι θέλουμε και φωνάζουμε να μη επιστρέφονται χρήματα πίσω στην Ε.Ε και να ανέβει η απορρόφηση πιο πολύ αυτων των κονδυλίων. Ξέρουμε ότι για να προλάβουμε, πρέπει να έχουμε μελέτες έτοιμες για χρηματοδότηση τώρα που η χρηματοδότηση από την Ε.Ε έχει ανέβει πάρα πολύ σε ποσοστό συμμετοχής.

Κε Περιφερειάρχη,
Πρέπει να δώσετε άμεση προτεραιότητα σε πίεση προς τις αρμόδιες υπηρεσίες σας και διευθύνσεις, έτσι ώστε να ξαναρχίσουν και να επιταχυνθούν όλες οι διαδικασίες, για το σύνολο του έργου, από την Νότια Παράκαμψη ΦΥΤΕΙΩΝ προς ΑΣΤΑΚΟ και προς τις ΦΥΤΕΙΕΣ –ΠΑΠΑΔΑΤΟΥ- ΚΑΤΟΥΝΑ-ΑΕΤΟΣ – ΜΥΤΙΚΑ.

Πρέπει να ολοκληρωθεί το μεγάλο οδικό έργο που αρχίζει για το ΞΗΡΟΜΕΡΟ, μαζί με το δρόμο προς το Πλατυγιάλι και Αστακό, που πρέπει και αυτό να γίνει, που θα φέρει το Ξηρομέρο, πιο κοντά στην επίτευξη των χρόνιων στόχων του, όσον αφορά στην ανάπτυξη στο εμπόριο, στην κτηνοτροφία, γεωργία, αλιεία, σε βιομηχανικές, στις τουριστικές και αγροτουριστικές επενδύσεις και στην εν γένει οικονομική αλματώδη ανάπτυξη που τόσο έχει ανάγκη στη σημερινή κρίση.
Γνωρίζετε ασφαλώς ότι εμείς εδώ στο Ξηρομερο Αιτωλνίας, έχουμε από τους χειρότερους και επικίνδυνους δρόμους στην Ελλάδα και λογικά θα έπρεπε να έχουμε προτεραιότητα απορρόφησης πιστώσεων για τους παραπάνω δρόμους. Υπάρχουν και πολλές σχετικές διαχρονικές δηλώσεις αρμοδίων περί τούτου. Τα υπόλοιπα 70 χιλιόμετρα από ΦΥΤΕΙΕΣ προς ΑΣΤΑΚΟ και προς ΚΑΤΟΥΝΑ-ΑΕΤΟ -ΜΥΤΙΚΑ, ενημερώνω ότι φαίνεται ότι δεν υπάρχει εδώ και χρόνια , σε εξέλιξη διαδικασία ολοκλήρωσης των αναγνωριστικων μελετών για να ωριμάσουν στη συνέχεια και να προλάβουν να εγκριθούν για εισαγωγή τους στο ΕΣΠΑ.

Έχει αναρτηθεί στο διαδίκτυο φωνή διαμαρτυρίας του Περιφερειακού συμβούλου κ Στούπα Παναγιώτη, για εγκατάλειψη της Αιτωλοακαρνανίας στους σχεδιασμούς της Περιφέρειας. «Πρέπει να υπάρχει ισομερής περιφερειακή ανάπτυξη για άμβλυνση των ενδοπεριφερειακών ανισοτήτων. Αυτό προϋποθέτει ότι στον στρατηγικό σχεδιασμό του πρέπει να λαβαίνει υπόψη τα χαρακτηριστικά και τις ανάγκες όλων των περιφερειακών ενοτήτων…».
Αναφέρθηκε επίσης πρόσφατα (όπως διαβάζω στο διαδίκτυο), από τον επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης του περιφερειακού συμβουλίου Γιώργο Παπαναστασίου, πως το ΕΣΠΑ καταρτίστηκε εν κρυπτώ και ότι σχεδόν 2 χρόνια από το τότε που η περιφέρεια ανέλαβε την αρμοδιότητα του ΕΣΠΑ δεν το έχει φέρει προς συζήτηση στο περιφερειακό συμβούλιο. http://www.myagrinio.gr/%CE%BA%CF%8C%CE%BD%CF%84%CF%81%CE%B1-%CF%80%CE%B1%CF%80%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CF%83%CF%84%CE%B1%CF%83%CE%AF%CE%BF%CF%85-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CF%83%CE%B9%CF%86%CE%AC%CF%81%CE%B1-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84/

Κ Περιφερειάρχη
Κάτι που δεν πρέπει να μας διαφεύγει και θα πρέπει να μαχόμαστε γιαυτό, είναι ότι αν χρηματοδοτηθούν τα έργα αυτά θα υπάρξουν και εκατοντάδες θέσεις εργασίας για πολλά χρόνια για πολλούς Ξηρομερίτες. Ξέρετε ότι για το ΕΣΠΑ η κρατική συμμετοχή έπεσε στο 5%. Το 95% των δαπανών δίνεται από την Ε.Ε. Αλλά σύμφωνα με κυβερνητικά στελέχη και αξιωματούχους από τις Βρυξέλλες για όλες αυτές τις καθυστερήσεις και την μη απορρόφηση των αναγκαν κονδυλίων, ευθύνεται η ανυπαρξία ενός συγκροτημένου μηχανισμού παραγωγής έργων που να καθιστά εφικτή την απορρόφησή τους. Έχουν απορροφηθεί από το 2007 μέχρι σήμερα 6-7 δισ. ευρώ κοινοτικών κονδυλίων και τα υπόλοιπα 8 δις, ευρώ παραμένουν αναξιοποίητα. Συνεπώς, επιδοτήσεις του ΕΣΠΑ αργούν να προκηρυχθούν, έργα υποδομής αναβάλλονται, το ίδιο και δράσεις κατάρτισης, νέας τεχνολογίας, πληροφοριακά συστήματα.

Το μήνυμα του Πρωθυπουργού κ Σαμαρά στο Υπουργικό Συμβούλιο που έγινε την προηγούμενη Παρασκευή ήταν ότι, στη νέα περίοδο που έχει ξεκινήσει -με τη διασφάλιση της απρόσκοπτης χρηματοδότησης μέσω της δόσης των 52,4 δισ. ευρώ και τα πρόσθετα κονδύλια των 18,3 δισ. μέσω του νέου κοινοτικού προϋπολογισμού- για την οικονομία, «δεν πρέπει να χαθεί ούτε ένα ευρώ».

Στην δε εισήγησή του ο υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης, τόνισε ότι ο μνημονιακός στόχος απορροφήσεων για το 2013 είναι περίπου 4 δισ ευρώ, ενώ οι λίστες των προγραμμάτων θα πρέπει να είναι έτοιμες μέχρι το τέλος Μαρτίου από τα υπουργεία και τις Περιφέρειες.

Συμπλήρωσε ακόμη ότι αν συνυπολογισθούν οι πόροι της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής, η Ελλάδα έχει στη διάθεσή της 36 δισ. ευρώ περίπου, ενώ μαζί με ένα ποσό της τάξεως των 8 δισ. ευρώ που δεν έχει ακόμα απορροφηθεί από το σημερινό ΕΣΠΑ, τα κονδύλια αυτά μπορεί να αποτελέσουν μια ουσιαστική ένεση ρευστότητας για την αγορά και τις επιχειρήσεις, καθώς και να συμβάλουν στη στήριξη των ασθενέστερων κοινωνικών ομάδων.

Κ Περιφερειάρχη
Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων για την επίσημη απάντησή σας στον Δήμο ΞΗΡΟΜΕΡΟΥ και τις ενέργειές σας.

Στον επικεφαλής της Μείζονος Αντιπολίτευσης του Περιφερειακού Συμβουλίου κ Παπαναστασίου και τον Περιφερειακό Σύμβουλο κ Στούπα, τους παρακαλώ να ενημερωθούν πλήρως από τις Τεχνικές υπηρεσίες της Περιφέρειας για το μεγάλο ζήτημα της εγκατάλειψης του ΞΗΡΟΜΕΡΟΥ, και να ζητήσουν συζήτηση επί του θέματος και λήψη απόφασης στο επόμενο Περιφερειακό Συμβούλιο, έστω και προ ημερησίας διατάξεως.

17 Φεβ 2013
Ευθυμία Καραπάνου-Κολοβού
Αντιδήμαρχος ΔΕ ΦΥΤΕΙΩΝ Δήμου Ξηρομέρου

Ο κ. Κατσιφάρας είναι Περιφερειάρχης Δ.Ε., όχι νομάρχης Αχαϊας
Είχα την ευκαιρία να παρευρεθώ στην επίσκεψη του Ευρωπαίου Επίτροπου J. Hahn στην Πάτρα, όπου έλαβε χώρα ανταλλαγή απόψεων μεταξύ τοπικών φορέων και του Επιτρόπου για την πολιτική συνοχής και την προετοιμασία για την 5η προγραμματική περίοδο.

Στην συνάντηση αυτή ο Ευρωπαίος Επίτροπος ανέλυσε το στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης και τις προτεραιότητες της νέας προγραμματικής περιόδου, ζήτησε δε από τους τοπικούς φορείς να συνδράμουν το έργο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για την αναστροφή του κλίματος μέσω της απορρόφησης των νέων κονδυλίων.

Πριν ωστόσο την τοποθέτηση του κ. Hahn, το λόγο πήρε ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας, ο οποίος θεώρησε καλό να κάνει αυτό που έχει συνηθίσει να κάνει στα χρόνια της θητείας του, να καταδείξει δηλαδή μια μαγική εικόνα, που καμία σχέση δεν έχει με την πραγματικότητα, ενώ παράλληλα ξέχασε για λίγο ότι είναι Περιφερειάρχης όλης της Δυτικής Ελλάδας και όχι μόνο της Αχαΐας και της Ηλείας.

Συγκεκριμένα, αναφέρθηκε στις ανάγκες ανάπτυξης της Ηλείας και της Αχαΐας, προβάλλοντας μάλιστα τις αναπτυξιακές προοπτικές των εν λόγω ενοτήτων, «ξεχνώντας» να αναφερθεί στην Περιφερειακή Ενότητα Αιτωλοακαρνανίας και μάλιστα επιδεικτικά. Το μόνο σημείο αναφοράς του ήταν η βελτίωση της οδού πρόσβασης Χ.Υ.Τ.Α. 2ης ΓΕΝ Νομού Αιτωλοακαρνανίας και το Νοσοκομείο Αγρινίου, το οποίο έθεσε ως παράδειγμα απορρόφησης κοινοτικών κονδυλίων, την στιγμή που όπως πρόσφατα αποκάλυψε ο επικεφαλής της παράταξης ΖΟΥΜΕ ΔΥΤΙΚΑ Γ. Παπαναστασίου, είναι ένα έργο πλήρως χρηματοδοτούμενο από τον κρατικό προϋπολογισμό, ενώ η μετακίνησή του στο ΕΣΠΑ έγινε μόνο λογιστικά και επ’ ωφελεία των δεικτών απορροφησιμότητας των ευρωπαϊκών κονδυλίων και φυσικά εις βάρος των κονδυλίων που απομένουν στην Αιτωλοακαρνανία για έργα υποδομής.

Ο Περιφερειάρχης, υπερτόνισε τις δυνατότητες ανάπτυξης της Ηλείας και της Αχαΐας, κάνοντας λόγο για αδιαμφισβήτητα φυσικά προτερήματα των εν λόγω περιοχών, όπως το Πανεπιστήμιο Πατρών, το λιμάνι του Κατακόλου και την Αρχαία Ολυμπία. Στην συνέχεια δε της ομιλίας του προέταξε ως προτεραιότητες αναπτυξιακών υποδομών την κατασκευή της περιφερειακής οδού Πατρών, την ολοκλήρωση της Ολυμπίας Οδού και περιέγραψε την περιφέρεια ως κεντρικό πόλο ανάπτυξης στον αναπτυξιακό άξονα Αδριατικής – Ιονίου που συνδέει την Ευρώπη με τη Μέση Ανατολή μέσω Πάτρας (!!!). Είναι φανερό ότι στον σχεδιασμό του Περιφερειάρχη, η Αιτωλ/νία είναι απούσα. Η δε συνεισφορά της στις προοπτικές ανάπτυξης της Περιφέρειας, περιορίζεται στην αγροτοκτηνοτροφική παραγωγή, ξεχνώντας προφανώς ότι στην Αιτωλοακαρνανία, βρίσκεται το Πλατυγιάλι, για το οποίο τίποτε δεν ελέχθη. Όπως καμία συζήτηση δεν έγινε για την διαχείριση των υδάτινων πόρων, σε μια περιοχή με πραγματικό πλούτο στον συγκεκριμένο τομέα, ένα πλούτο που μπορεί να αποτελέσει μοχλό ανάπτυξης στα πλαίσια που έχει καθορίσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (ζητήματα άρδευσης, παραγωγής ενέργειας μέσω καινοτόμων δράσεων κλπ).

Η πιο σημαντική όμως παράλειψη του Περιφερειάρχη ήταν το ότι δεν αναφέρθηκε καθόλου στην ανάγκη ολοκλήρωσης της Ιόνιας Οδού και στις αναπτυξιακές προοπτικές του εν λόγω έργου. Ούτε φυσικά έκανε λόγο για την ανάγκη σύνδεσης του Αγρινίου με την Ιόνια Οδό, ένα έργο πραγματικής ανάγκης για τον τόπο που θα δώσει ανάπτυξη μέσω της προσβασιμότητας στην μεγαλύτερη πόλη του Νομού. Περαιτέρω, φάνηκε να μην εντάσσεται στη στρατηγική του, αφού καμία αναφορά δεν έγινε, αφενός μεν στην ολοκλήρωση του οδικού άξονα Αμβρακίας – Ακτίου (χρηματοδότηση ΕΣΠΑ) που συνδέει άμεσα την Ιόνια οδό με την υποθαλάσσια σήραγγα Ακτίου – Πρεβέζης, αφετέρου δε στο αεροδρόμιο Ακτίου.

Ενώ λοιπόν, όπως αναφέρθηκε από όλους σχεδόν τους παριστάμενους, το ζήτημα των υποδομών είναι στην πρώτη γραμμή, αφού χωρίς αυτές δεν μπορεί να γίνεται λόγος για περαιτέρω ανάπτυξη μέσω εκμετάλλευσης των υπολοίπων συγκριτικών πλεονεκτημάτων του τόπου, ο Περιφερειάρχης, φάνηκε να αναγνωρίζει αφενός μεν ελλείψεις σε ζητήματα υποδομών μόνο στην Αχαΐα και την Ηλεία, αφετέρου δε φάνηκε να εντάσσει στα συγκριτικά πλεονεκτήματα της ΠΔΕ, μόνο τις αναπτυξιακές προοπτικές των ως άνω περιφερειακών ενοτήτων αποκλείοντας την Αιτωλοακαρνανία.

Θα πρέπει να επισημανθεί στο σημείο αυτό ότι τεχνηέντως από την πλευρά του κυρίου περιφερειάρχη έγινε προσπάθεια συγκαλύψεις της πιο πάνω περιγραφόμενης συμπεριφοράς προσπαθώντας ο ίδιος να διαρρεύσει στον τύπο πράγματα διαφορετικά από αυτά που όντως συνέβησαν. Συγκεκριμένα επειδή και ίδιος αντελήφθη ότι η τοποθέτησή του προσομοίαζε περισσότερο με Νομάρχη και όχι με περιφερειάρχη και αφού η εν λόγω στάση του προκάλεσε τις αντιδράσεις κάποιων απ’ τους παρευρισκόμενους, επέλεξε να ρίξει στάχτη στα μάτια των Αιτωλοακαρνάνων με δελτία τύπου και κατευθυνόμενες ειδήσεις.

Θα πρέπει κάποιος να υπενθυμίσει στον κ. Περιφερειάρχη ότι στις προγραμματικές του δηλώσεις, μιλούσε για ισομερή περιφερειακή ανάπτυξη και για άμβλυνση των ενδοπεριφερειακών ανισοτήτων. Αυτό προϋποθέτει ότι στον στρατηγικό σχεδιασμό του πρέπει να λαβαίνει υπόψη τα χαρακτηριστικά και τις ανάγκες όλων των περιφερειακών ενοτήτων και όχι μόνο της «εκλογικής» του περιφέρειας. Θα πρέπει δηλαδή να του θυμίσει κάποιος ότι είναι περιφερειάρχης της ΠΔΕ και όχι Νομάρχης Αχαΐας. Κι αν κάποιοι περιφερειακοί σύμβουλοι της παράταξης του κ. Κατσιφάρα, από την Αιτωλοακαρνανία, ανέχονται ή εθελοτυφλούν στην πολιτική που ασκεί εις βάρος της περιοχής μας, είμαστε εδώ για να του το θυμίσουμε εμείς. Θα πρέπει τέλος να καταλάβει ο κύριος περιφερειάρχης ότι δεν μπορεί πια ούτε να ενεργεί σαν Νομάρχης Αχαΐας ή Ηλείας ούτε πολύ περισσότερο να παραπλανά τους πολίτες της Αιτωλοακαρνανίας. Σαν περιφερειακός σύμβουλος πιστεύω ακράδαντα στα θετικά αποτελέσματα της καλλιέργειας περιφερειακής συνείδησης, δεν μπορώ όμως να ανεχτώ σε καμία περίπτωση μικροπολιτικά παιχνίδια σε βάρος του τόπου μου και μάλιστα σε τομείς όπως ο στρατηγικός σχεδιασμός και η θέση προτεραιοτήτων όσον αφορά στην περιφερειακή ανάπτυξη. Πρέπει επιτέλους να καταλάβουν κάποιοι ότι η Αιτωλοακαρνανία έχει τις περισσότερες ελλείψεις σε υποδομές και ως εκ τούτου θα πρέπει να είναι πρώτη προτεραιότητα στο στρατηγικό σχεδιασμό για την ανάπτυξη της Δυτικής Ελλάδος.

Παναγιώτης Λ. Στούπας
Γεωπόνος Περιφερειακός Σύμβουλος στην ΠΔΕ με την Παράταξη ΖΟΥΜΕ ΔΥΤΙΚΑ