Όταν οποιοσδήποτε σκεφθεί το οδικό δίκτυο που συνδέει τους νομούς Αιτωλοακαρνανίας και Ευρυτανίας φέρνει στο μυαλό του την δεδομένη δυσκολία που δημιουργεί στη σύνδεση των δύο νομών το ορεινό ανάγλφυο της περιοχής. Στην προοπτική της κατασκευής μιας σύγχρονης οδικής σύνδεσης, ο καθένας καταλαβαίνει ότι προτεραιότητα θα είχε το αμιγώς ορεινό κομμάτι της περιοχής, υπό την έννοια ότι απαιτεί περισσότερα χρήματα και χρόνο κατασκευής, καθώς επίσης και το γεγονός ότι ένας νέος δρόμος δεν συνδέει απλώς δύο πόλεις, αλλά ταυτόχρονα εξυπηρετεί και συμβάλλει στην ανάπτυξη των χωριών και οικισμών που βρίσκονται στο ενδιάμεσο, όπως εν προκειμένω η περιοχή των δημοτικών ενοτήτων Παρακαμπυλίων & Παναιτωλικού.
Δυστυχώς όμως όλα αυτά για το Ελληνικό Δημόσιο δεν ισχύουν. Το Υπ. Υποδομών αντί να ρίξει το βάρος στο ορεινό δύσκολο τμήμα, αποφάσισε πριν μερικά χρόνια να προχωρήσει στην τμηματική κατασκευή του δρόμου, ξεκινώντας από το εύκολο πεδινό τμήμα. Ξεκίνησε λοιπόν στα πλαίσια του προηγούμενου ΕΣΠΑ να κατασκευάζεται ένα μικρό τμήμα του δρόμου, που θα ξεκινούσε από τον πολεοδομικό ιστό του Αγρινίου και θα έφτανε μόνο μέχρι το σημείο που παρακάμπεται η Καμαρούλα. Πρόκειται όμως για ένα έργο που αν και εύκολο τεχνικά, απαιτεί τεράστια ποσά για απαλλοτριώσεις, αφού διέρχεται από οικοδομημένες περιοχές, καθώς επίσης απαιτούσε μια πολύ καλή μελετητική προετοιμασία. Το Υπ. Υποδομών δεν μπόρεσε να κάνει το σωστό σχεδιασμό και έτσι το έργο κόλλησε στις απολλοτριώσεις και στην τροποποιήσεις της μελέτης που εντωμεταξύ απαιτήθηκαν. Το έργο ευτυχώς μεταφέρθηκε στο νέο ΕΣΠΑ και υπάρχουν ελπίδες για μια επιτυχή ολοκλήρωσή του, από τη στιγμή που θα τροποποιηθεί σχδειαστικά ιδίως το τμήμα που διέρχεται από τον οικισμό “Ρουπακιάς” στο Αγρίνιο.
Την παράλογη λογική που ακουλούθησε το Υπ. Υποδομών επιχείρησαν να ανατρέψουν χθες σε συνάντηση που είχαν με τον Υπουργό Υποδομών 12 πρόεδροι Τοπικών Κοινοτήτων από την περιοχή των δημοτικών ενοτήτων Παρακαμπυλίων & Παναιτωλικού, συνοδευόμενοι από τον Δήμαρχο Αγρινίου Γ. Παπαναστασίου και βουλευτή Αιτωλοακαρνανίας Γ. Βαρεμένο. Από τη συνάντηση δεν προέκυψε κάτι οριστικό και άμεσα ανακοινώσιμο, ωστόσο κατεγράφη η βούληση του Υπ. Υποδομών να συντονίσει τις δράσεις του με το τοπικό αίτημα για την προώθηση της κατασκευής του δεύτερου τμήματος του δρόμου Αγρίνιο – Άγιος Βλάσης. Πρόκειται ουσιαστικά για το τμήμα από την Καμαρούλα μέχρι τον Σταυρό (Τσάκλα) Αγίου Βλασίου, μήκους 28 χιλιομέτρων περίπου, για το οποίο το Υπ. Υποδομών έχει αναθέσει τη μελέτη, η οποία και βρίσκεται στο τελικό της στάδιο. Το ζητούμενο λοιπόν να ολοκληρωθεί όσο το δυνατόν πιο σύντομα η μελέτη και το έργο να ενταχθεί σε κάποιο χρηματοδοτικό πρόγραμμα. Επί της χρηματοδότησης του έργου, θα μπορέσουν να εξεταστούν αρκετά πιθανά ενδεχόμενα… Ένα από αυτά είναι θα μπορούσε να είναι η πρόσκληση στο ΕΣΠΑ της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος με τίτλο «Δράση 7.b.1.1.b: Αναβάθμιση οδικών αξόνων που συνδέουν το δίκτυο ΔΕΔ-Μ με αστικά, παραγωγικά, τουριστικά και πολιτιστικά κέντρα.» που έχει προϋπολογισμό 55.300.000€, ωστόσο η υποβολή προτάσεων λήγει στις 31/10/2016… Κάτι που κάνει ακόμη πιο επιτακτική την ανάγκη ολοκλήρωσης της μελέτης του έργου. Σε αντίθετη περίπτωση, θεωρητικά είναι διαθέσιμο, το τομεακό ΕΣΠΑ του Υπ. Υποδομών στο οποίο όμως φαίνεται πως υπάρχει overbooking, ή και το “Πακέτο Γιούνκερ”…
Δ.Π