Μια πολύ χαμηλού επιπέδου, δυστυχώς, η συζήτηση στο δημοτικό συμβούλιο Αγρινίου για το Τεχνικό Πρόγραμμα.
Αν εξαιρέσει κανείς το αίτημα των αυτοδιοικητικών και εδώ στο Αγρίνιο και σε όλη την Ελλάδα, για ένα πρόγραμμα για την Αυτοδιοίκηση, μέσα από το οποίο θα γίνονται έργα και δράσεις έξω από τις δεσμεύσεις του ΕΣΠΑ και των άλλων κοινοτικών προγραμμάτων, αίτημα που είναι απολύτως σωστό και δικαιολογημένο, όταν οι παρακρατηθέντες πόροι από την Αυτοδιοίκηση υπολογίζονται σε περίπου 12 δισ. ευρώ, η συζήτηση κινήθηκε σε πολύ ρηχά πολιτικά επίπεδα. Και αυτό γιατί το πρόβλημα δεν είναι πρωτίστως τα λεφτά που λείπουν, αλλά οι εξαιρετικά αργές διαδικασίες για την ωρίμανση και δημοπράτηση των έργων και εν τέλει για την απορρόφηση των πόρων.
Η ουσία των καθυστερήσεων δυστυχώς δεν θίχτηκε από κανένα. Ας πάρουμε παράδειγμα το έργο της επέκτασης των πεζοδρόμων στο κέντρο του Αγρινίου. Δεν μπαίνουμε στην ουσία του έργου, ούτε στο αν συμφωνούμε ή διαφωνούμε. Η ουσία είναι ότι κυκλοφοριακή μελέτη πέρασε από το δημοτικό συμβούλιο το 2016 και πήρε ΦΕΚ το…2020. Και σήμερα που μιλάμε, παραμονές του 2022, το έργο δεν έχει ακόμη συμβασιοποιηθεί. Εδώ ένα κομβικό πρόβλημα είναι η Αποκεντρωμένη Διοίκηση, που πρέπει να έχει κάποιο ρόλο ύπαρξης και έπρεπε να εγκρίνει την κυκλοφοριακή μελέτη… Και αυτό και για ένα έργο της… πλάκας. Που να πάμε σε άλλα πιο σύνθετα έργα, που χρειάζονται περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις ή εγκρίσεις π.χ. από την αρχαιολογική υπηρεσία.
Και να βρέχει λεφτά, εμείς κρατάμε ομπρέλα με αυτό το σύστημα. Αυτό είναι το κομβικό πρόβλημα της χώρας και της Αυτοδιοίκησης.
Αλλά εδώ στο Αγρίνιο κάποιοι δυσανασχετούν για το γεγονός ότι βλέπουν στο τεχνικό πρόγραμμα του δήμου Αγρινίου πολλά έργα να επαναλαμβάνονται… Αν κάποιοι «κουράζονται» με τα συνεχιζόμενα έργα του τεχνικού προγράμματος, τελικά ποια είναι η πρότασή τους; Μήπως τους αρέσουν τα διακεκομμένα έργα ή ημιτελή έργα; Ή μήπως κάποιοι έχουν την ψευδαίσθηση ότι το θέμα δεν είναι δομικό, αλλά προσώπων, του ποιος δηλαδή είναι δήμαρχος…;