Συγκεκριμένα βήματα για την προώθηση του οδικού άξονα Πλατυγιάλι – Αγρίνιο – Καρπενήσι – Λαμία ζητά το Περιφερειακό Συμβούλιο
Με ευρεία πλειοψηφία στη σημερινή του συνεδρίαση το Περιφερειακό Συμβούλιο Δυτικής Ελλάδος ενέκρινε την απόφαση για την πολιτική διεκδίκηση του οδικού άξονα Πλατυγιάλι – Αγρίνιο – Καρπενήσι – Λαμία. Το θέμα έφεραν ως προ ημερήσιας διάταξης οι παρατάξεις Κατσιφάρα και Σπηλιόπουλου, ωστόσο νωρίτερα και η Συντονιστική Επιτροπή των κατοίκων της περιοχής που προ μηνός είχαν προκαλέσει σχετική σύσκεψη για το θέμα στο Αγρίνιο, είχαν ζητήσει από το περιφερειακό συμβούλιο να υπάρξει μία τέτοια απόφαση που θα ισχυροποιούσε το αίτημα εν όψει της συνάντησης των φορέων της περιοχής, που επίκειται με τον αρμόδιο υπουργό υποδομών Κώστα Καραμανλή.
Δυστυχώς όμως την ώρα που είναι καταφανέστατο το έλλειμμα πολιτικής βούλησης, που καταγράφεται διαχρονικά από όλες τις κυβερνήσεις να προωθήσουν το συγκεκριμένο έργο και την ώρα που οι υπό κατάρτιση μελέτες οδεύουν για περισσότερο από μια δεκαετία από παράταση σε παράταση όπως αποκάλυψε το ΑγρίνιοCulture.gr, η συγκεκριμένη συνεδρίαση στιγματίστηκε από την αντιπαράθεση ανάμεσα στο νυν και στον πρώην περιφερειάρχη για το ποιος έφερε πρώτος το θέμα για συζήτηση στο περιφερειακό συμβούλιο. Με Απ. Κατσιφάρα να παρατηρεί ότι η Περιφερειακή Αρχή πρέπει να ηγείται και όχι να έπεται σε τέτοιες πρωτοβουλίες και τον Νεκτ. Φαρμάκη να απαντά ότι αυθημερόν προώθησε στο προεδρείο το αίτημα της Συντονιστικής για συζήτηση του θέματος και να θυμίζει ότι στα χρόνια της διοίκησης Κατσιφάρα δεν έγινε τίποτα για το θέμα αυτό.
Κατά τα λοιπά για την προφανή αναγκαιότητα να επιταχυνθούν οι διαδικασίες, έτσι ώστε το έργο να ωριμάσει υπήρξε κοινός τόπος με τάξη των περιφερειακών παρατάξεων.
Ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Νεκτάριος Φαρμάκης αναφέρθηκε σε υπόμνημα που έχει καταθέσει προς τον Υπουργό Υποδομών για το ζήτημα αυτό, το οποίο περιέχει ειδικότερη αναφορά για τη σύνδεση του Αγρινίου με την Ιόνια Οδό και περιγράφει τα βήματα, που πρέπει να ακολουθηθούν και τα οποία, σύμφωνα με τον περιφερειάρχη, θα σηματοδοτήσουν μία πραγματική εξέλιξη για την προώθηση του έργου. Μεταξύ αυτών των βημάτων περιλαμβάνεται η άμεση ανάθεση για την ολοκλήρωση των μελετών που αφορούν τη σύνδεση του Αγρινίου με την Ιόνια Οδό, η προκαταρκτική μελέτη για τα υπόλοιπα τμήματαμ όπου δεν έχουν ξεκινήσει ακόμα οι μελέτες και η ολοκλήρωση των μελετών στα τμήματα εκείνα που παραμένουν ακόμη σε εκκρεμότητα. Ο Νεκτάριος Φαρμάκης υπογράμμισε ότι η τμηματική διεκδίκηση του έργου δεν βοηθά και πως θα πρέπει να αντιμετωπιστεί το συγκεκριμένο έργο ως ενιαίο. Εκτίμησε ωστόσο ότι η προώθηση του διαγώνιου άξονα Λαμία – Αντίρριο με την πρόσφατη ένταξη του τμήματος Μπράλος -Άμφισσα «κόβει» από τις χρηματοδοτικές δυνατότητες που υπάρχουν, έτσι ώστε να προωθηθεί και αυτό το έργο.
Από την πλευρά του ο εισηγητής της παράταξης Κατσιφάρα Γιάννης Λύτρας έκανε αναλυτική αναφορά στις αστοχίες μελετητικές και άλλες, που έχει κάνει το Υπουργείο Υποδομών και σε αυτό το έργο αλλά και σε άλλα έργα που εκτελεί στην Αιτωλοακαρνανία και τόνισε ότι με την απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου ο Περιφερειάρχης θα πρέπει να μπει μπροστά και πίσω του θα στοιχηθεί όλο το περιφερειακό συμβούλιο για να διεκδικηθεί το έργο και να μην αθετήσει ξανά το Υπουργείο τις υποσχέσεις του προς την περιοχή, όπως συνέβη τα προηγούμενα χρόνια.
Ο Νίκος Κωστακόπουλος από την πλευρά της παράταξής Σπηλιόπουλου, που είχε καταθέσει και σχετική ερώτηση για το θέμα, υπογράμμισε ότι αυτό που λείπει είναι η πολιτική απόφαση της Πολιτείας να ολοκληρώσει το έργο και πως επειδή όντως υπήρξαν αρκετές αστοχίες στο παρελθόν σε επίπεδο μελετών θα πρέπει όπως είπε χαρακτηριστικά «να μην τους αφήσουμε να μας ξεπετάξουν αλλά να παρακολουθούμε την διαδικασία σε κάθε βήμα».