Αντί για πίεση στο Υπουργείο προέκυψε χαμηλής έστω έντασης διαμάχη Δημάρχων και Βουλευτών
Απρόσμενα σημαντική ήταν η συμμετοχή στη σύσκεψη φορέων που προκάλεσε η Συντονιστική Επιτροπή για τη διεκδίκηση του οδικού άξονα Αγρίνιο – Καρπενήσι. Η αίθουσα του δημοτικού συμβουλίου Αγρινίου ήταν κατάμεστη από φορείς και πολίτες της περιοχής σε βαθμό, που θύμιζε άλλες εποχές, όταν στο δημοτικό συμβούλιο συζητιόταν θέματα όπως π.χ. το πάρκο ή το πανεπιστήμιο.
Βασικό ωστόσο χαρακτηριστικό της σύσκεψης ήταν το γεγονός ότι αναδείχθηκε με πολύ έντονο τρόπο το χάσμα που υπάρχει ανάμεσα στους αυτοδιοικητικούς και τους βουλευτές. Όταν η σύσκεψη είχε σκοπό να ασκηθεί πίεση προς το Υπουργείο Υποδομών αναδεικνύει τη διαίρεση μεταξύ των κοινοβουλευτικών εκπροσώπων της περιοχής και των αυτοδιοικητικών της, τότε καταλαβαίνει κανείς ότι η απαισιοδοξία που εξέφρασε ο πρόεδρος του ΤΕΕ Αιτωλοακαρνανίας Λίνος Μπλέτσας λέγοντας πως η Αιτωλοακαρνανία θα συνεχίσει να είναι μία αναπτυξιακή εξαίρεση, τότε μάλλον αυτή είναι η πιο σωστή κουβέντα που ειπώθηκε σε αυτή τη σύσκεψη.
Ο Δήμαρχος Αγρινίου, Γιώργος Παπαναστασίου, ήταν αυτός που έδωσε το εναρκτήριο λάκτισμα για το blame game μεταξύ δημάρχων και βουλευτών. «Ένας βουλευτής στη Φωκίδα κέρδισε έργο σχεδόν 300 εκατομμυρίων» είπε με νόημα ο Γιώργος Παπαναστασίου και χαρακτήρισε «παραμύθι» τα όσα λέγονται για τις μελέτες του δρόμου Αγρίνιο-Καρπενήσι, εννοώντας ότι η ωρίμανση των μελετών από το Υπουργείο Υποδομών «σέρνεται» για πάνω από 10 χρόνια. «Δεν φτάνουμε ούτε οι Δήμαρχοι, ούτε οι Περιφερειάρχες, θα πρέπει οι βουλευτές να ξεκινήσουν τις επερωτήσεις και οι κυβερνητικοί βουλευτές να ασκήσουν την πίεση που πρέπει να ασκήσουν» είπε χαρακτηριστικά. Από την πλευρά του ο Δήμαρχος του Καρπενησίου, Νίκος Σουλιώτης σε ανάλογο τόνο είπε ότι η ως τώρα εμπειρία έχει δείξει από παραδείγματα άλλων περιοχών, ότι η πίεση των βουλευτών μπορεί να φέρει αποτελέσματα. Πρότεινε μάλιστα ο Δήμαρχος Καρπενησίου ο σκόπελος των μελετών να ξεπεραστεί με το να προχωρήσει το έργο με την μέθοδο μελέτη – κατασκευή. Όπως χαρακτηριστικά εξήγησε και άλλα έργα που δρομολογούνται αυτή την εποχή προχωρούν με αυτή τη μέθοδο.
Σε αυτή την έμμεση, πλην σαφή, κριτική των Δημάρχων προς τους βουλευτές απάντησαν και οι τρεις βουλευτές που ήταν παρόντες στη σύσκεψη με φυσική παρουσία. Η ωριμότητα σε επίπεδο μελετών του Μπράλος – Άμφισσα δεν συγκρίνεται με την ωριμότητα του «Αγρίνιο – Καρπενήσι» είπαν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Γιώργος Βαρεμένος και Θάνος Μωραΐτης εξηγώντας πως έτσι το συγκεκριμένο έργο προχώρησε και όχι λόγω του τοπικού βουλευτή Φωκίδας. Από την πλευρά του ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Δημήτρης Κωνσταντόπουλος είπε με νόημα πως θα πρέπει ο καθένας να κάνει την αυτοκριτική του. «Εγώ έχω κάνει επτά ερωτήσεις για το συγκεκριμένο θέμα τα επτά χρόνια που είμαι βουλευτής» ήταν η χαρακτηριστική του αποστροφή. Μάλιστα ο Δ. Κωνσταντόπουλος πήγε ένα ακόμη βήμα παραπέρα λέγοντας σε άλλο σημείο της τοποθέτησής του ότι είναι ντροπή για όλους μας και πρωτίστως για την Αυτοδιοίκηση να υπάρχουν σήμερα στον Αγαλιανό 300 μέτρα χωματόδρομος για να περάσει κάποιος προς την Ευρυτανία.
Μέσω τηλεδιάσκεψης συμμετείχαν στη σύσκεψη ο περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Νεκτάριος Φαρμάκης και ο βουλευτής της ΝΔ Κώστας Καραγκούνης, ενώ παρόντες στην σύσκεψη ήταν ακόμη ο αντιπεριφερειάρχης Ευρυτανίας Αριστείδης Τασιός, ο Δήμαρχος Αγράφων Αλέξης Καρδαμπίκης, ο Δήμαρχος Ξηρομέρου Γ. Τριανταφυλλάκης, καθώς και οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι Κ. Κατσαρή, Γ. Λύτρας, Κ. Κωστακόπουλος και πολλοί ακόμη δημοτικοί σύμβουλοι του Δήμου Αγρινίου. Αξιοσημείωτο από την τοποθέτηση του Κ. Καραγκούνη ήταν η ενημέρωση από το Υπ. Υποδομών πως εντός του 2022 θα δημοπρατηθούν οι μελέτες για το τμήμα Άγιος Βλάσιος – Καρπενήσι με κόστος περί τα 10-12 εκατ. ευρώ.
Στην σύσκεψη όπως ήταν αναμενόμενο υπήρξαν αρκετές βολές για την απραξία της σημερινής όσο και της προηγούμενης κυβέρνησης. Ο Δήμαρχος Αγρινίου Γ. Παπαναστασίου αναφέρθηκε σε συνάντηση με τον Υπουργό της προηγούμενης κυβέρνησης, Χρ. Σπίρτζη, όπου υπήρξε δέσμευση για ολοκλήρωση των μελετών, που δεν τηρήθηκε, όπως και στο γεγονός ότι ούτε από τη σημερινή κυβέρνηση έχει γίνει τίποτα, παρά το γεγονός ότι η υλοποίηση του έργου ήταν στις προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης. Σε συνάντησή του με νυν Υπουργό Υποδομών Κ. Καραμανλή το καλοκαίρι του 2020 αναφέρθηκε και ο Περιφερειάρχης Νεκτ. Φαρμάκης καταλήγοντας με τη φράση «έκτοτε σιγήν ιχθύος»…
Περί χρηματοδότησης
Όπως ήταν αναμενόμενο ένα μέρος της συζήτησης αναλώθηκε στο κόστος του οδικού άξονα και η πηγής της χρηματοδότησης. «Δεν υπάρχει δυνατότητα μέσω του Ταμείου Ανάπτυξης, υπάρχει μόνο το ΕΣΠΑ και ίσως ως «τσόντα» το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων» είπε ο Γ. Βαρεμένος προτείνοντας την ένταξή του στο περιφερειακό ΕΣΠΑ. «Υπάρχουν μόνο 40 εκατ. ευρώ στο περιφερειακό ΕΣΠΑ» απάντησε ο Περιφερειάρχης Νεκτ. Φαρμάκης. Σε αυτό κατέτεινε και ο Γ. Παπαναστασίου θυμίζοντας ότι η αντίδραση του για τη σύνδεση της Λευκάδας με τη Βόνιτσα και το Άκτιο ήταν όχι για να μην γίνει το έργο, αλλά για να χρηματοδοτηθεί από το τομεακό ΕΣΠΑ του Υπουργείου και από το Περιφερειακό ΕΣΠΑ της Δυτικής Ελλάδας να προχωρήσουν άλλα οδικά έργα στην Αιτωλοακαρνανία. Θύμισε μάλιστα ότι το έργο που εκτελείται τα τελευταία χρόνια (τα πρώτα χλμ έως την Καμαρούλα), ενώ άρχισε ως έργο του Υπουργείου στη συνέχεια πέρασε και αυτό χρηματοδοτικά στο ΕΣΠΑ της Δυτικής Ελλάδας.