Υπουργείο Υποδομών : Περισσότερα παίρνει ακόμη και η Λευκάδα

Την υποθαλάσσια ζεύξη Λευκάδας – Αιτωλοακαρνανίας ανακοίνωσε προχθές ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής κατά την προεκλογική επίσκεψή του στο νησί.

Πρόκειται για το δεύτερο μεγάλο οδικό έργο (προϋπολογισμού περί τα 55 εκατ. ευρώ) που θα τρέξει για τη Λευκάδα τα επόμενα χρόνια, καθώς ήδη εκτελείται η διπλή οδική σύνδεση της Λευκάδας με τη Βόνιτσα και το Άκτιο. Η υποθαλάσσια ζεύξη θα προωθηθεί κατά την απαίτηση των τοπικών φορέων της Λευκάδας, δηλαδή ως μη ανταποδοτικό ΣΔΙΤ χωρίς διόδια.

Η διαφορά με τις πρόσφατες ανακοινώσεις του υφυπουργού Υποδομών Γιώργου Καραγιάννη για το σχεδιασμό του υπουργείου για την Αιτωλοακαρνανία είναι εμφανής και προκλητική… Σε επίπεδο έργων το μόνο νέο έργο που ανακοινώθηκε είναι το μεγάλο αρδευτικό -αποστραγγιστικό έργο της Αμφιλοχίας προϋπολογισμού περί τα 60 εκατ. ευρώ από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης. Την ίδια ώρα για τη Λευκάδα προχωρά το μεγάλο έργο της ύδρευσης με 140 εκατ. ευρώ χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης για τον αγωγό μήκους 87χλμ που θα φέρει νερό στη Λευκάδα από τις πηγές του Αγίου Γεωργίου Άρτας. Όμως ένα αρδευτικό έργο στο μεγαλύτερο αγροτικό νομό της χώρας είναι ουσιαστικά μια σταγόνα στον ωκεανό. Ούτε φυσικά τα αντιπλημμυρικά κατά μήκος της Ιόνιας Οδού μπορούν να θεωρηθούν “νέο έργο”, αφού είναι ουσιαστικά μια τεράστια εκκρεμότητα του παρελθόντος, καθώς θα έπρεπε να είχαν κατασκευαστεί μαζί με τον αυτοκινητόδρομο. Εξάλλου η έλλειψή τους προκάλεσε πλείστα όσα δεινά στην περιοχή.

Σε ότι αφορά τα οδικά έργα στην Αιτωλοακαρνανία, που είναι η μεγάλη της πληγή, από το υπουργείο Υποδομών δεν υπάρχει τίποτα χειροπιαστό… παρά μόνο υποσχέσεις και μελέτες που θααα γίνουν. Και αν κάποια έργα δεν μπορεί ή δεν θέλει να τα κάνει το Υπουργείο, θα μπορούσαν να γίνουν για παράδειγμα από το Περιφερειακό ΕΣΠΑ. Όμως τη νέα περίοδο το Περιφερειακό ΕΣΠΑ θα έχει μόνο 46 εκατ. ευρώ για οδικά έργα σε Αχαΐα, Αιτωλοακαρνανία και Ηλεία και δυστυχώς κάποια από αυτά θα πάνε στη διπλή σύνδεση της Λευκάδας, που τη χρηματοδοτεί το ΕΣΠΑ Δυτικής Ελλάδας, καθώς πιθανότατα το έργο δεν θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2023 και θα γίνει γέφυρα στη νέα περίοδο.