Αλλάζουν οι εποχές πράγματι. Τα social media είναι πια σχεδόν προέκταση του χεριού μας… Όμως ακόμη δεν έχουμε γίνει United States για να εκλεγείς από το twitter!
Oι “πρωτάρηδες” σε αυτές τις αυτοδιοικητικές εκλογές, αλλά και οι εμπειρότεροι, τώρα που πια έχουμε εισέλθει στην προεκλογική περίοδο, καλό είναι πρώτα από όλα να ζυγίσουν καλά το που θα δώσουν βάρος για τον αγώνα τους. Και καλό είναι να μην το παρακάνουν με το facebook. Βεβαίως και πρέπει να έχουν παρουσία στα social media. Kαι διαφήμιση πρέπει να κάνουν στα social media. Αλλά χρειάζεται και λιγάκι μια κάποια αυτοσυγκράτηση, για να μην γίνουν μαϊντανοί… Από τη στιγμή μάλιστα που οι υποψήφιοι είναι πολλοί και λόγω της απλής αναλογικής.
Τα likes, παιδιά, δεν σημαίνουν σταυρούς. Εξάλλου υπάρχουν πάρα πολλοί που κάνουν like σε όλους! Και φυσικά, δεν πρέπει να ξεχνούν ότι ένα όχι ευκαταφρόνητο ποσοστό πολιτών -και μάλιστα αυτών που είναι πολιτικοποιημένοι και πάνε στις κάλπες- καθώς πολλοί άνθρωποι της τρίτης ηλικίας (ιδίως στην επαρχία) μπορεί να μην διαθέτουν καν προφίλ στο facebook, είτε να μπαίνουν ελάχιστα έως καθόλου. Επιπλέον ένα μεγάλο μέρος -των νέων 18-30 ετών έχουν μετακομίσει σχεδόν αποκλειστικά στο Instagram και ίσως να μην θυμούνται καν τους κωδικούς τους στο facebook.
Μέχρι σήμερα στην Ελλάδα τα social media δεν μπορούν να «εκλέξουν» βουλευτή, δήμαρχο ή δημοτικό σύμβουλο. Ίσως να συμβεί και αυτό σε 10 ή 20 χρόνια… Σήμερα όμως δεν συμβαίνει. Σήμερα κυριαρχούν ως μέσα προεκλογικής εκστρατείας η προσωπική επαφή κατά πρώτο και κατά δεύτερο λόγο οι παραδοσιακές μορφές εκστρατείας με “παρουσίες” (συνεντεύξεις, άρθρα κτλ) στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο, σε ραδιόφωνα και τηλεοράσεις.