Ο Πάνος Καλτσάς εκθέτει και εκτίθεται για δεύτερη φορά. Αυτή τη φορά εκτός των «τειχών» του Αγρινίου, στο κέντρο της Αθήνας, στην iFocus Gallery.
Την Παρασκευή 12 Οκτωβρίου στις 9 το βράδυ εγκαινιάζει την έκθεση με θέμα
ΑΙΘΙΟΠΙΑ: Οδοιπορικό στην «Εποχή των Πριγκίπων»!
Ένα ταξίδι στην Αιθιοπία, το οποίο τον σημάδεψε ανεξίτηλα, γίνεται η αφορμή για αυτή την έκθεση φωτογραφίας.
Διάρκεια έκθεσης: 12- 21 Οκτωβρίου 2018
Ωρες λειτουργίας: Καθημερινές 10:00 – 18:00 Σαββατοκύριακα: 11:00 – 18:00
Περιοχή: iFocus Gallery: Ακαδημίας 57 και Ιπποκράτους 13 (Εντός Στοάς Οπερας), Αθήνα (στάση ΠΑΝΕΠΙΣΤΉΜΙΟ).
Tο βράδυ των εγκαινίων στο χώρο της γκαλερί θα παρευρίσκεται και ο αγρινιώτης Συνθέτης-μουσικός Γιάννης Ψειμάδας, ο οποίος θα κάνει παρέα στους επισκέπτες με μελωδίες από το σαξόφωνό του! Το κρασί που θα σας κεραστεί θα είναι από το αγρινιώτικο βιολογικό αμπέλι του κτήματος «Θανάση Καλτσά».
Βιογραφικό Πάνου Καλτσά
Πτυχιούχος του Πανεπιστημίου Πειραιά, τμήματος Διοίκησης επιχειρήσεων.
Διετέλεσε προϊστάμενος του καταστήματος ΟΤΕ στο Αγρίνιο και διευθυντής προγράμματος του ραδιοσταμού ΑΝΕΜΟΣ. Ασχολείται με τη φωτογραφία ερασιτεχνικά και από το 2012 συμμετέχει ενεργά στην φωτογραφική ομάδα Art8 του Αγρινίου. Εχει λάβει μέρος σε πολλά σεμινάρια φωτογραφικής και καλλιτεχνικής ανάπτυξης στο Αγρίνιο και την Αθήνα. Φωτογραφίες του έχουν διακριθεί και δημοσιευθεί σε φωτογραφικές ιστοσελίδες και σε φωτογραφικά περιοδικά.
Εχει λάβει μέρος σε όλες τις εκθέσεις φωτογραφίας της Art8 από το 2013 και εντεύθεν, στο Αγρίνιο.
Συμμετείχε με την art8 στο Φωτογραφικό Φεστιβάλ Μεσολογγίου, καθώς και στο Festival Photometria στα Γιάννενα. Ελαβε επιτυχώς μέρος στον διαγωνισμό φωτογραφίας με θέμα «ταξιδιωτική φωτογραφία» στην Κύπρο και συμμετείχε στην αντίστοιχη Έκθεση φωτογραφίας σε Πάτρα, Λευκωσία, Καβάλα (2014). Συμμετείχε το καλοκαίρι του 2018 στο διεθνές φωτογραφικό φεστιβάλ «Photosphere” στην Πάρο και Πάτμο. Τον Μάιο του 2016 έκανε την πρώτη του Ατομική έκθεση φωτογραφίας, με θέμα «ΑΙΘΙΟΠΙΑ, ένας άγνωστος χριστιανικός πολιτισμός», στο Αγρίνιο.
ΕΚΔΟΣΕΙΣ
Το 2014 εξέδωσε το φωτογραφικό βιβλίο «A late night story». Μία φωτογραφική αφήγηση της εποχής της ποτοαπαγόρευσης στην Αμερική.
Ιστοσελίδα: www.kaltsas.net
Είπαν και έγραψαν για τον Πάνο Καλτσά:
Βασίλης Αρτίκος (φωτογράφος): «Ο Πάνος Καλτσάς “ακούει” το θέμα στην σιωπή του, “βλέπει” το θέμα του προτού σηκώσει τον φακό, προτού κάνει το κλικ…»
Παντελής Φλωρόπουλος (Λογοτέχνης-δημοσιογράφος): «Η αλήθεια είναι απλή: Πας σε μια έκθεση φωτογραφίας, επειδή γνωρίζεις τον δημιουργό από τις αναζητήσεις του, από τα στιγμιότυπα του μικρού ή του μεγάλου παρελθόντος που κράτησες στη μνήμη σου για να μην ξεχνάς την ευγενή παρουσία του στον κόσμο αυτό, θέλεις να διατηρείς την εικόνα και την οντοσύνη του ζωντανή στα υψίπεδα που λέγονται Φιλία, Εκτίμηση, Σεβασμός, εν τέλει δε, Αγάπη.
Έτσι πας. Γιατί δεν ξέρεις εκ των προτέρων την κατάκτησή του στον δικό του πόλεμο, στην δική του διαδρομή. Κι έμεινα άφωνος όταν – ανεβαίνοντας τη σκάλα του φουαγιέ – βρέθηκα μπροστά στον πρώτο πίνακα, γιατί πίνακας ζωγραφικής ήταν αυτή η φωτογραφία! Ήταν η απόκοσμη εκείνη εικόνα που με γράπωσε απ’ το σβέρκο και με καθήλωσε μπροστά σε μια σκηνή από το καθαρτήριο!
Ο δρόμος που άνοιξε σε μένα κοιτάζοντας τις θαυμαστές φωτογραφίες του Πάνου Καλτσά φτάνει μέχρι την κοινωνιολογία του Bottomore που μελέτησε τις πρωτόγονες κοινωνίες κι εξήγησε την γέννηση και την εξέλιξη της εξουσίας. Ναι, με τις φωτογραφίες αυτής της έκθεσης που δείχνει μια χριστιανική κοινότητα στην Αιθιοπία, ο κοινωνιολόγος μπορεί να γράψει ένα ολόκληρο σύγγραμμα. Ιδού, στο τέλος, ποια είναι η ανυπολόγιστη (και, ναι, επιστημονική) προσφορά μιας τέτοιας πρωτοπόρας φωτογράφισης, η οποία, ναι, πάλι, έχει παγκόσμια σημασία!..»……
Παντελής Φλωρόπουλος (Λογοτέχνης) για τη φωτογράφιση θεατρικής παράστασης: «Ήθελα λοιπόν να γράψω ένα μεγάλο θέμα και στην δημοσίευσή του να μην το συνοδέψω με τις φωτογραφίες της παράστασης, αλλά με τις φωτογραφίες του Πάνου Καλτσά από τις πρόβες για την παράσταση. Κι αυτό, επειδή έγινα μάρτυρας του τρόπου που πήρε τις φωτογραφίες του ο Πάνος, την ώρα που τα παιδιά στην πρόβα έψαχναν να βρουν τα πατήματά τους κι αυτός αποτύπωνε την ένταση και την αναζήτησή τους. Έβγαινε από το ίδιο του το πλάνο, έβγαινε από το κάδρο, εξαέρωνε την δική του παρουσία για να εμφανιστεί ανεμπόδιστα κι αιθερικά η παρουσία των αισθημάτων που έβγαζε κάθε παιδί, άλλοτε με τη φωνή, άλλοτε με την φευγαλέα έκφρασή του.»
Νίκος Σκιαδάς (Πρόεδρος Ιστορικής & Αρχαιολογικής Εταιρείας Δυτικής Στ. Ελλάδας): «Ήταν μια γροθιά στο στομάχι, σε μια αλλοτριωμένη καταναλωτική Κοινωνία όπως είναι όλες οι Κοινωνίες του λεγόμενου Αναπτυγμένου Κόσμου. Και τούτο γιατί, μέσα από την Χριστιανική Αιθιοπία ανακαλύψαμε, όλοι όσοι βρεθήκαμε το βράδυ του Σαββάτου στο Παπαστράτειο Μέγαρο, ότι υπάρχει ακόμα κι ένας άλλος Κόσμος που μπορεί να στερείται τα αγαθά του δικού μας Πολιτισμού αλλά όμως που μέσα στη φτώχεια του φαίνεται ευτυχισμένος.
Ενας κόσμος που αγωνίζεται για το καλλίτερο, χωρίς να χάνει την ψυχή του.
Ενας κόσμος που μορφώνεται και μοχθεί μέσα σε αντίξοες κλιματικές συνθήκες για να βελτιώσει την ζωή του, χωρίς να φοβάται τον έξω κόσμο, φιλόξενος και καταδεκτικός…»