Θετικός εμφανίστηκε ο υφυπουργός Παιδείας -αρμόδιος για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση- Άγγελος Συρίγος στην πρόταση αναδιάρθρωσης του Πανεπιστημίου Πατρών, απαντώντας στη Βουλή στην ερώτηση του βουλευτή Αιτωλοακαρνανίας του ΣΥΡΙΖΑ Γ. Βαρεμένου.
Αν και διευκρίνισε ότι η πρόταση αυτή -που προβλέπει σειρά συγχωνεύσεων και μεταφορών Τμημάτων στην Πάτρα- δεν έχει έρθει επισήμως στο Υπουργείο από το Πανεπιστήμιο, ο Αγγ. Συρίγος εκτίμησε ότι η πρόταση του Πανεπιστημίου “προσπαθεί να κρατήσει Τμήματα που θα επιβιώσουν σε βάθος χρόνου”. Η γενικότερη στάση του υφυπουργού Παιδείας μπορεί να αποδελτιωθεί ως ένα κλείσιμο του… ματιού προς τη Σύγκλητο του Πανεπιστημίου να οριστικοποιήσει το προτεινόμενο σχέδιο ως έχει.
Ειδικότερα αναφορικά με τη Γεωπονική Σχολή, ο υφυπουργός Παιδείας ανέφερε ότι αυτή τη στιγμή διαθέτει έξι Τμήματα σε μια Περιφέρεια 650.000 κατοίκων. “Η υπερβολή είναι χαρακτηριστική” σχολίασε χαρακτηριστικά ο Αγγ. Συρίγος και πρόσθεσε ότι η Αιτωλοακαρνανία ως αγροτικός νομός χρειάζεται γεωπονικά Τμήματα, όχι όμως πολλά Τμήματα, αλλά Τμήματα που θα μπορούν να αντέξουν στο χρόνο… Ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι για τα Τμήματα, που η πρόταση του Πανεπιστημίου Πατρών προβλέπει να παραμείνουν στην Αιτωλοακαρνανία, δύο στο Μεσολόγγι και ένα στο Αγρίνιο, ο υφυπουργός Παιδείας είπε χαρακτηριστικά ότι “βλέπω να έχουν προοπτική στο χρόνο”. “Η υπάρχουσα κατάσταση σε ένα – δύο χρόνια θα έχει σοβαρότατα προβλήματα, διότι δεν θα έχει φοιτητές να παρακολουθήσουν” είπε ακόμη ο Αγγ. Συρίγος και άφησε μικρό “παράθυρο”, όταν η πρόταση του Πανεπιστημίου πάει επισήμως στο Υπουργείο Παιδείας, να συζητηθούν επιμέρους θέματα. Το αν αυτό το μικρό παράθυρο αφήνει περιθώρια να εισακουστούν οι αντιδράσεις τοπικών φορέων σε Αιτωλοακαρνανίας και Ηλεία, που ζητούν λίγο – πολύ την διαιώνιση της υφιστάμενης κατάστασης, κυρίως ως προς την έδρα των Τμημάτων, είναι κάτι που θα φανεί στην πορεία…
Ο Άγγελος Συρίγος υπογράμμισε ακόμη ότι η πρόταση του Πανεπιστημίου Πατρών προέκυψε πριν ψηφιστεί η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής στα Πανεπιστήμια και τόνισε ότι η μεγάλη εικόνα για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση είναι πως ενώ η χώρα έχει μεγάλο πρόβλημα υπογεννητικότητας και οι υποψήφιοι φοιτητές μειώνονται συνεχώς, εμείς έχουμε φτιάξει ένα σύστημα που το Πανεπιστήμιο είναι μονόδρομος για κάθε μαθητή. Χαρακτηριστικά για την περίπτωση της Γεωπονικής Επιστήμης γενικότερα ανέφερε ότι υπάρχουν 23 Τμήματα του αντικειμένου στη χώρα και δημιουργείται “ένα επιστημονικό κεφάλι χωρίς χέρια από κάτω…”. “Σε λίγα χρόνια με την υπάρχουσα κατάσταση” εκτίμησε ο υφυπουργός Παιδείας “θα υπάρχουν περισσότεροι γεωπόνοι από τους νέους αγρότες”.