Το καλάθι του νοικοκυριού και η… επιστροφή του Κίμωνα Κουλούρη

Από τις 2 Νοεμβρίου ξεκινά το «καλάθι του νοικοκυριού», αυτή η πολυδιαφημισμένη πρωτοβουλία της κυβέρνησης η οποία, για πολλούς έχει επικοινωνιακό, παρά ουσιαστικό χαρακτήρα.

Στο καλάθι αυτό θα υπάρχουν όχι προϊόντα με μειωμένες τιμές, αλλά προϊόντα που θεωρητικά δεν θα αυξάνονται αλματωδώς. Βέβαια, εδώ και μήνες έχουν αυξηθεί τόσο πολύ τα είδη πρώτης ανάγκης που πλέον είναι δώρο άδωρο να φτιάχνεις καλάθια, αλλά τέλος πάντων.

Στελέχη της αγοράς λένε στη στήλη, πάντως, ότι αυτό το καλάθι με τα 50 προϊόντα, με τα μακαρόνια νούμερο 6 και τα άλλα κωμικά, μπορεί τελικά να μη λειτουργήσει όπως θέλει η κυβέρνηση.

Αλλά ενδιαφέρον θα έχει μια επισήμανση που έκανε ο υπουργός Ανάπτυξης, Αδωνις Γεωργιάδης. Όπως είπε ο υπουργός θα πάει με τον αναπληρωτή υπουργό Ανάπτυξης, Νίκο Παπαθανάση και με τις ελεγκτικές υπηρεσίες, την Τετάρτη σε όλες τις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ και θα κάνουν ελέγχους. Θα συγκρίνουν τις τιμές για να μπορεί να δει ο κόσμος τη χρησιμότητα του καλαθιού και: «Θα διαφημίσουμε τις αλυσίδες με τις χαμηλότερες τιμές και οι έλεγχοι θα είναι εντατικοί», είπε ο κ. Γεωργιάδης.

Δηλαδή; Το υπουργείο θα κάνει διαφήμιση στις αλυσίδες που θα έχουν π.χ. 2-3 λεπτά πιο φθηνό το μακαρόνι νούμερο 6;

Κι εμείς γιατί πιστεύαμε ότι οι τιμές διαμορφώνονται πολλές φορές και από τις παραγγελίες που γίνονται; Αν π.χ. ένας επιχειρηματίας έχει τη δυνατότητα να παραγγείλει μεγάλες ποσότητες ενός προϊόντος, μπορεί να ρίξει και την τιμή. Δηλαδή θα διαφημίζουμε τον επιχειρηματία που έχει αυτή την άνεση και θα καταδικάσουμε στα μάτια του καταναλωτή μια αλυσίδα σούπερ μάρκετ που δεν έχει τη ρευστότητα να το πράξει;

Καλά θα πάει αυτό, λένε στελέχη της αγοράς που θυμήθηκαν και μια εποχή που ο Κίμωνας Κουλούρης πήγαινε στις λαϊκές και ρώταγε με ύφος χιλίων καρδιναλίων «πόσο έχει το μαρούλι» και «γιατί πουλάτε τόσο τη ντομάτα».

πηγή : ot.gr