Περίπου 8 χρόνια μετά την έναρξη της κατασκευής της Ιονίας Οδού σήμερα δόθηκε στη κυκλοφορία το πρώτο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου, πέραν αυτού της παράκαμψης Αγρινίου που λειτουργεί από το 2009. Το τμήμα Κουβαράς – Αμφιλοχία μήκους 26χλμ αποδίδεται στην κυκλοφορία και μαζί με την Παράκαμψη Αγρινίου δημιουργούν ένα συνεχόμενο αυτοκινητόδρομο 59χλμ. Προς το παρόν οι οδηγοί θα έχουν την ευκαιρία να περνούν από το νέο τμήμα χωρίς να πληρώνουν διόδια καθώς δεν υπάρχει σταθμός διοδίων.
Τα εγκαίνια του τμήματος έγιναν σήμερα το μεσημέρι από τον Υπουργό Υποδομών, Χρήστο Σπίρτζη, καθώς και τον υπουργό Επικρατείας Αλέκο Φλαμπουράρη και την υπουργό Διοικητικής Ανασυγκρότησης Όλγα Γεροβασίλη. Παρόντες, μεταξύ άλλων, στην εκδήλωση ήταν η βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας του ΣΥΡΙΖΑ Μαρία Τριανταφύλλου και οι δήμαρχοι Αγρινίου, Αμφιλοχίας και Θέρμου. Ο υπουργός υποδομών Χρήστος Σπίρτζης στην ομιλία του επικεντρώθηκε στην προσπάθεια της παρούσας κυβέρνησης για επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων των αυτοκινητοδρόμων που είχαν υπογραφεί από τις προηγούμενες κυβερνήσεις δεν υπηρετούσαν το δημόσιο συμφέρον. Σύμφωνμα με τον Χρ. Σπίρτζη οι συμβάσεις βελτιώθηκαν προς το συμφέρον του Δημοσίου μετά από κοπιαστικές διαπραγματεύσεις της σημερινής Κυβέρνησης. Επανέλαβε για ακόμη μια φορά ότι στόχος είναι η λειτουργική ολοκλήρωση τον Μάρτιο του 2017, καθώς επίσης και ότι «τα έργα δεν ανήκουν σε καμία Κυβέρνηση, δήμαρχο ή περιφερειάρχη, αλλά στον ίδιο το λαό». Σχετικά με την επόμενη τμηματική παράδοση ο Χρ. Σπίρτζης έκανε λόγο για προσπάθεια να παραδοθεί το τμήμα Κλοκοβα – Κεφαλόβρυσο στα τέλη Φεβρουαρίου. Επιπλέον ο Χρ. Σπίρτζης επισήμανε την ανάγκη να προχωρήσουν ως συνοδά έργα οι συνδέσεις με τα αστικά κέντρα με πρώτη αυτή του Αγρινίου. Τέλος ευχαρίστησε και τον υτπουργό Επικρατείας Αλ. Φλαμπουράρη για τη συνδρομή όπως ανέφερε στην επιτυχία των διαπραγματεύσεων με τους παραχωρησιούχους.
Ο Αλ. Φλαμπουράρης, στον χαιρετισμό του, αναφέρθηκε ιδιαίτερα στις προσπάθειες που κάνει η κυβέρνηση για την ανασυγκρότηση της χώρας και, όπως επεσήμανε, η ολοκλήρωση των μεγάλων οδικών έργων είναι ένα πολύ σημαντικό βήμα. Από την πλευρά της, η κ. Γεροβασίλη μίλησε για τα οφέλη που θα έχουν, κυρίως, οι τοπικές κοινωνίες από την ολοκλήρωση των έργων, που θα συμβάλουν σε μεγάλο βαθμό στην ανάπτυξη. Ειδικότερα, υπογράμμισε ότι η Δυτική Ελλάδα και η Ήπειρος θα βγουν από την απομόνωση, θα προωθηθεί ο τουρισμός, ενώ οι πολίτες θα ταξιδεύουν με ασφάλεια.
Κουβαράς-Αμφιλοχία
Το τμήμα Κουβαράς-Αμφιλοχία ξεκινάει από τη χ.θ. 76 και φτάνει μέχρι τη χ.θ. 101,3. Περιλαμβάνει 3 ανισόπεδους κόμβους: Α/Κ Κουβαρά (χ.θ. 76), Α/Κ Αμβρακίας (χ.θ. 84,7) και Α/Κ Αμφιλοχίας (χ.θ. 101,3). Επίσης περιλαμβάνει τα ΣΕΑ Αμβρακίας (χ.θ. 81,2) και ΣΕΑ Αμφιλοχίας (χ.θ. 95,4) τα οποία θα λειτουργήσουν μετά τον Μάρτιο. Ανάμεσα στα τεχνικά έργα που πραγματοποιήθηκαν περιλαμβάνονται 2 γέφυρες, 5 άνω και 13 κάτω διαβάσεις καθώς και 44 οχετοί. Στη χ.θ. 93,7 υπάρχει το «Πάρκο Θέασης» όπου κάποιος θα μπορεί να σταματά και να βλέπει το Κάστρο της Αμφιλοχίας. Η μείωση της χρονοαπόστασης με το νέο τμήμα υπολογίζεται σε περίπου 20 λεπτά. Δηλαδή, η απόσταση από Κεφαλόβρυσο μέχρι Αμφιλοχία θα διανύεται σε λιγότερο από 30 λεπτά αντί για 50 που ίσχυε μέχρι σήμερα. Σε όλο το μήκος του δρόμου υπάρχουν 2 λωρίδες συν ΛΕΑ ανά ρεύμα κυκλοφορίας. Το τμήμα Κουβαράς-Αμφιλοχία προς το παρόν θα λειτουργεί μόνο για τη διαμπερή κυκλοφορία από και προς τα Γιάννενα καθώς οι ανισόπεδοι κόμβοι Κουβαρά και Αμβρακίας αναμένεται να λειτουργήσουν μέχρι το Φλεβάρη. Στον Α/Κ Κουβαρά έχουν δοθεί 2 από τους 4 κλάδους, δηλαδή η έξοδος προς Γιάννενα και η έξοδος προς Πάτρα. Αυτοί που έρχονται από το Άκτιο, τη Λευκάδα ή την Πρέβεζα θα πρέπει να κατευθυνθούν βόρεια για περίπου 4 χλμ. μετά την Αμφιλοχία για να μπορέσουν να εισέλθουν στον αυτοκινητόδρομο. Αξίζει να σημειώσουμε ότι ο Α/Κ Αμβρακίας μελλοντικά θα συνδέει την Ιόνια Οδό με την Αμβρακία Οδό.