Ζητά πρόσθετες αποζημιώσεις από το ελληνικό Δημόσιο

Με την ευκαιρία της συμπλήρωσης 10 χρόνων λειτουργίας της γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου «Χαρίλαος Τρικούπης», οι εκπρόσωποι της ελληνογαλλικής κοινοπραξίας, που κατασκεύασε το σημαντικό αυτό τεχνικό έργο και από το 2004 εκμεταλλεύεται τη λειτουργία του για 35 έτη, προσεκτικά και σε χαμηλούς τόνους μεν, αλλά χωρίς περιστροφές, άνοιξαν θέμα πρόσθετων αποζημιώσεων από το ελληνικό Δημόσιο, επικαλούμενοι διαρκή μείωση της κίνησης των οχημάτων και των εσόδων της κοινοπραξίας «Γέφυρα Α.Ε.», εξαιτίας και των ημιτελών οδικών έργων πρόσβασης.

Ταυτοχρόνως εκδήλωσαν ανοιχτά το ενδιαφέρον τους για ιδιωτικοποίηση της γέφυρας, λέγοντας ότι θα ήθελαν να αναλάβουν τη λειτουργία και εκμετάλλευση του έργου, μέσω ΤΑΙΠΕΔ για διάστημα πέραν του 2039, που λήγει η σύμβασή τους και πρέπει να παραδώσουν το έργο στο ελληνικό Δημόσιο.Επίσης οι εκπρόσωποι της κοινοπραξίας πρότειναν σε συνεργασία με ιδιώτες, Πανεπιστήμια και άλλους φορείς της Δυτικής Ελλάδας στην έκταση των πρώην εργοταξίων της γέφυρας, συνολικής έκτασης άνω των 200 στρεμμάτων, που πωλείται μέσω ΤΑΙΠΕΔ, να γίνει ένα σύγχρονο ενεργειακό πάρκο ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, ξεκαθαρίζοντας ότι δεν ενδιαφέρονται ως επενδυτές, αλλά θα συνδράμουν τεχνικά στην υλοποίηση ενός τέτοιου έργου, που ταιριάζει και με το προφίλ της γέφυρας, ως έργο τεχνολογικής καινοτομίας.

Ο Π. Παπανικόλας, αντιπρόεδρος Δ.Σ. και διευθύνων σύμβουλος της «Γέφυρα Α.Ε.», τόνισε ότι πρόκειται για το μεγαλύτερο ελληνικό, τεχνικό έργο όλων των εποχών, με περισσότερες από 41,3 εκατ. διελεύσεις, προσθέτοντας ότι είναι η μεγαλύτερη σε μήκος καλωδιωτή γέφυρα, πολλαπλών ανοιγμάτων, στον κόσμο.

Καλά ξεκίνησαν…
Στα 10 χρόνια λειτουργίας η εταιρεία είχε σωρευτικά έσοδα 415 εκατ. και κέρδη 41,5 εκατ. ευρώ (ποσοστό 10%). Τα έσοδα του 2013 έφτασαν τα 33,5 εκατ., εμφανίζοντας μείωση 8%, σε σχέση με το 2012. Αντίστοιχα τα κέρδη μειώθηκαν μεταξύ 2012 και 2013 κατά 8%, ενώ την περίοδο 2009-2013, δηλαδή την περίοδο της κρίσης, τα καθαρά κέρδη μειώθηκαν κατά 87%.

Παράλληλα επισημάνθηκε ότι η εταιρεία διατηρεί σταθερή την τιμολογιακή πολιτική της, χωρίς αυξήσεις τα τελευταία χρόνια, ενώ προβαίνει σε προσφορές και πακέτα, για να είναι η γέφυρα προσιτή κυρίως για τους τακτικούς χρήστες, αλλά και για τους εκδρομείς του Σαββατοκύριακου, αλλά και ανταγωνιστική με τα φέριμποουτ που έχουν πυκνώσει την παρουσία τους στην περιοχή. Αποκλείστηκε κάποια αύξηση των διοδίων στο προσεχές μέλλον, ενώ επισημάνθηκε ότι οι εισπράξεις από τα διόδια πηγάινουν κατά 48,14% σε χρηματοοικονομικά έξοδα, 19,3% σε φόρους, 28,1% σε έξοδα λειτουργίας και 1,77% σε βελτιώσεις και προσθήκες του έργου.

πηγή : enet.gr