Επικαιροποιημένης μελέτη κόστους-οφέλους για την Ιόνια Οδού πριν την επανεκκίνηση

Ένεση ρευστότητας περίπου 400 εκατ. ευρώ, προβλέπει το σχέδιο της κυβέρνησης και του υπουργού Ανάπτυξης κ. Κωστή Χατζηδάκη για το ξεπάγωμα των εργοταξίων στους αυτοκινητοδρόμους. Μέρος αυτών θα δοθεί προκαταβολικά στις κοινοπραξίες που έχουν αναστείλει για δύο χρόνια την κατασκευή των έργων και θα αποτελέσει το όχημα για να τρέξουν οι πρόδρομες εργασίες στις συμβάσεις παραχώρησης.

Σύμφωνα με το protothema.gr την κινητικότητα που υπάρχει στα έργα επιβεβαιώνει και η πρόσληψη συμβούλου στο υπουργείο Υποδομών για την υποστήριξη των αρμόδιων υπηρεσιών στην εκπόνηση επικαιροποιημένης μελέτης ανάλυσης κόστους-οφέλους για το έργο της Ιόνιας Οδού (Αντίρριο –Γιάννενα) και Μεταμόρφωση –Σκάρφεια.

Η νέα μελέτη περιλαμβάνει τμηματικές προθεσμίες για την συμπλήρωση στοιχείων ώστε να εγκριθεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες στην Ελλάδα και την ΕΕ. Ως τις 8 Απριλίου θα πρέπει να υποβληθούν στοιχεία για το έλλειμμα χρηματοδότησης του έργου, τον επιλέξιμο προϋπολογισμό και το ύψος της κοινοτικής επιχορήγησης, δείκτες χρηματοδοτικής και κοινωνικοικονομικής απόδοσης. Μέχρι τέλος του μήνα ο σύμβουλος θα πρέπει να παραδώσει την ολοκληρωμένη ανάλυση Κόστους-Οφέλους.

Όσον αφορά το μπόνους της κυβέρνησης προς τους εργολάβους -σύμφωνα με το protothema.gr- είναι το αποτέλεσμα των σκληρών διαπραγματεύσεων που διήρκησαν περί τους επτά μήνες και ακόμη δεν έχουν ολοκληρωθεί καθώς απομένει η οριστικοποίηση της σχετικής συμφωνίας με τις τράπεζες. Είναι μάλιστα πάνω από το ποσό που είχε ανακοινωθεί τον περασμένο Δεκέμβριο από τον υπουργό όταν περιχαρής ανακοίνωνε την επίτευξη συμφωνίας για αποζημιώσεις 280 εκ. ευρώ ώστε να αποσύρουν οι εταιρείες τις απαιτήσεις τους από τα έργα. Οι τράπεζες, έσπευσαν να χαιρετίσουν χθες το σχέδιο της κυβέρνησης, επιβεβαιώνοντας τον «άσο» που εδώ και μήνες άφηνε με δηλώσεις του να εννοηθεί ο κ. Χατζηδάκης ότι διαθέτει στο μανίκι του.