Tην καθυστέρηση στη διαδικασία τοποθέτησής της καταγγέλει με επιστολή της προς το βουλευτή της ΝΔ Μάριο Σαλμά η νέα Διευθύντρια της ΜΕΘ Αγρινίου Ευαγγελία Μιχαηλίδου. Στην επιστολή της αναφέρει μεταξύ άλλων ότι βρίσκει εμπόδια στην ορθή επαναλειτουργία της ΜΕΘ Αγρινίου. ”
Είμαι στο Αγρίνιο αρκετό καιρό, προσπαθώ να περιφρουρήσω και να διεκδικήσω πράγματα για την εύρυθμη λειτουργία της ΜΕΘ, βρίσκω εμπόδια, διατυμπανίζω όπου και όπως μπορώ τι χρειάζεται για να λειτουργήσουμε με ασφάλεια, τη σπουδαιότητα της ύπαρξης αποτελεσματικής ΜΕΘ” αναφέρει μεταξύ άλλων.
Παράλληλα επισημαίνει ότι οι κλίνες της ΜΕΘ στο οργανισμό του Νοσοκομείου είναι 12, ενώ στην πράξη στο Νοσοκομείο ποτέ δε λειτούργησαν περισσότερα από έξι κρεβάτια. “Από οικονομικής και λειτουργικής άποψης αλλά και από την άποψη της εμπειρίας του προσωπικού, οι ΜΕΘ δε θα πρέπει να διαθέτουν λιγότερες από 8 κλίνες. Υπενθυμίζω οτι είχαμε 12 και η δικαιολογία οτι ποτέ δεν ήταν όλες εν λειτουργία δε σημαίνει οτι δε γίνεται και δε πρέπει να προστεθεί προσωπικό και υλικό για να προσφέρουμε στο έπακρο τις υπηρεσίες μας προς τους πολίτες” αναφέρει η νέα διευθύντρια της ΜΕΘ.
Αναλυτικά η επιστολή της διευθύντριας της ΜΕΘ Αγρινίου
Αξιότιμε κ. Σαλμά,
Με τη παρούσα επιστολή θέλω να σας ευχαριστήσω για την εως τώρα υποστήριξη σας όσον αφορά την επίσπευση της διαδικασίας έλευσης μου στη ΜΕΘ Αγρινίου και της αποτελεσματικής διασύνδεσης μου με τους αρμόδιους φορείς για να μπορέσω να πετύχω όσο το δυνατόν πιο ταχεία, άμεση και αποτελεσματική λειτουργία της ΜΕΘ. Συγχρόνως θέλω να σας επιστήσω τη προσοχή σε συγκεκριμένα ζητήματα που προκύπτουν.
Προ μηνών και έχοντας ήδη κριθεί βάσει προσόντων για τη θέση της Διευθύντριας άρχισα να ανησυχώ για τη τύχη της ΜΕΘ ανακαλύπτοντας οτι κατα τη διαδικασία κρίσης των προσόντων Διευθυντού ΜΕΘ οι 12 κλίνες που υπάρχουν απο τον οργανισμό του νοσοκομείου έχουν γίνει 6 & οι ιατροί απο 4 απέμειναν 2 όπως και οτι η ΜΕΘ έπαυσε να λειτουργεί. Συγχρόνως παρότι είχε προκυρηχθεί ως άμεση προτεραιότητα η θέση του Διευθυντού ΜΕΘ αντιλήφθηκα μια καθυστέρηση στην όλη διαδικασία. Σε εκείνη τη φάση κινητοποιήθηκα, απευθύνθηκα προς την 6η ΥΠΕ, το Υπουργείο Υγείας και σε όσες Τοπικές Πολιτικές Αρχές, όλων των Κομμάτων, μπόρεσα να έρθω σε επικοινωνία. Θεωρώ οτι η Δημόσια Υγεία είναι πάνω απο κομματικές, πολιτικές διαφορές και σκοπιμότητες, έτσι έπραξα αναλόγως.
Απο κάποιους υπήρξε όντως ενδιαφερόν, βεβαιώνοντας με οτι στη καλύτερη των περιπτώσεων θα αναλάμβανα τέλη Γενάρη, αρχές Φλεβάρη και απο άλλους ερωτήθηκα αν έχω επίγνωση που πάω να μπλέξω. Απο τη πλευρά σας διατηρώντας τακτική επικοινωνία μου δηλώσατε οτι θα πιέσετε όσο μπορείτε να βγεί το ΦΕΚ εως μέσα Δεκέμβρη όπως και έγινε. Μόλις προ 3 ημερών έλαβα επίσημα την αλληλογραφία και πρόκειται να αναλάβω απο 02/01/2023.
Είμαι στο Αγρίνιο αρκετό καιρό, προσπαθώ να περιφρουρήσω και να διεκδικήσω πράγματα για την εύρυθμη λειτουργία της ΜΕΘ, βρίσκω εμπόδια, διατυμπανίζω όπου και όπως μπορώ τι χρειάζεται για να λειτουργήσουμε με ασφάλεια, τη σπουδαιότητα της ύπαρξης αποτελεσματικής ΜΕΘ, θέματα που έχουμε συζητήσει κατά καιρούς, στα οποία έχετε δείξει αμέριστο ενδιαφέρον.
Προς διευκόλυνση σας και να μη μακρυγορώ άλλο, σας αποστέλλω κριτήρια συγχωνεύσεων και μέτρα ελάχιστων προδιαγραφών σύμφωνα με τον νέο Χάρτη Υγείας και σας παρακαλώ στηριζόμενη στην εως τώρα υποστήριξη σας, να επιληφθείτε απο το Δημόσιο Βήμα που κατέχετε για να μπορέσει να λειτουργήσει και να ΣΥΝΕΧΙΣΕΙ να λειτουργεί αποτελεσματικά η ΜΕΘ Αγρινίου.
Τα 4 κριτήρια για τις συγχωνεύσεις σύμφωνα με το Υπουργείο Υγείας είναι τα παρακάτω και εν συντομία αναφέρω τι ισχύει για τη ΜΕΘ Αγρινίου:
1. Χαμηλή πληρότητα: Υπάρχουν απο τον οργανισμό του Νοσοκομείου Αγρινίου 12 κλίνες μικτής ΜΕΘ. Έχουν απομείνει 6.
2. Μικρή απόσταση απο μεγάλα αστικά κέντρα: Η ΜΕΘ Αγρινίου βρίσκεται στη μέση απόσταση Ιωάννινων, Πάτρας και Αθήνας και θα μπορούσε να έχει κύριο και ουσιαστικό ρόλο ως προς το υγειονομικό συμφέρον των πολιτών και άρα επουδενί δε πρέπει να ισχύσει στη περίπτωση μας το άνωθεν κριτήριο.
3. Στελέχωση: Και η στελέχωση αναμένεται να παίξει κεντρικό ρόλο στις συγχωνεύσεις των νοσοκομείων. Όποιες μονάδες παρουσιάζουν σοβαρές ελλείψεις σε προσωπικό θα συνενωθούν σύμφωνα με ανακοινώσεις του Υπουργείου Υγείας. Σε αυτή τη φάση ξεκινάμε με 3 Ιατρούς της ΜΕΘ και τη μετακίνηση ενός συναδέλφου απο τη Παθολογική κλινική να μας υποστηρίξει. Υπάρχει ενδιαφέρον ιατρονοσηλευτικού προσωπικού να συμπεριληφθεί στη δύναμη της ΜΕΘ. Zήτησα απο τη Διοίκηση του
Νοσοκομείου να προκυρηχθούν θέσεις επιμελητών Β.
4. Δείκτες αποτελεσματικότητας: Παράλληλα θα συνεκτιμηθούν και δείκτες αποτελεσματικότητας των νοσοκομείων που θα οδηγηθούν σε συγχώνευση ή αλλαγή χρήσης. Ευελπιστώ και θα προσπαθήσω να δημιουργήσουμε ως προσωπικό μια οργανωμένη και αποτελεσματική ΜΕΘ αλλά χρειαζόμαστε ανθρώπινο δυναμικό και χώρο.
Σύμφωνα με τις ελάχιστες προδιαγραφές λειτουργίας των ΜΕΘ: Ο αριθμός των κλινών της πολυδύναμης ΜΕΘ ενός νοσοκομείου πρέπει κατ ελάχιστον να αντιστοιχεί στο 10% των οργανικών κλινών του ιδρύματος. Οι κλίνες αυτές ανάλογα με τον αριθμό τους και την χωροταξία του νοσοκομείου μπορούν να είναι κατανεμημένες σε ένα ή περισσότερα τμήματα. Από οικονομικής και λειτουργικής άποψης αλλά και από την άποψη της εμπειρίας του προσωπικού, οι ΜΕΘ δε θα πρέπει να διαθέτουν λιγότερες από 8 κλίνες. Υπενθυμίζω οτι είχαμε 12 και η δικαιολογία οτι ποτέ δεν ήταν όλες εν λειτουργία δε σημαίνει οτι δε γίνεται και δε πρέπει να προστεθεί προσωπικό και υλικό για να προσφέρουμε στο έπακρο τις υπηρεσίες μας προς τους πολίτες.
Τελειώνοντας θα ήθελα να σας τονίσω οτι στη φάση ενός νέου ξεκινήματος, μιας νέας αρχής σε ένα νομό με πάνω από 200.000 κατοίκους, ελπίζουμε στην υποστήριξη σας και πιστεύουμε να μπορέσουμε να λειτουργήσουμε σύμφωνα με τις διεθνείς προδιαγραφές και τις κατευθυντήριες οδηγίες, για να γίνει και η δική μας ΜΕΘ “διεθνών προδιαγραφών” και να προσφέρει φροντίδα στους πολίτες του νομού και όχι μόνο.
Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων. Καλή χρονιά με υγεία και ευτυχία σε εσάς και την οικογένεια σας!
Με εκτίμηση,
Ευαγγελία Μιχαηλίδου
Μέλλουσα Διευθύντρια ΜΕΘ Αγρινίου