Αγώνας δρόμου ξεκίνησε από εχθές στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για να υπογραφεί η σύμβαση για την εργολαβία-σκούπα που θα ολοκληρώσει την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου που ενώνει το Άκτιο με την Αμβρακία.
Σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com μέχρι και το βράδυ της Δευτέρας δεν κατατέθηκε κάποια προδικαστική προσφυγή σε βάρος της απόφασης που ανακηρύσσει την Μυτιληναίος ως προσωρινή ανάδοχο του μεγάλου έργου, όπερ και σημαίνει πως πλέον δεν υπάρχει κάποιο εμπόδιο για να τρέξει το έργο προς συμβασιοποίηση.
Να σημειώσουμε πως η Μυτιληναίος είναι η μοναδική από τις συμμετέχουσες στο διαγωνισμό που προχώρησε σε ανανέωση της ισχύος της προσφοράς της και έμεινε ως μοναδική διεκδικήτρια του μεγάλου έργου που έχει αναστατώσει με τις περιπέτειες του την τοπική κοινωνία καθώς σε διάστημα 10 ετών από την εκκίνηση των έργων του δεν κατάφερε να ολοκληρωθεί με αποτέλεσμα να συνεχίζει να αποτελεί ένα δρόμο-καρμανιόλα με πολλαπλά ατυχήματα και δυστυχήματα κάθε χρόνο.
Πλέον στο ΥΠΟΜΕ τρέχουν τη διαδικασία ολοκλήρωσης του διαγωνισμού με τα βήματα να είναι πολύ συγκεκριμένα. Αμέσως επόμενο βήμα είναι η ανακήρυξη της Μυτιληναίος ως οριστικής αναδόχου με στόχο το έργο να υπογραφεί μέχρι τα τέλη του Φθινοπώρου. Εδώ αν και υπάρχει η δυνατότητα στους συμμετέχοντες να προσφύγουν εντός 10 ημερών τη στιγμή που δεν υπάρχουν άλλοι ενεργοί παίκτες δεν μπορεί να υπάρξει κάποια προσφυγή.
Ως μικρή εκκρεμότητα υπάρχει και η προσφυγή της κοινοπραξίας ΑΚΤΩΡ-ΤΕΡΝΑ η οποία όπως όλα δείχνουν έχει γίνει για την τιμή των όπλων. Αμέσως μετά θα σταλεί η σύμβαση στο Ελεγκτικό Συνέδριο, θα περάσει η σύμβαση από τη Βουλή (καθώς θεωρείται μεγάλο έργο) και κατόπιν να υπογραφεί η σύμβαση. Η χρονική διάρκεια του έργου έχει οριστεί σε 30 μήνες.
Η παράκαμψη Αμφιλοχίας προτεραιότητα
Πρώτη προτεραιότητα είναι η παράκαμψη Αμφιλοχίας, που έχει χρονοδιάγραμμα 15 μήνες από την έναρξη της σύμβασης. O αυτοκινητόδρομος Άκτιο-Αμβρακία, μήκους 48,5χλμ έχει χαρακτηριστικά κλειστού αυτοκινητόδρομου με 2+2 λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας και ανισόπεδους κόμβους και με τη λειτουργία του αναμένεται να αυξήσει γεωμετρικά τα επίπεδα οδικής ασφάλειας σε ένα δρόμο που κάθε χρόνο θρηνούμε την απώλεια πολλών ανθρώπινων ζωών.
Το κόστος είναι 150εκατ.ευρώ (ποσό με ΦΠΑ, ποσό χωρίς ΦΠΑ 120.967.741,94 ευρώ). Επιπλέον υπάρχει ένα ποσό 10,5εκατ.ευρώ (ποσό με ΦΠΑ, ποσό χωρίς ΦΠΑ 8.467.741,94 ευρώ) για προαιρετικά έργα και και θα αφορά την εκτέλεση εργασιών για την απευθείας σύνδεσης της απόληξης του οδικού άξονα «Ακτίο – Αμβρακία», με την «Ιόνια Οδό» τμήμα από Χ.Θ 48+497 έως Χ.Θ 48+940. Το δικαίωμα της προαίρεσης μπορεί να ασκηθεί οποτεδήποτε εντός δύο ετών, από τη σύναψη της Σύμβασης. Το έργο χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ 2014-2020. Αποτελεί έργο phashing του ΕΣΠΑ 2007-2013.
Το έργο-φάντασμα είχε δημοπρατηθεί το 2009 σαλαμοποιημένο σε 4 τμήματα. Οι συμβάσεις είχαν υπογραφεί τον Μάρτιο του 2010. Αποτέλεσμα της κατάτμησης ήταν το έργο να μπλοκάρει πολλές φορές και τελικά μετά από πολλές προσπάθειες να παραδοθούν στην κυκλοφορία 15 από τα 48χλμ. του αυτοκινητόδρομου. Η εξέλιξη αυτή δίνει τη δυνατότητα στο έργο να προχωρήσει και να ολοκληρωθεί έστω και εντός στενών χρονικών πλαισίων ενώ αποτελεί και μία μεγάλη επιτυχία για την Μυτιληναίος που κάνει μπάσιμο στα μεγάλα έργα της χώρας.
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Το αντικείμενο του έργου είναι η κατασκευή των υπολειπομένων εργασιών για την ολοκλήρωση της Πράξης: «Κατασκευή οδικής σύνδεσης της περιοχής Ακτίου, με τον Δυτικό Άξονα Βορρά – Νότου», που δεν ολοκληρώθηκαν, στο πλαίσιο των αρχικών συμβάσεων και συγκεκριμένα:
— αυτοκινητόδρομος Άκτιο – Αμβρακία, συνολικού μήκους περί τα 32,2 km,
— τμήμα από Χ.Θ 0+000 έως Χ.Θ 1+300 το σύνολο των εργασιών,
— τμήμα από Χ.Θ 17+600 έως Χ.Θ 48+497 ολοκλήρωση υπολειπομένων εργασιών,
— παράπλευροι και κάθετοι δρόμοι στα ανωτέρω τμήματα,
— γέφυρες Τ13, Τ17 και Τ19α στο σύνολό τους,
— κάτω διαβάσεις Τ23,Τ23ΑN στο σύνολό τους και ολοκλήρωση Τ25,Τ27 και Τ29,
— άνω διαβάσεις Τ11 και Τ21 ολοκλήρωση υπολειπομένων εργασιών,
— γεφύρωση ρεμάτων Τ22, Τ24 και Τ26 ολοκλήρωση υπολειπομένων εργασιών,
— πασσαλότοιχος Τ13Α ολοκλήρωση υπολειπομένων εργασιών,
— ισόπεδος κόμβος Κ1 και ανισόπεδοι κόμβοι Κ6, Κ6Α, Κ8 και Κ11,
— λοιπά συνοδά έργα, δηλαδή έργα αποχέτευσης ομβρίων – αποστράγγισης, έργα σήμανσης – ασφάλισης – περίφραξης, τεχνικά έργα (κατασκευή γεφυρών, ολοκλήρωση άνω και κάτω διαβάσεων οχετοί, τοίχοι κ.λπ.), έργα περιβάλλοντος, εγκαταστάσεις οδοφωτισμού, δικτύων άρδευσης – πυρόσβεσης κ.λπ.,
— εργασίες πρασίνου,
— προσωρινές παραλλαγές οδών και κυκλοφοριακές ρυθμίσεις κατά τη διάρκεια κατασκευής των έργων,
— στο πλαίσιο ολοκλήρωσης του συνόλου του οδικού άξονα από Χ.Θ 0+000 έως Χ.Θ 48+497, στο τμήμα από Χ.Θ 1+300 έως Χ.Θ 17+600 στην παρούσα εργολαβία, περιλαμβάνεται η διευθέτηση του ρέματος Βουτουμιάς στη Χ.Θ 16+455 και η τοποθέτηση στα ερείσματα της αρτηρίας αναμονών για μελλοντικά δίκτυα.
Στο αντικείμενο του προς κατασκευή έργου, περιλαμβάνεται η εκτέλεση των κάθε είδους χωματουργικών εργασιών (με τα σχετικά έργα δανειοθαλάμων και αποθεσιοθαλάμων), τεχνικών έργων (γεφυρών, άνω και κάτω διαβάσεων, οχετών, τοίχων, κρασπεδορείθρων, πλακοστρώσεων, κ.λπ.), έργων ευστάθειας πρανών και βελτίωσης συμπεριφοράς των έργων έναντι υποχωρήσεων (εξυγιάνσεις, αντίβαρα, κ.λπ.), οδοστρωσίας, ασφαλτικών, σήμανσης (κατακόρυφης και οριζόντιας), ασφάλισης, περίφραξης των οδικών έργων, αποχέτευσης – αποστράγγισης, ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων (οδοφωτισμού, άρδευσης, υποδομής τηλεφωνοδότησης, κ.λπ.), εγκατάστασης πρασίνου, άρδευσης πρασίνου, συντήρησης πρασίνου, ηχοπετασμάτων, μετατόπισης – αποκατάστασης δικτύων Ο.Κ.Ω., κ.λπ.
Πηγή: ypodomes.com