Ποδηλατόδρομος στον Αγ. Ιωάννη Ρηγανά : «Ξαναζωντάνεψε» και έρχεται

Στην κατακύρωση τη σύμβασης του έργου «Ανάπλαση περιοχής Αγ. Ιωάννη Ρηγανά με κατασκευή δικτύου πεζοδρόμων και ποδηλατοδρόμου» προχώρησε με απόφασή της η Οικονομική Επιτροπή του Δήμου Αγρινίου.

Το έργο με προϋπολογισμό 6,1 εκατ. ευρώ και χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ Δυτικής Ελλάδας καθώς έχει ενταχθεί στο Πρόγραμμα Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης του Δήμου Αγρινίου. Από τη διαγωνιστική διαδικασία ανάδοχος του έργου αναδείχθηκε η «Στήριξις Τεχνική Ανώνυμη Εταιρεία» με έκπτωση 56,9%.

Το έργο περιλαμβάνει την ανάπλαση του συνόλου των ζωνών απαλλοτρίωσης των αρδευτικών διωρύγων -συνολικού μήκους 6.075 μ- στην περιοχή «Ρουπακιάς – Ιωάννης Ρηγανάς».Η παρέμβαση θα συμβάλλει στην αισθητική και λειτουργική αναβάθμιση του φυσικού και αστικού περιβάλλοντος μιας μεγάλης περιοχής με τη δημιουργία ασφαλών υποδομών, την ενίσχυση του πρασίνου και τη δημιουργία χώρων αναψυχής. Συγκεκριμένα ανακατασκευάζεται το δίκτυο κίνησης των οχημάτων και κατασκευάζεται δίκτυο κίνησης ποδηλάτων και πεζών. Ο διαχωρισμός μεταξύ της κίνησης των οχημάτων και της κίνησης ποδηλάτων και πεζών θα γίνεται µε φυσικό όριο τα υπάρχοντα αρδευτικά κανάλια. Ακόμη προβλέπεται η κατασκευή νέου δικτύου ηλεκτροφωτισμού κατά μήκος του υπό κατασκευή ποδηλατοδρόμου. Σε όλους τους κυκλοφοριακούς κόμβους θα κατασκευαστούν ράμπες για AMEA, για παιδικά καροτσάκια και άλλα τροχοφόρα αµαξίδια ενώ στον σχεδιασμό έχει ληφθεί υπόψη η κίνηση πυροσβεστικών οχημάτων και ασθενοφόρων.

Συνολικά θα κατασκευαστούν:
– δίκτυο κίνησης οχημάτων μήκους 6.075 μ,
– δίκτυο κίνησης ποδηλάτων μήκους 6.075 μ,
– δίκτυο κίνησης πεζών μήκους 4.250 μ

Πως το έργο «πέθανε» και «ξαναζωντάνεψε»

Υπενθυμίζεται ότι το συγκεκριμένο έργο είχε ενταχθεί το καλοκαίρι του 2013 στο ΕΣΠΑ και μάλιστα είχε δημοπρατηθεί από το δήμο Αγρινίου την ίδια χρονιά, ωστόσο δεν συμβασιοποιήθηκε ποτέ, γιατί παρουσιάστηκε εμπλοκή με τα πρώτα χιλιόμετρα του υπό κατασκευή δρόμου «Αγρίνιο – Άγιος Βλάσης», το οποίο όμως είχε ενταχθεί από το Υπουργείο Υποδομών στο ΕΣΠΑ από το 2012. Ο δήμος Αγρινίου και η τότε διοίκησή του, όπως αποκαλύφθηκε στη συνέχεια, προχώρησε σε μελέτη – χάραξη του ποδηλατόδρομου, που όμως έτεμνε… τον υπό κατασκευή δρόμο.

Βέβαια από την εξέλιξη των πραγμάτων αποδείχθηκε ότι και το έργο του Υπουργείου Υποδομών, αν και προηγήθηκε του ποδηλατόδρομου, ήταν λανθασμένα σχεδιασμένο για άλλους λόγους όμως. Η χάραξη του δρόμου στη θέση «Ρουπακιάς» προσέκρουσε σε πολλά προβλήματα απαλλοτριώσεων και αντιδράσεις ιδιοκτητών, που προσέφυγαν στο ΣτΕ. Το 2015 το δημοτικό συμβούλιο Αγρινίου κάλεσε το Υπουργείο Υποδομών να ξεκινήσει την κατασκευή του έργου από δεύτερο τμήμα του (από το ύψος δηλαδή της Εθν. Οδού Αγρίνιο – Θέρμο) και να τροποποιηθεί η χάραξη του πρώτου τμήματος. Το 2017 το έργο πέρασε από το τομεακό ΕΣΠΑ του Υπ. Υποδομών στο ΕΣΠΑ της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας και παράλληλα αποφασίστηκε να μην προχωρήσει η κατασκευή του πρώτου τμήματος και η χάραξη να μετατεθεί νοτιότερα. Από τότε ουσιαστικά υπήρξε απεμπλοκή των χαράξεων δρόμου και ποδηλατόδρομου.

Τούτων δοθέντων ο Δήμος Αγρινίου επικαιροποίησε τη μελέτη του έργου και με την αναθεώρηση του ΕΣΠΑ Δυτικής Ελλάδας στο πρώτο εξάμηνο του 2020 το έργο απέκτησε χρηματοδότηση.