Toυ Δημήτρη Παπαδάκη
Από τα τέλη Ιουλίου έχει εγκριθεί από το Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής (ΚΥ.Σ.ΟΙ.Π.) το σχέδιο νόμου για την ανάπτυξη των υδατοδρομίων όμως ακόμη δεν έχει έρθει για ψήφιση στη βουλή. Το επενδυτικό ενδιαφέρον είναι εκπεφρασμένο εδώ και τουλάχιστον τρία χρόνια, αλλά οι επενδυτές είναι στο “περίμενε”, τόσο από τη συγκυβέρνηση ΝΔ – ΠΑΣΟΚ, όσο και από τη συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ… Κατά τα άλλα περιμένουμε από τον Ομπάμα και τους Ευρωπαίους να μας κουρέψουν το χρέος… Μια επένδυση σημαντική, που αναβαθμίζει μάλιστα το τουριστικό προϊόν της χώρας, οι κυβερνήσεις των μνημονίων δείχνουν στην πράξη να μην την θέλουν και πολύ, παρόλο που η οικονομία της χώρας “καίγεται” για “φρέσκο” χρήμα. Μάλιστα το τελευταίο διάστημα σε οικονομικά φύλλα βλέπει το φως της δημοσιότητας η πληροφορία ότι επενδυτικό ενδιαφέρον γύρω από τα υδροπλάνα δείχνουν και άλλοι επενδυτές: Ιάπωνες, Γερμανοί, Κροάτες και Κινέζοι…
Moιραίοι, άβουλοι, “κολλημένοι” με το πελατειακό κράτος και αρνούμενοι να κάνουν πραγματικές μεταρρυθμίσεις οι πολιτικοί μας μάς οδηγούν βίαια σε ένα ένα ακόμη Μνημόνιο. Ένα Μνημόνιο που κάποια στιγμή θα συνδυαστεί και με κούρεμα καταθέσεων στις τράπεζες, αφού την ωρολογιακή βόμβα, που λέγεται 120 δισ. ευρώ “κόκκινα” δάνεια, καμία κυβέρνηση δεν έχει δείξει ότι είναι ικανή να τη διαχειριστεί. Εδώ που τα λέμε ίσως είναι αδύνατο για οποιαδήποτε κυβέρνηση να διαχειριστεί τα κόκκινα δάνεια, αρκεί να σκεφτούμε πως η Lehman Brothers κατέρρευσε, επειδή είχε ζημίες 60 δισ. δολαρίων από «τοξικά» προϊόντα, άραγε οι ελληνικές τράπεζες με 120 δισ. ευρώ “κόκκινα” δάνεια σώζονται; Και θα αναρωτηθεί κανείς θα σώσουν τις τράπεζες τα υδροπλάνα; Φυσικά όχι. Χρειάζονται πολλές, πολλές επενδύσεις για να πάρει μπρος η οικονομία. Άλλα είτε θα κάνουμε αυτό, θα δουλέψουμε δηλαδή για να εξυγιάνουμε το κράτος μας και την οικονομία και να φέρουμε επενδρύσεις, είτε ας αρχίσουμε να σχεδιάζουμε τη νέα δραχμή…