Δεν φτάνουν τα κίνητρα, η προχειρότητα μας εκθέτει

Η δημιουργία της τουριστικής ιστοσελίδας για το Αγρίνιο (discoveragrinio.gr) είναι ουσιαστικά η πρώτη πρωτοβουλία του Δήμου Αγρινίου για τον τουρισμό. Αξίζουν βέβαια συγχαρητήρια στους ανθρώπους του Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων Αγροτικών Προϊόντων και Τροφίμων του Πανεπιστημίου Πατρών για την εθελοντική συμμετοχή τους στο όλο εγχείρημα, στον
Επίκουρο Καθηγητή Μάρκετινγκ κ. Θεοδωρίδη Προκόπιο και τους φοιτητές του τμήματος.

Όμως το marketing, όσο καλή να είναι η εθελοντική δουλειά, δεν μπορεί να γίνει με εθελοντισμό. Ίδιως σε ένα δήμο και μια περιοχή που το όλο τουριστικό πακέτο, αν και υπάρχουν μεγάλες ομορφίες και αξιοθέατα, βρίσκεται σε νηπιακό στάδιο, χρειάζεται μια συνολικότερη ιδέα για να προωθήσεις την περιοχή. Δεν μπορεί δηλαδή να βάζεις ως σήμα της τουριστικής ιστοσελίδας το σήμα της αναζήτησης… Χρειάζεται μια ιδέα που να φανερώνει την ταύτοτητα της πόλης. Μια ιδέα που ο creative director θα την απεικονίσει γραφικά. Αλλά τέτοια πράγματα απαιτούν χρήματα… έτσι από τη στιγμή που δεν υπάρχουν τα χρήματα για να γίνει μια συνολική δουλειά, όπως πρέπει, με γραφικά, με στόχευση, με τηλεοπτικά σποτ κτλ το να κάνεις κάτι βασισμένο στον εθελοντισμό, όσο καλό και να είναι, δεν μπορεί να σταθεί απέναντι στον ανταγωνισμό (π.χ incrediblecrete.gr και mythicalpeloponnese.gr ).

Από την άλλη, όταν η περιοχή και οι υποδομές ακόμη, και οι προσβάσεις στα αξιοθέατα βρίσκονται σε κακή κατάσταση, δεν μπορεί να λες “Κάστρο των Αγγέλων” το Αγγελόκαστρο και αν πάει κάποιος εκεί να μην μπορεί να ανέβει με το αυτοκίνητό του στο κάστρο. Δεν μπορείς να μιλάς για ιαματικό τουρισμό στη Λυσιμαχεία, όταν δεν υπάρχουν αναπτυγμένες υποδομές, όταν οι ιαματικές πηγές δεν έχουν την καινούργια πιστοποίηση. Καλή και όμορφη η φιλαρμονική μας, αλλά δεν είμαστε ακόμη Κέρκυρα… θα τη δει κάποιος στην ενότητα “πολιτιστικά”, αλλά δεν θα δει πότε θα τη συναντήσει στο Αγρίνιο. Προώθηση στο διαδίκτυο σημαίνει ένα συνολικότερο πακέτο. Δεν είναι απλώς και μόνο μια ιστοσελίδα, χρειάζονται και τα social media… Δεν μπορεί να κάνεις κανάλι στο Υοutube και να έχει ανεβάσει μόνο ένα βίντεο και αυτό να είναι το dvd της “Τριχωνίδας Α.Ε”. Δεν μπορεί να πλασάρεις στην ενότητα “εμπειρίες και γεύσεις” την σπανακοτυρόπιτα ως ντόπια συνταγή, γιατί δεν είναι μόνο δική μας συνταγή. Είναι αδιανότητο να γεμίζονται έτσι οι σελίδες χωρίς να έχει γίνει μια απαραίτητη προεργασία… Γιατί, διαφορετικά εκτιθέμεθα πριν καν έρθει ο τουρίστας….

Δ.Π