Σύνδεση του Αγρινίου με την Ιόνια Οδό: 420.000 ευρώ για το γρηγορότερο «δρόμο» του Τεχνικού Συμβούλου

Όπως έκανε γνωστό προχθές ο Υφυπουργός Υποδομών Γ. Καραγιάννης από το Μεσολόγγι «προχωρούν οι μελέτες για τη σύνδεση του Αγρινίου με την Ιόνια Οδό, έργο που αποτελεί προεκλογική δέσμευση του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και του Υπουργού Υποδομών Κώστα Καραμανλή».

Το Υπουργείο Υποδομών 15 μήνες μετά το χαρακτηρισμό της σύνδεσης του Αγρινίου με την Ιόνια Οδό ως έργο «εθνικού επιπέδου, ειδικού και σημαντικού», έχει δεσμεύσει χρήματα για την ωρίμανση του έργου από άποψη μελετών. Ήδη με δύο διαφορετικές αποφάσεις το Υπουργείο έχει δεσμεύσει συνολικά 280.000 ευρώ, προκειμένου να προσλάβει Τεχνικό Σύμβουλο, που θα υποβοηθήσει τη Διεύθυνση Οδικών Υποδομών του Υπουργείου στην ωρίμανση του έργου. Το ποσό αυτό αφορά την εκπόνηση προμελέτης οδοποιίας, γεωλογικής μελέτης, μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων, καθώς επίσης τη σύνταξη τοπογραφικού υποβάθρου, την κτηματογράφηση και το κτηματολόγιο του έργου. Όπως πληροφορείται το ΑγρίνιοCulture.gr με την ίδια «μέθοδο» θα υπάρξει μια ακόμη δέσμευση για ακόμη 140.000 ευρώ και για τις υπολειπόμενες μελέτες, που ολοκληρώσουν τον πλήρη φάκελο του έργου.

Ο γρηγορότερος «δρόμος» του Τεχνικού Συμβούλου

Μιλάμε δηλαδή συνολικά για 420.000 ευρώ για Τεχνικό Σύμβουλο για την ωρίμανση των μελετών. Ο «δρόμος» που επέλεξε του Υπουργείο Υποδομών για να «τρέξει» το έργο είναι ο συντομότερος δυνατός καθώς ουσιαστικά πρόκειται για αναθέσεις των μελετών, που απλώς στο τέλος θα υπογραφούν από τις υπηρεσίες του Υπουργείου. Αυτό σημαίνει πως αν το Υπουργείο επέλεγε να κάνει ένα κανονικό μελετητικό διαγωνισμό, θα έπρεπε κατ’ αρχήν να δεσμεύσει ένα πολύ μεγαλύτερο ποσό, ενδεχομένως της τάξης του 1,6 εκατ. ευρώ καθώς ως συνήθως οι προϋπολογισμοί των μελετών «πάνε» παραπάνω και δίνονται μεγάλες εκπτώσεις και φυσικά να περιμένει την ολοκλήρωση του διαγωνισμού. Τώρα όμως ουσιαστικά με τη σύντομη διαδικασία της διαπραγμάτευσης το Υπουργείο σε λίγες ημέρες θα έχει ανάδοχο των μελετών. Έτσι η επιλογή του «δρόμου» του Τεχνικού Συμβούλου δείχνει ότι το Υπουργείο είναι διατεθειμένο αυτή τη φορά να «τρέξει» στα σοβαρά την ωρίμανση της σύνδεσης του Αγρινίου με την Ιόνια Οδό.

Πρόκειται αναμφίβολα για μία πολύ σημαντική εξέλιξη, καθώς φαίνεται πως το Υπουργείο αποφασίζει να προωθήσει το συγκεκριμένο έργο, παρά το γεγονός ότι τα προηγούμενα χρόνια υπήρξε χαρακτηριστική καθυστέρηση, αν αναλογιστεί κάνεις ότι η προμελέτη – δωρεά του Χρήστου Ράδου για τη σύνδεση του Αγρινίου με την Ιόνια οδό παραδόθηκε στο Υπουργείο Υποδομών στις αρχές του 2018 επί διακυβερνήσεως ΣΥΡΙΖΑ.

Υπενθυμίζεται ότι πέρυσι ο Υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής μιλώντας στη Βουλή για το συγκεκριμένο έργο είχε με σαφήνεια συνδέσει τις μελέτες με τη χρηματοδότηση του έργου, το οποίο έχει εκτιμώμενο προϋπολογισμό κοντά στα 80 εκατομμύρια ευρώ. Πλέον εκτιμάται ότι σε περίπου ένα χρόνο σήμερα από σήμερα ο φάκελος του έργου θα είναι έτοιμος για δημοπράτηση και φυσικά στο μεσοδιάστημα θα εξεταστεί και το χρηματοδοτικό σκέλος του έργου.

Καλείται και ο Ράδος από το Υπουργείο

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι αποφάσεις του Υπουργείου αποτελούν ταυτόχρονα και πρόσκληση προς τρεις συγκεκριμένες συμπράξεις μελετητικών γραφείων, με τα οποία το Υπουργείο Υποδομών θα διαπραγματευτεί για την ανάθεση των μελετών ωρίμανσης της σύνδεσής του Αγρινίου με την Ιόνια Οδό.
Τα συγκεκριμένα μελετητικά γραφεία είναι:
– Η σύμπραξη “ΣΥΣΤΑΣ Α.Ε Σύμβουλοι Μηχανικοί”, Ανέστης Παναγόπουλος, “ΕΜΒΗΣ Α.Ε”
– Η σύμπραξη “PLAS AE”, “GTB ANOΔΟΣ ΑΕ”, “PAESCO MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΕΠΕ”
– Η σύμπραξη “RACE Σύμβουλοι Μηχανικοί Ε.Ε” (σ.σ του Αγρινιώτη μηχανικού Χρήστου Ράδου), Μαρία Χαρά Αλεξιάδου, “EΝVECO A.E”