Από τι θα εξαρτηθεί αν θα προχωρήσει ένα τέτοιο ενδεχόμενο
Η προσωρινή λύση είναι αυτό που «καίει» τους κατοίκους του Γαλατά και του Περιθωρίου μετά την κατάρρευση της Γέφυρας του Ευήνου. Η μόνιμη λύση με την ανακατασκευή της Γέφυρας θα διαρκέσει αρκετό χρόνο (περί τα δύο χρόνια) και στην παρούσα συγκυρία οι κάτοικοι της περιοχής αναγκάζονται να κάνουν έναν μεγάλο κύκλο για να επικοινωνήσουν με το Μεσολόγγι και έναν ακόμη μεγαλύτερο κύκλο για να προσεγγίσουν ιδίως οι αγρότες και οι κτηνοτρόφοι της περιοχής τα παρακείμενα στον Εύηνο χωράφια τους.
Η σιδηροδρομική γέφυρα του ΟΣΕ, που επίσης κατέρρευσε, είναι η προσωρινή λύση που εξετάζεται. Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος, όπως πληροφορείται το ΑγρίνιοCulture.gr έχει ήδη προχωρήσει σε συζητήσεις με τον ΟΣΕ, προκειμένου να παραχωρηθεί στην Περιφέρεια η γέφυρα, να αποκατασταθεί και να λειτουργήσει ως γέφυρα μονής κατεύθυνσης ως μια προσωρινή λύση για τους κατοίκους της περιοχής. Ο ΟΣΕ είναι διατεθειμένος να προβεί σε αυτήν την παραχώρηση προς την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, ωστόσο δεν έχει απαντηθεί ακόμη το ερώτημα αν τεχνικά και οικονομικά είναι εφικτή μία τέτοια λύση. Το τεχνικό κομμάτι κυρίως του πράγματος θα καθορίσει σε μεγάλο βαθμό και το αν αυτή η ιδέα μπορεί να προχωρήσει. Και αυτό γιατί η έννοια της προσωρινής λύσης εδράζεται στο να υπάρξει σχετικά γρήγορα και φυσικά με ασφάλεια η αποκατάσταση της επικοινωνίας ανάμεσα στις δύο όχθες του Ευήνου. Αν όμως από τεχνικής άποψης χρειαστούν αρκετοί μήνες για να αποκατασταθεί η γέφυρα του ΟΣΕ, τότε σε μεγάλο βαθμό καθίσταται και οικονομικά ασύμφορη η προσωρινή λύση.
Ήδη πάντως χθες υπήρξε μια ακόμη επαφή του αντιπεριφερειάρχη Υποδομών Θ. Μαυρομμάτη με τον Αναπληρωτή Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΣΕ Θανάση Κοτταρά. «Με γνώμονα τις ανάγκες αλλά κυρίως την ασφάλεια των κατοίκων της περιοχής εξετάσαμε ενδελεχώς τις λύσεις που θα μπορούσαν να δοθούν με τη χρήση (εφόσον κάτι τέτοιο είναι τεχνικά δυνατό και ασφαλές) των υποδομών του ΟΣΕ στον Εύηνο» ανέφερε ο Θ. Μαυρομμάτης εκτιμώντας ότι «το αμέσως επόμενο διάστημα θα έχουμε τη δυνατότητα να έχουμε επιστημονικά εμπεριστατωμένες απαντήσεις για το αν και τι μπορεί να γίνει».
Πρωτοβουλία της Περιφέρειας για επιδότηση της αστικής συγκοινωνίας
Για να απαντηθούν όλα αυτά θα χρειαστούν μερικές ακόμα εβδομάδες, ήδη στο σημείο γίνονται γεωτρήσεις στα βάθρα των γεφυρών για να υπάρξει η εκτίμηση των τεχνικών, ωστόσο η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος έχει δρομολογήσει την αποκατάσταση της συγκοινωνίας του Γαλατά και του Περιθωρίου με το Μεσολόγγι και το Ευηνοχώρι. Αυτό που καθυστέρησε τη λύση και σε αυτό το ζήτημα είναι η νομική πλευρά του πράγματος καθώς αυτή θα είναι η πρώτη φορά που μία Περιφέρεια της χώρας επιδότησει μία αστική και διαδημοτική συνάμα συγκοινωνία. Ήδη το προηγούμενο διάστημα είδαμε τραγικές εικόνες με μαθητές, αλλά και κατοίκους της περιοχής να διέρχονται πεζοί πάνω από την υπό κατάρρευση οδική Γέφυρα του Ευήνου ή κατοίκους της περιοχής να επιχειρούν να μεταβούν στο Μεσολόγγι χρησιμοποιώντας τα μαθητικά δρομολόγια.