Καθώς το συνολικό κόστος του έργου εκτιμάται κατ’ αρχήν σε 100 εκατομμύρια €, χρήζει προσεκτικής εξέτασης το θέμα του τρόπου χρηματοδότησης και υλοποίησής του, ώστε να μπορέσει να εξασφαλιστεί η βιωσιμότητά του, αναφέρει ο Υπουργός Υποδομών Κ. Καραμανλής αναφορικά με τη σύνδεση του Αγρινίου με την Ιόνια Οδό. Μάλιστα απαντώντας σε σχετική ερώτηση του Κ. Βελόπουλου στη Βουλή σημειώνει πως “η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών και οι αρμόδιες Υπηρεσίες του προβαίνουν σε όλες τις απαραίτητες μελέτες και ενέργειες με τα συναρμόδια Υπουργεία, προκειμένου να ακολουθηθεί η βέλτιστη λύση και τελικώς να υλοποιηθεί το έργο με τις καλύτερες τεχνοοικονομικές προϋποθέσεις, προς όφελος του δημοσίου συμφέροντος και της οδικής ασφάλειας των πολιτών της περιοχής του Αγρινίου”.
Αναλυτικά η απάντηση του Κ. Καραμανλή:
Σε απάντηση των παραπάνω σχετικών Ερωτήσεων, παρακαλούμε όπως ενημερώσετε τον κύριο Βουλευτή ότι στις 16 Φεβρουαρίου 2018 η εταιρεία RACE Σύμβουλοι Μηχανικοί ΕΕ (ΑΠ ΔΟΥ 914/16-02-2018), υπέβαλε επιστολή, στο Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών, με την οποία δήλωσε ότι δωρίζει στο ελληνικό Δημόσιο μελέτη που τιτλοφορούνταν «Προωθημένη Προμελέτη Οδοποιίας» για το έργο «Οδική Σύνδεση Αγρινίου με την Ιόνια Οδό και Περιφερειακή Οδός Αγρινίου» και περιλάμβανε τη μελέτη του οδικού άξονα σύνδεσης της πόλης του Αγρινίου με την Ιόνια οδό και την Περιφερειακή οδό Αγρινίου.
Η σύνδεση προβλέπονταν να γίνει με διατομή αυτοκινητόδρομου, που θα συνδέει την πόλη του Αγρινίου με την Ιόνια οδό, και δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση. Η συνδετήρια οδός θα καταλήγει στη νέα προτεινόμενη Περιφερειακή οδό του πολεοδομικού συγκροτήματος Αγρινίου. Το μήκος του αυτοκινητόδρομου θα είναι περίπου 13,5 χλμ., ενώ της Περιφερειακής οδού περίπου 7 χλμ. Με την υπ’ αρ. πρωτ. ΔΟΥ/οικ/2996/06-06-2018 Υπουργική Απόφαση εγκρίθηκε καταρχάς η εκπόνηση της εν λόγω μελέτης σε στάδιο Προμελέτης Οδοποιίας, ώστε να αποτελέσει στέρεη βάση για την εκπόνηση της απαιτούμενης Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων.
Παράλληλα είχε υποβληθεί Τεχνικό Δελτίο το οποίο περιλαμβάνει τις επί μέρους μελέτες (Τοπογραφικά, Μελέτη σκοπιμότητας, Αξιολόγηση Επιπτώσεων Οδικής Ασφάλειας, Γεωτεχνικές έρευνες Α’ Φάσης, Οριστική Γεωλογική μελέτη, Προμελέτη αποχέτευσης – αποστράγγισης όμβριων, Προκαταρκτική μελέτη τεχνικών, Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων), οι οποίες κρίθηκε απολύτως επιβεβλημένο, για λόγους πληρότητας, να εκπονηθούν, ώστε να εκδοθεί η Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων.
Καθώς, όμως, το συνολικό κόστος του έργου εκτιμάται κατ’ αρχήν σε 100 εκατομμύρια €, χρήζει προσεκτικής εξέτασης το θέμα του τρόπου χρηματοδότησης και υλοποίησής του, ώστε να μπορέσει να εξασφαλιστεί η βιωσιμότητά του. Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών και οι αρμόδιες Υπηρεσίες του προβαίνουν σε όλες τις απαραίτητες μελέτες και ενέργειες με τα συναρμόδια Υπουργεία, προκειμένου να ακολουθηθεί η βέλτιστη λύση και τελικώς να υλοποιηθεί το εν θέματι έργο με τις καλύτερες τεχνοοικονομικές προϋποθέσεις, προς όφελος του δημοσίου συμφέροντος και της οδικής ασφάλειας των πολιτών της περιοχής του Αγρινίου.
Ο Υπουργός
Κωνσταντίνος Αχ. Καραμανλής