Η σπονδυλωτή “Διαύγεια” μιλάει…
Την ώρα που η κυβέρνηση διατείνεται πως κάνει τιτάνιο αγώνα για να βάλει φρένο στη λειτουργική κατάρρευση και να ανορθώσει το σύστημα υγείας, την ώρα που οι πολίτες είναι αυτοί που πληρώνουν για την ανόρθωση αυτή είτε μέσω των δυσβάστακτων εισφορών, είτε μέσω των περικοπών σε κύριες και επικουρικές συντάξεις, στο Νοσοκομείο Αγρινίου, όπως αποκαλύπτει σήμερα το ΑγρίνιοCulture.gr, γίνονται πράγματα που κάθε άλλο παρά με το κλίμα της εποχής συνάδουν. Ο λόγος για τη δαπάνη ποσού της τάξης των 10.000 ευρώ για την αναδιαρρύθμιση και την επίπλωση με καινούργια έπιπλα του γραφείου του διοικητή του Νοσοκομείου!!!
Επιλογές επίπλων σε δέρμα και “συνένωση” δύο γραφείων
Aς δούμε λοιπόν αναλυτικά -βάσει αναρτημένων αποφάσεων στη “Διαύγεια” (παρατίθενται όλες στο τέλος της ανάρτησης)- από τι αποτελείται το νέο γραφείο του διοικητή στο Νοσοκομείου Αγρινίου. Φυσικά η αρχή με αυτό καθεαυτό το γραφείο του διοικητή, που από τον προμηθευτή το μοντέλο του συγκεκριμένου γραφείου φέρει το όνομα “Κρόνος”… Μαζί με αυτό αγοράστηκαν τρία δερμάτινα καθίσματα (ένα εκ των οποίων το διευθυντικό), δύο δερμάτινοι καναπέδες (ένας 3θεσιος και ένας 2θεσιος), τρεις βιβλιοθήκες, δύο συρταροθήκες, δύο τραπεζάκια αναμονής, ένα ακόμη γραφείο βοηθητικό και μία τηλεόραση. Τη σχετική λίστα συμπληρώνουν ένας καλόγερος και ένα υποπόδιο, τα οποία στη σχετική απόφαση καταγράφονται με μηδενική τιμή, οπότε υποθέτουμε πως πρόκειται για προσφορές του προμηθευτή. Έτσι είθισται με τις.. μεγάλες αγορές… Μέχρις εδώ ο εξοπλισμός του γραφείου φτάνει τις 7.000€ για την ακρίβεια 6.936,40€. Όμως στο ποσό αυτό θα πρέπει να προστεθούν και οι δαπάνες για τη διαρρύθμιση του γραφείου του διοικητή. Το γραφείο του διοικητή μεταφέρθηκε σε άλλο χώρο και πλέον καταλαμβάνει δύο γραφεία…!!! Όπως διαβάζουμε σε άλλη απόφαση που αναρτάται στη “Διαύγεια” “στο ενδιάμεσο τοιχίο των δύο γραφείων του κου Διοικητή θα γίνει διάνοιξη για τη διευκόλυνση του ιδίου και τη λειτουργικότητα του χώρου”… Και η διάνοιξη αυτή θα καλυφθεί με την τοποθέτηση υαλοτοιχείου που θα στοιχίσει 1.202,80€. Έτσι ο λογαριασμός ανεβαίνει στα 8.139,20€. Ωστόσο, πέραν του υαλοτοιχείου, το πόσο ακριβώς κοστίζει αυτή η εσωτερική διάνοιξη στα δύο γραφεία του διοικητή δεν το ξέρουμε και αυτό γιατί η συγκεκριμένη εργασία ανατέθηκε μαζί με την τοποθέτηση πόρτας στον κεντρικό διάδρομο της Μονάδας Τεχνητού Νεφρού. Οι δύο αυτές εργασίες θα στοιχίσουν 4.464€ και καταγράφονται ως συνολική δαπάνη. Περίπου όμως τα μισά χρήματα να υπολογίσει κανείς για την εσωτερική διάνοιξη στα δύο γραφεία του διοικητή, δηλαδή ένα ποσό της τάξης των 2.000 ευρώ, δύσκολα θα πέσει έξω και τότε ο λογαριασμός της πλήρους ανακαίνισης αγγίζει (ενδεχομένως να ξεπερνά κατά τι) το ποσό των 10.000 ευρώ.
Πρόκειται αναμφίβολα για δαπάνες νόμιμες μεν, αλλά που συνιστούν μια άνευ προηγουμένου πρόκληση. Πρώτα απ’ όλα, αρκεί να αναλογιστεί κανείς ότι το νοσοκομείο Αγρινίου εδώ και τέσσερα μόλις χρόνια, που συνέχισε τη λειτουργία του στο νέο του κτίριο, διαθέτει ολοκαίνουργιο εξοπλισμό σε όλα τα επίπεδα. Σε αυτά τα τέσσερα χρόνια ουδείς από όσους κάθισαν στην καρέκλα του διοικητή διαμαρτυρήθηκε για την… καρέκλα που καθόταν, ούτε για το μέγεθος του γραφείου του. Τώρα όμως αποφασίστηκε (χωρίς μάλιστα αυτές οι αποφάσεις να έρθουν για έγκριση στο Δ.Σ του Νοσοκομείου) πως θα έπρεπε να αγοραστούν νέα έπιπλα και το γραφείο του διοικητή θα έπρεπε να μετακομίσει σε μεγαλύτερο χώρο καταλαμβάνοντας δύο γραφεία. Το συγκεκριμένο μάλιστα timing των αποφάσεων αυτών, δηλαδή τα τέλη Νοεμβρίου του 2016, συνιστά ακόμη μεγαλύτερη πρόκληση, αν αναλογιστεί κανείς πως ένα μήνα περίπου νωρίτερα η 6η ΥΠΕ αρνούνταν να δώσει στο νοσοκομείο το 10% της προβλεπόμενης χρηματοδότησης και το ΔΣ του Νοσοκομείου διατύπωνε (δείτε εδώ)“την ανησυχία του για την επισφάλεια του Νοσοκομείου αν δεν επαρκέσουν οι πιστώσεις για την εύρυθμη λειτουργία”. Όταν όμως η 6η ΥΠΕ μετά τις αντιδράσεις ενέκρινε τελικά τη χρηματοδότηση, από τις πρώτες κινήσεις ήταν να αγοραστούν καινούργια έπιπλα για το γραφείο του διοικητή…
Η πρόκληση γίνεται ακόμη μεγαλύτερη αν αναλογιστεί κανείς ότι οι δαπάνες αυτές έγιναν κατά κύριο λόγο την εποχή που ακόμη δεν έχει έρθει στο Νοσοκομείο Αγρινίου ούτε ένας μόνιμος γιατρός από τις προκηρύξεις του περσινού καλοκαιριού. Και επιπλέον συμπίπτουν λίγο – πολύ με μια εποχή που διαπιστώνονται κακοτεχνίες στο νεόδμητο κτίριο του νοσοκομείου (τμήματα της εξωτερικής μόνωσης έχουν “ξεκολλήσει”) και ζητείται η οικονομική συνδρομή των “Κτιριακών Υποδομών” για την αποκατάστασή τους… Και τέλος αποκαλύπτουν την γενικότερη πρακτική της διοίκησης, με τρανό παράδειγμα την αντιπαραβολή της ανακαίνισης στο γραφείο του διοικητή με τη πρόσφατη βλάβη στο μαγνητικό τομογράφο. Ο μαγνητικός τομογράφος έχει τεθεί εκτός λειτουργίας περίπου από το Πάσχα και αιτία της βλάβης είναι η εισροή υγρασίας στον χώρο του μηχανήματος. Αν το πρόβλημα είναι ο χώρος, θα έπρεπε άμεσα να γίνει η αποκατάσταση της βλάβης και να βρεθεί ένας άλλος χώρος στο νοσοκομείο για την τοποθέτηση του μηχανήματος, που σίγουρα θα βρίσκονταν, αφού το νεόδμητο νοσοκομείο διαθέτει αρκετούς χώρους ανενεργούς από την έναρξη της λειτουργίας του. Όμως ο διοικητής του νοσοκομείου σε ανάρτησή του στο facebook μας είπε πως “με τα θέματα υγείας δεν μπορούμε να κάνουμε φθηνή πολιτική” και πως “απαιτεί να υπάρξει υπεύθυνη απάντηση στο τι οδήγησε σε μία τόσο παράδοξη βλάβη”, “γιατί όταν δεν απαντάς στην αιτία μίας βλάβης, αποκαθιστώντας την, απλώς στρουθοκαμηλίζεις”. Εν ολίγοις δηλαδή ο διοικητής διατείνεται πως σεβόμενος τα χρήματα των πολιτών δεν διατάσσει άμεσα την αποκατάσταση της βλάβης, γιατί ίσως επαναληφθεί αν δεν απαντηθούν όλα τα ερωτήματα της παράδοξης βλάβης. Ενδεχομένως η σκέψη του διοικητή να είναι σωστή. Μια βεβιασμένη αποκατάσταση της βλάβης, αν και θα έδινε λύσεις σε ασθενείς και θα περιόριζε την προσφυγή στα ιδιωτικά διαγνωστικά κέντρα, μπορεί να αποδειχθεί προσωρινή. Όμως δεν ήταν βεβιασμένη κίνηση μόλις τρεις μήνες μετά την ανάληψη των καθηκόντων του διοικητή η Υποδ/νση Διοικητικού- Οικονομικού να αιτείται την προμήθεια ξενοδοχειακού εξοπλισμού για τον χώρο της Διοίκησης του Νοσοκομείου;;; 8/9/2016 είναι η ημερομηνία που φέρει το σχετικό αίτημα! Είναι “φθηνή” ή “ακριβή” η πολιτική που ανακαινίζει ένα γραφείο διοίκησης με 10.000€ και στη συνέχεια μετρά τα χρήματα και σκέφτεται και εικάζει την πιθανότητα η άμεση αποκατάσταση του μαγνητικού τομογράφου να είναι αποδειχθεί προσωρινή;;; Το βέβαιο είναι ότι επιλογές παράταιρες με τις ανάγκες και το κλίμα της εποχής, όπως η ανακαίνιση ενός χώρου διοίκησης, δημιουργούν εύλογα ερωτηματικά για τη χρηστότητά τους…