Η επένδυση σε ξενοδοχειακές επιχειρήσεις απαιτεί πολλά χρήματα και σωστές στρατηγικές αποφάσεις. Γι αυτό το λόγο ένας έμπειρος CEO είναι απαραίτητος για να διαχειριστεί την επένδυση σας και να εξασφαλίσει την απόδοσή της .
Το πρόβλημα με τους General Managers (GMs)
Παραδόξως, συναντάμε πολλά ξενοδοχεία που τα διαχειρίζονται άτομα με μικρή εμπειρία στα οικονομικά και τις επιχειρηματικές στρατηγικές.
Η επιλογή ενός άπειρου ή μη επαρκώς εξειδικευμένου διευθυντή, υπεύθυνου για τη λειτουργία του ξενοδοχείου, χωρίς την κατάλληλη ομάδα υποστήριξης, σημαίνει άμεση έκθεση της επένδυσής σας σε κίνδυνο.Η τυπική πορεία της σταδιοδρομίας ενός γενικού διευθυντή περιλαμβάνει συνήθως τουλάχιστον μια δεκαετή πορεία στον τομέα των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων.Δυστυχώς όμως, η έλλειψη κατάλληλης εκπαίδευσης, εμπειρίας και δεξιοτήτων είναι μερικά από τα ζητήματα τα οποία καλούνται να αντιμετωπίσουν οι επενδυτές όταν αναζητούν έναν GM για τη διεύθυνση του ξενοδοχείου τους.
Ο γενικός διευθυντής που είναι και ο υπεύθυνος στη διαχείριση ξενοδοχείων κατέχει μια θέση-κλειδί. Για αυτό το λόγο θα πρέπει να ελέγχονται διεξοδικά οι γνώσεις, οι ικανότητες και η εμπειρία που διαθέτει κάθε υποψήφιος για τη θέση αυτή…
Ο διευθυντής ξενοδοχείου θα πρέπει να έχει δεξιότητες στην ηγεσία, το συντονισμό του προσωπικού, καθώς και εμπειρία φιλοξενίας. Αλλά ο ρόλος του δεν πρέπει να τελειώνει εδώ. Ο ρόλος του γενικού διευθυντή πηγαίνει πολύ πιο πέρα.
Βασικές / γενικές δεξιότητες
Οι γενικές δεξιότητες του General manager (GM) φαίνονται από τον τρόπο χειρισμού διάφορων ζητημάτων, όπως ο σχεδιασμός την ιστοσελίδας του ξενοδοχείου, η διαχείριση βελτιστοποίησης στις μηχανές αναζήτησης (SEO) και το μάρκετινγκ μέσων μαζικής ενημέρωσης.
Πάρα πολλοί GMs τείνουν να έχουν άποψη για όλα τα θέματα και να αισθάνονται την ανάγκη να επηρεάσουν όλες τις αποφάσεις που λαμβάνονται από την ομάδα τους.
Ένας υπεύθυνος GM θα πρέπει να αναγνωρίζει σε ποιους τομείς έχει ελλειπή εμπειρία – όπως για παράδειγμα, το τεχνικό μέρος του μάρκετινγκ Διαδικτύου – και να εμπιστεύεται τους ειδικούς σε ένα τέτοιο πεδίο.
Ως επενδυτές θα πρέπει να είστε πάντα επιφυλακτικοί απέναντι σε έναν GM που σας λέει ότι τα ξέρει όλα. Αντίθετα εμπιστευτείτε κάποιον που γνωρίζει πώς να διαχειρίζεται την ομάδα του, να μην είναι συγκεντρωτικός στα επουσιώδη, αλλά να επικεντρώνεται στην ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών και την αύξηση των εσόδων σας.
Μη διστάσετε να του ζητήσετε να προσκομίσει απόδειξη των προηγούμενων επιδόσεών του. Οι αριθμοί έχουν πάντα σημασία. Μην ξεγελαστείτε από την εξωτερική εντύπωση. Συγκεντρωθείτε στα στατιστικά στοιχεία και τα γεγονότα. Η κατοχή ενός εξειδικευμένου πτυχίου ή μεταπτυχιακού αποτελεί πάντοτε ένα επιπλέον προσόν.
Τέλος, θα πρέπει να έχετε πάντοτε υπόψη σας ότι χρειάζεται κάτι παραπάνω από ικανοποιημένους πελάτες για να αποκτήσετε κέρδη. Ένας καλός GM αποτελεί το βασικότερο παράγοντα για την ορθή λειτουργία του ξενοδοχείου σας και την απόσβεση της επένδυσής σας.