…και προβληματισμός για τους περιορισμούς
Τρία υδατοδρόμια είναι πολύ πιθανό να αποκτήσει η Αιτωλοακαρνανία. Μετά το Μεσολόγγι και την Αμφιλοχία η εταιρεία Hellenic Seaplanes φιλοδοξεί να δημιουργήσει υδατοδρόμιο και στην Τριχωνίδα, στη θέση Αμπάρια (φωτο).
Ήδη το Λιμενικό Ταμείο Αιτωλοακαρνανίας προχωρεί στη διενέργεια εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την αδειοδότηση υδατοδρομίου στο Λιμάνι Μεσολογγίου, ενώ στην περίπτωση της Αμφιλοχίας ο δήμος αποφάσισε να προσχωρήσει στην πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την έκδοση της άδειας για το υδατοδρόμιο στο τουριστικό καταφύγιο στην Αμφιλοχία. Σύμφωνα με όσα δήλωσε ο Πρόεδρος της Hellenic Seaplanes Νικόλας Χαραλάμπους στο ΑγρίνιοCulture.gr η εταιρεία τις επόμενες μέρες θα καταθέσει το σχετικό αίτημα στην Κτηματική Υπηρεσία για το υδατοδρόμιο στην Τριχωνίδα. “Εχουμε πάει ήδη στο Υπ.Οικ. και στις αρμόδιες Κτηματικές Υπηρεσίες” λέει χαρακτηριστικά και δηλώνει πως “η εταιρεία είναι έτοιμη να καλύψει όλους τους περιβαλλοντικούς όρους που θέτει το ισχύον νομικό πλαίσιο”. Σύμφωνα με τον κ. Χαραλάμπους “υπάρχουν δυο τρόποι για να προχωρήσει ένα υδατοδρόμιο. Αν το θέμα προχωρήσει από δημόσιο φορέα θα πρέπει να γίνουν τρεις διαγωνιστικές διαδικασίες για την επιλογή της αδειδότησης, της κατασκευής και της λειτουργίας. Και αυτές οι διαδικασίες κρατούν σχεδόν ένα χρόνο. Σε αυτή την περίπωση δεν θα λειτουργήσει υδατοδρόμιο πριν το 2015. Εάν όμως” συμπληρώνει ο κ. Χαραλάμπους “γίνει παραχώρηση σε ιδιώτη για να εκδώσει την άδεια τότε μπορεί η όλη διαδικασία να προχωρήσει πιο γρήγορα”. Τέτοια περίπτωση είναι και η περίπτωση της Τριχωνίδας όπου έχει επιλεγεί η θέση Αμπάρια στο Παναιτώλιο και αυτό επειδή αυτό είναι το μόνο σημείο στη λίμνη που έχει γίνει οριοθέτηση του αιγιαλού. Τέλος ζητήσαμε από κ. Χαραλάμπους να σχολιάσει αν μπορεί να είναι βιώσιμα τρία υδατοδρόμια σε τόσο κοντινή απόσταση. “Κάθε περιοχή, κάθε δήμος μπορεί να στηρίξει την λειτουργία του υδατοδρομίου από τη στιγμή που τα υδροπλάνα έχουν χωριτικότητα μόλις 19 επιβάτες” είναι η απάντησή του.
Πρόβλεψη για τις περιοχές Νatura… αλλά και προβληματισμός για τους περιορισμούς
Σε περιοχές «Natura 2000», όπως η Τριχωνίδα, μέχρι πρότινος απογορεύονταν τέτοιου είδους δραστηριότητες. Όμως στο νέο επενδυτικό νόμου υπάρχει πρόβλεψη για τις προστατευόμενες περιοχές που έχουν ενταχθεί στο Δίκτυο Natura και πλέον δίνεται η δυνατότητα λειτουργίας υδατοδρομίου σε αυτές, καθώς θεωρήθηκε ότι τα μετρήσιμα ποσοστά περιβαλλοντικών οχλήσεων είναι από τα πιο χαμηλά στα υδροπλάνα. Ωστόσο ακόμη δεν έχουν γίνει γνωστοί οι περιορισμοί που θέτει από μόνη της η λειτουργία ενός υδατοδρομίου τόσο στις παρόχθιες/παράκτιες δραστηριότητες, όσο και στις θαλάσσιες δραστηριότητες. Δεν αποκλείεται όταν η διαδικασία για τη κατασκευή και λειτουργία των υδατοδρομίων προχωρήσει να υπάρξουν προστριβές με όσους κατοίκους/επαγγελματίες δραστηριοποιούνται στην περιοχή που θα χωροθετηθεί ως υδατοδρόμιο.
Συζήτηση στη βουλή
Για το θέμα μάλιστα αναμένεται σύντομα να υπάρξει και συζήτηση στη βουλή.Με πρωτοβουλία της Βουλευτού Αιτωλ/νίας της Δημοκρατικής Αριστεράς και μέλους της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής Νίκης Φούντα, κατατέθηκε πρόταση, η οποία και έγινε αποδεκτή, προκειμένου να πραγματοποιηθεί ειδική συνεδρίαση με αποκλειστικό θέμα την προώθηση της δημιουργίας δικτύου υδατοδρομίων στην Ελληνική περιφέρεια. “Τα υδατοδρόμια οφείλουν να αποτελέσουν ιδανική εναλλακτική, με άμεσα αναπτυξιακά και οικονομικά οφέλη. Ιδιαίτερα σε περιοχές όπως η Αιτωλοακαρνανία, που υποφέρουν σε επίπεδο υποδομών – με ένα κάκιστο οδικό δίκτυο, χωρίς κυριολεκτικά άλλες μεταφορικές επιλογές – το δίκτυο των υδατοδρομίων, θα αναβάθμιζε την ποιότητα ζωής των κατοίκων, θα άνοιγε θέσεις εργασίας και θα ενίσχυε την τουριστική ανάπτυξη” σημειώνει σε σχετική της δήλωση η βουλεύτης.