Το 2039 περνάει υπό κρατικό έλεγχο η Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου

Η Αττική Οδός δεν φαίνεται να επιστρέφει στο Δημόσιο πριν από το 2024. Αυτό απαντά το υπουργείο Υποδομών στην ερώτηση του ανεξάρτητου βουλευτή Νίκου Νικολόπουλου για το τι μέλλει γενέσθαι με τον ομώνυμο αυτοκινητόδρομο, αλλά και με τη Γέφυρα Ρίου – ΑντιρΡίου, η οποία ως φαίνεται κρατικοποιείται περί το 2039.

Rio_Adirio_BridgeΟπως αναφέρει ο υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, «οσον αφορά το έργο της ζεύξης Ρίου – ΑντιρΡίου παραδίδεται στο Ελληνικό Δημόσιο μετά το τέλος της περιόδου παραχώρησης που ανέρχεται σε 42 χρόνια». Εξ αυτών, «τα πρώτα επτά αναλώθηκαν για τις μελέτες και τις κατασκευές, και στη συνέχεια τα 35 έτη αποτελούν την περίοδο λειτουργίας, η οποία λήγει το 2039» συνεχίζει. «Η περίοδος λειτουργίας του έργου είναι δυνατόν να συντμηθεί αν στο μεταξύ επιτευχθεί το όριο απόδοσης ιδίων κεφαλαίων της παραχωρησιούχου εταιρείας Γέφυρα ΑΕ» καταλήγει ο υπουργός Υποδομών. Πάντως, ο κ. Χρυσοχοΐδης σημειώνει ότι «οποιαδήποτε τροποποίηση, εάν και όποτε συμφωνηθεί, για τις Συμβάσεις Παραχώρησης των έργων της Αττικής Οδού και της Γέφυρας Ρίου – ΑντιρΡίου, θα πρέπει να κυρωθεί με νεότερους νόμους από το Κοινοβούλιο».

Σημειωτέον ότι τα δικαιώματα των δύο έργων έχουν μεταβιβαστεί στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), στο πλαίσιο του σχεδίου «Δαίδαλος», που προέβλεπε την τιτλοποίηση των εισπράξεων του Δημοσίου από τα διόδια της Αττικής Οδού, της Γέφυρας, της Εγνατίας Οδού, του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας, της Ιόνιας Οδού, της Ολυμπίας Οδού, του Αυτοκινητόδρομου Αιγαίου και του Μορέα για την εξυπηρέτηση του δημοσίου χρέους. Ωστόσο, το «πάγωμα» των εργασιών στους τέσσερις δρόμους προκάλεσε και τη «φραγή» στο σχέδιο τιτλοποίησης. Μάλιστα, η αλλαγή των συμβάσεων που πέρασαν πρόσφατα από τη Βουλή δεν αφήνει πολλά περιθώρια αξιοποίησης των συγκεκριμένων πόρων.

πηγή : tovima.gr