Όταν κοιμάσαι, το τρένο της ανάπτυξης φεύγει…

Η πολυκοσμία που επικράτησε τις μέρες του Πάσχα στην περιοχή μας άνοιξε σε πολλούς την όρεξη για ανάπτυξη και συγκεκριμένα για τουριστική αξιοποίηση της περιοχής μας. Όταν μέρη πολύ περισσότερο αναπτυγμένα τουριστικά από το Αγρίνιο και την Αιτωλοακαρνανία, όπως το Κατάκολο, η Κυπαρισσία, η Μεσσήνη και η Καλαμάτα, υποδέχονται με φιλαρμονικές, πανηγύρια και τραπεζώματα 70 Βρετανούς τουρίστες που περιοδεύουν με το τρένο στην Πελοπόννησο τότε γιατί να μην εκμεταλλευτούμε και εμείς τη ανακαινισμένη σιδηροδρομική γραμμή Αγρινίου Κρυονερίου;

Ως γνωστόν το σιδηροδρομικό δίκτυο της Πελοποννήσου πλην του προαστικού της Πάτρας έχει κλείσει, αλλά ο ΟΣΕ έχει ενεργοποιήσει τα τουριστικά δρομολόγια. Έτσι 70 Βρετανοί τουρίστες φίλοι του σιδηροδρόμου, νοικιάσανε ένα τρένο από τον ΟΣΕ και κάνανε εκδρομή στην Πελοπόννησο. Το δρομολόγιο για τον ΟΣΕ ήταν κερδοφόρο, αφού πλέον το τρένο ταξίδεψε σαν ιδιωτικό τρένο – ταξί και οι τοπικές κοινωνίες, υποδέχθηκαν τους 70 τουρίστες με χορούς και πανηγύρια…. Ενδεικτική ήταν η υποδοχή στην Κυπαρισσία, αλλά και την Καλαμάτα, όπως επίσης και στο Κατάκολο που ίσως πολλοί να πιστεύουν ότι νοιάζεται μόνο για το λιμάνι του και τις κρουαζιέρες. Το περιηγητικό τρένο ξεκίνησε από την Πάτρα, την πρώτη ημέρα οι τουρίστες ταξίδεψαν για το Κατάκολο, όπου διανυκτέρευσαν σε ξενοδοχεία της επιλογής τους. Η δεύτερη μέρα είχε προορισμό την Καλαμάτα και η τρίτη την Κόρινθο για να επιστρέψουν μέσω Τρίπολης και Μεγαλόπολης στην Κυπαρισσία. Την τελευταία ημέρα το τρένο επέστρεψε την Πάτρα.

Πρόκειται για ένα ειδικό target group τουριστών – φίλων του σιδηροδρόμου, που ταξιδεύουν σε παλιά σιδηροδρομικά δίκτυα. Παγκοσμίως υπάρχει τεράστια ανάπτυξη του σιδηροδρομικού τουρισμού και έχουμε εν δυνάμει 70 – 80 εκατομμύρια πελάτες σε όλο τον κόσμο. Για τους ανθρώπους αυτούς το αξιοθέατο είναι το ίδιο το τρένο, επομένως όπου κάνουν στάση θέλουν τουλάχιστον κάπου να κοιμηθούν και να φάνε… Αυτούς τους τουρίστες ακόμη και η Αιτωλοακαρνανία που δεν έχει αναπτυγμένες τουριστικές υποδομές μπορεί να τους εξυπηρετήσει… αρκεί να ζητήσει την αξιοποίηση του δικού της σιδηροδρομικού δικτύου.

Η κωλοτούμπα του δημάρχου…
Τον περασμένο Αύγουστο 50 Έλληνες φίλοι του σιδηροδρόμου πραγματοποίησαν αντίστοιχη εκδρομή με τρένο από τον Πύργο έως την Κόρινθο. Η Καλαμάτα όμως ήταν εκτός ταξιδιού, γιατί ο δήμαρχος Παναγιώτης Νίκας ασφαλτόστρωσε τις διαβάσεις, τα πασάγια και το τρένο δεν περνούσε. Σημειωτέον ότι κάτι αντίστοιχο έχει συμβεί και με τους δημάρχους Αγρινίου και Μεσολογγίου. Όταν όμως το τρένο πέρασε από το Ζευγολατιό, την Τρίπολη, το Αργος και την Κόρινθο, οι Καλαματιανοί αντέδρασαν και στη συνέχεια ο δήμος Καλαμάτας έβγαζε ανακοινώσεις για το πως θα υποδεχθεί το τρένο. Πλέον ο δήμαρχος Καλαμάτας σε κάθε υποδοχή του τρένου είναι εκεί και βγάζει λόγους, όπως βέβαια συμβαίνει και στην Τρίπολη και σε άλλα μέρη της Πελοποννήσου. Οι τίτλοι του τοπικού τύπου όπως “Με μουσική υποδέχθηκαν το τρένο στη Καλαμάτα” είναι ενδεικτικοί για το πως στην Πελοπόννησο έχουν αλλάξει στάση απέναντι στο τρένο. Μήπως πρέπει επιτέλους και οι δήμαρχοι Αγρινίου και Μεσολογγίου να απελευθερώσουν τις διαβάσεις από την άσφαλτο;;;

Και εδώ κοιμόμαστε…
Η ζήτηση από Έλληνες ξένους είναι τόσο μεγάλη που στο παιχνίδι έχουν μπει και τα μεγαλύτερα ταξιδιωτικά πρακτορεία της χώρας. Μετά την τελευταία εκδρομή που έγινε για τις μέρες του Πάσχα πλέον διοργανώνεται η επόμενη για το 4ήμερο του Αγίου Πνεύματος. Στην Αιτωλοακαρνανία δυστυχώς έχουμε μείνει στην απαξίωση μιας έτοιμης υποδομής – και στα κλισέ για τον σταθμάρχη του Μεσολογγίου επί Βερελή –  που αν αντιληφθούμε την αξία της (αρκεί να δείτε τα λινκς  και τις εικόνες από τα δημοσιεύματα) και να πιέσουν και λίγο οι δήμαρχοι της περιοχής θα μπορεί να είναι πραγματικά ωφέλιμη για την περιοχή.

Το agrinioculture.gr μέσα από το ρεπορτάζ που έκανε στην webtv του myagrinio.gr αποκάλυψε ότι ο ΟΣΕ προτίθεται να ξεκινήσει εκδρομικά δρομολόγια στη γραμμή «Αγρίνιο- Κρυονέρι», όμως για να γίνει αυτό, πρέπει να υπάρξει και η ανάλογη πίεση…

Δ.Π