Πέρασαν τόσα χρόνια και ακόμα δεν μπορούμε να ξεκαθαρίσουμε τι θέλουμε και τι κάνουμε σαν κάτοικοι αυτού του Νομού.
Βεβαίως σε καμιά περίπτωση δεν είμαστε ξεκομμένοι από τα προβλήματα και τις ανάγκες των άλλων Νομών και Περιφερειών της Χώρας, αλλά τουλάχιστον ας ξεκαθαρίσουμε ορισμένα πράγματα που μας αφορούν και για τα οποία, αφού τα συμφωνήσουμε, να τα διεκδικήσουμε.
Σε καμιά περίπτωση όμως να μην κάνουμε σημαία τους μικροπολιτικούς και χωρίς ουσία «οραματισμούς», διαφόρων «θεσμικών» ή όχι παραγόντων, που πολλοί από αυτούς ταλαιπώρησαν αυτό τον τόπο.
Καριέρες χτίστηκαν για παράδειγμα στους «αγώνες» για την ακύρωση των έργων της «Εκτροπής του Αχελώου», του οποίου το νερό εξακολουθεί να πηγαίνει στη θάλασσα, ενώ το μεγαλύτερο μέρος του Νομού στερείται αρδευτικών δικτύων ή αυτά που υπάρχουν αντιμετωπίζουν πολλά και μερικές φορές αξεπέραστα προβλήματα, λόγω της πολύχρονης χρήσης τους.
Φωνές χωρίς καμία τεκμηρίωση υψώθηκαν κατά της ύδρευσης της Αθήνας, από την Λίμνη Τριχωνίδα, με πρωτοστάτες «Τουρίστες» πολιτικούς εκείνης της περιόδου, που τώρα ούτε τις γιορτές δεν πλησιάζουν τον Νομό. Κατά τα άλλα όπως διαβάζω θα γίνει μελέτη για την αξιοποίηση της Λίμνης.
Τώρα Βρήκαμε άλλο φοβερό στόχο. «Την σύνδεση του Αγρινίου και του Μεσολογγίου με τη Ιόνια Οδό.»
Θέλουμε και στο Αγρίνιο και στο Μεσολόγγι να υπάρξουν νέες συνδέσεις γιατί αυτές που προβλέπονται δεν μας κάνουν.
Και εδώ θα «Αγωνιστούμε» με πάθος με τόλμη και δεν ξέρω με τι άλλο τρόπο θα σκεφτούν οι πρωταγωνιστές αυτού του Νέου Αγώνα.
Σκέφτομαι ότι με δεδομένη την απαξίωση του Εθνικού Δικτύου (Παλαιού), προς όφελος των εταιρειών που εκμεταλλεύονται την Ιόνια (και όχι μόνο) Οδό, πόσο ποιο αναγκαία και δίκαιη θα ήταν η διεκδίκηση βελτίωσης του υπάρχοντος Δικτύου, αντί (στην περίπτωση του Αγρινίου) της άνευ ουσίας νέας σύνδεσης με την Ιόνια οδό;
Αλήθεια υπάρχει κοστολόγηση για την Νέα προτεινόμενη σύνδεση ; Και πόσα είναι τα αναγκαία χρήματα που θα χρειαστούν για αυτή την νέα σύνδεση;
Δεν θα ήταν ποιο χρήσιμο και σωστό, (και με δεδομένο ότι υπάρχουν οι αναγκαίες απαλλοτριώσεις), ένα μέρος από τα χρήματα αυτά να διατεθούν για να βελτιωθεί το υπάρχων δίκτυο που εξυπηρετεί, από μεν την πλευρά της Νότιας σύνδεσης, την περιοχή της Μακρυνείας άλλα και του Αιτωλικού και Παραχελωϊτιδας από δε την βόρεια σύνδεση το Ξηρόμερο και τις Κοινότητες του Νότιου Βάλτου; Και κατά το άλλο μέρος των χρημάτων να διατεθεί για την συντήρηση των αρδευτικών δικτύων των Κοινοτήτων Καλυβίων, Αγγελοκάστρου και Δοκιμίου που είναι σε κατάρρευση;
Και εδώ δεν μιλάμε για πρόσθετα κονδύλια αλλά μέρος από αυτά που θα διατεθούν για την Νέα σύνδεση, που είμαι σχεδόν βέβαιος ότι η όποια πολιτική εξουσία θα είναι θετική μέχρι της εκλογές και μετά θα ξεχασθεί. Και επομένως η Ιόνια οδός απλά θα διέρχεται από τον Νομό.
Οι ιθύνοντες αυτών των πόλεων που θέτουν το Θέμα πιστεύουν αληθινά ότι οι Πόλεις του Μεσολογγίου και του Αγρινίου μπορούν να ζήσουν και να αναπτυχθούν καλλίτερα από τέτοια έργα που τις «διευκολύνουν» αλλά χωρίς τους κατοίκους του ίδιου Νομού;
Βέβαια κατά την άποψη μου, πραγματική διεκδίκηση θα αποτελούσε η κατάργηση των διοδίων όχι μόνο στο Νομό αλλά σε όλο το μήκος της οδού, αλλά δυστυχώς αυτές οι απόψεις αποτελούν μειοψηφία.
Αυτές τις Θέσεις μου και απόψεις μου, τις έχω κατά καιρούς συζητήσει και με «Θεσμικούς ηγέτες» του Νομού που συμφωνούν με αυτές, αλλά όταν έρχεται η ώρα να αναλάβουν πρωτοβουλίες, σκέφτονται τα πρόσκαιρα «ψηφαλάκια» όπως πάντα άλλωστε.
Δηλαδή πόσο δύσκολο είναι να συζητηθεί το θέμα στα Δημοτικά συμβούλια του Νομού και στο Περιφερειακό Συμβούλιο, στα συλλογικά όργανα (Επιστημονικά ή επαγγελματικά) και εκεί όλοι να πάρουν θέση με την υπευθυνότητα που ταιριάζει στην περίπτωση. Ή μήπως δεν είναι κατανοητό ή δεν φαίνεται καθαρά τι επιδιώκουν να πετύχουν αυτοί που θέτουν διαχρονικά τέτοια ανούσια θέματα;