Προβληματίζουν οι γέφυρες στην Αιτωλοακαρνανία

Η κατάσταση των γεφυρών στο Σκα, το Μόρνο και την Κατοχή ανησυχεί τους Δήμους Ναυπακτίας – Μεσολογγίου και την Περιφέρεια

Κλειστός είναι από τη Δευτέρα ο συνδετήριος οδικός άξονας που συνδέει την πόλη της Ναυπάκτου με την περιμετρική στο ύψος του χειμάρρου Σκα στη Ναύπακτο. Με απόφαση της Τροχαίας Ναυπάκτου ο δρόμος έκλεισε, εξ αιτίας των κατολισθήσεων στα πρανή του χειμάρρου Σκα, που σημειώθηκε κατά τη διάρκεια των έντονων βροχοπτώσεων στα μέσα του περασμένου Δεκεμβρίου.

Ωστόσο το Δημοτικό Συμβούλιο Ναυπακτίας συζητώντας πρόσφατα για το πρόβλημα που έχει ανακύψει με την καθίζηση της Γέφυρας του Ευήνου, προβληματίζεται για την κατάσταση και άλλων γεφυρών στην περιοχή.

Ο αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος του Δήμου Ναυπακτίας Θωμάς Κοτρωνιάς υπογράμμισε τον προβληματισμό που υπάρχει τόσο για τη γέφυρα της Περιμετρικής του Σκα, όπως και στη γέφυρα Αρτοτίνας προς Γραμμένη Οξυά με κίνδυνο μάλιστα εκεί να αποκοπεί η επικοινωνία του νομού με τις όμορες περιοχές. Όπως εκτίμησε το πρόβλημα παρατηρείτα
ι στους καθαρισμούς των ποταμών, καθώς εναποτίθενται τα φερτά υλικά στις άκρες, αντί να κατασκευάζονται συρματοκιβώτια (ζαρζανέτ).

Τουλάχιστον για την περίπτωση της γέφυρας του Σκα η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας έχει προγραμματίσει κάποιες παρεμβάσεις που θα προχωρήσουν το προσεχές διάστημα. Συγκεκριμένα θα γίνουν εργασίες στην κοίτη του χειμάρρου με πιθανή προσθήκη αναβαθμών, προκειμένου να ελαττωθεί η ορμή του νερού, για την προστασία της Γέφυρας.

Από την πλευρά του πάντως ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών Θ. Μαυρομμάτης που συμμετείχε στην τελευταία συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Ναυπακτίας ανέφερε ότι ο ίδιος ανησυχεί εξίσου και για τη γέφυρα του Μόρνου που ενώνει τη Ναύπακτο με τη Δωρίδα και την Αιτωλοακαρνανία με τη Φωκίδα. Όπως ανέφερε η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας είχε αναλάβει να προχωρήσει τη μελέτη για τη συντήρηση της Γέφυρας του Μόρνου, επί ημερών μάλιστα της προηγούμενης Περιφερειακής Αρχής στη Στερεά Ελλάδα, όμως η μελέτη δεν προχώρησε καθώς επρόκειτο να πληρωθεί μέσω Αναπτυξιακής Εταιρείας της Περιφέρειας και τελικά ο μελετητής έμεινε απλήρωτος… Όπως ανέφερε ο Θ. Μαυρομμάτης η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας θα αναλάβει αυτή τη φορά να ολοκληρώσει τη μελέτη…

Με αφορμή πάντως το πρόβλημα που ανέκυψε με την καθίζηση στη γέφυρα του Ευήνου ο ίδιος προβληματισμός αποτυπώθηκε και στην τελευταία συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Μεσολογγίου. Πέρα από το γνωστό και χρόνιο ζήτημα με τα ιστορικά γεφύρια του Αιτωλικού, πρόβλημα που παραμένει άλυτο εν πολλοίς λόγω και της ιδιαιτερότητας των χαρακτηρισμένων ως νεότερο μνημείο γεφυριών, προβληματισμό δημιουργεί και η κατάσταση της Γέφυρας της Κατοχή στον Αχελώο. Πρόκειται εξάλλου για γέφυρα που έχει κατασκευαστεί στα τέλη της δεκαετίας του 1950 και κατά καιρούς έχει δεχθεί παρεμβάσεις με αμφίβολο όμως το αν αυτές εντάσσονταν σε ένα συνολικότερο πλάνο για την ενίσχυση της στατικότητάς της και της αντοχής της.

Υπενθυμίζεται ότι στα τέλη του 2021 το ΤΕΕ υπέγραψε με τον ανάδοχο τη σχετική σύμβαση για τον Ενιαίο Ψηφιακό Χάρτη και το Εθνικό Μητρώο Υποδομών. Υπολογίζεται ότι σε δύο χρόνια από σήμερα, αναμένεται να ολοκληρωθεί αυτή η μεγάλη μεταρρύθμιση και το Εθνικό Μητρώο Υποδομών θα αποτελέσει ένα πάρα πολύ χρήσιμο εργαλείο, γιατί θα καταγράφονται όλες οι υποδομές της χώρας, θα γνωρίζουμε πότε επισκευάστηκαν ή συντηρήθηκαν και πότε θα πρέπει να συντηρηθούν. Μέχρι τότε όμως οι αρμόδιοι θα πρέπει να είναι σε εγρήγορση για να μη συμβεί σε άλλη γέφυρα, αυτό που συνέβη πρόσφατα στη γέφυρα του Ευήνου.