Μέτρα απέναντι στην αύξηση του e-pass της Γέφυρας ζητά ο Δ. Κωνσταντόπουλος

Με επίκαιρη ερώτησή του προς τον Υπουργό Υποδομών Κώστα Καραμανλή, ο βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας του ΚΙΝΑΛ Δημήτρης Κωνσταντόπουλος ζητά άμεσα μέτρα απέναντι στην κατακόρυφη αύξηση του κόστους διέλευσης από τη Γέφυρα «Χαρίλαος Τρικούπης». Αφορμή για την ερώτηση η αύξηση του e-pass της Γέφυρας κατά 22%, μια αύξηση σχεδόν διπλάσια από τον πληθωρισμό, που πλήττει κατά κύρια λόγο τους εργαζόμενους της περιοχής που μετακινούνται καθημερινά μέσω της Γέφυρας για την εργασία τους.

Αναλυτικά το κείμενο της ερώτησης :
Η Γέφυρα “Χαρίλαος Τρικούπης” αποτελεί το σημαντικότερο έργο υποδομής της χώρας και πυλώνα ανάπτυξης για τη Δυτική Ελλάδα. Ωστόσο, το υψηλό κόστος διέλευσης από αυτήν, ιδίως τα τελευταία έτη, προκαλεί σοβαρά προβλήματα στην τοπική κοινωνία.

Με βάση τις ανακοινώσεις της ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε., από 1/1/2023 επέρχονται σημαντικές αυξήσεις στα διόδια για τους συνδρομητές e-pass -ήτοι για όσους χρησιμοποιούν τη Γέφυρα καθημερινά και ιδίως για πρόσβαση στην εργασία τους- να εκτινάσσεται, αυξανόμενο κατά 22%. Θα πρέπει δε να σημειωθεί, ότι πολλοί από τους εργαζόμενους αυτούς εργάζονται σε κυλιόμενα ωράρια ή ακόμη και σε νυχτερινή βάρδια (όπως οι εργαζόμενοι στα Νοσοκομεία των Πατρών), με αποτέλεσμα να μην μπορούν να εξυπηρετηθούν από μέσα μαζικής μεταφοράς. Αντίστοιχα προβλήματα αντιμετωπίζουν και οι προερχόμενοι από την Αιτωλοακαρνανία φοιτητές στην Πάτρα, που απέναντι στο αυξημένο κόστος στέγασης, μεταβαίνουν καθημερινά στην Πάτρα αποκλειστικά για τα μαθήματά τους.

Μέσα από τον κοινοβουλευτικό έλεγχο, έχω επανειλημμένως θέσει το πρόβλημα του αυξημένου κόστους διέλευσης της Γέφυρας “Χαρίλαος Τρικούπης”, η οποία παρότι κατασκευάσθηκε για να «ενώνει», καταλήγει εντέλει να είναι απλησίαστη για τους πολίτες εξαιτίας της τιμολογιακής της πολιτικής. Κι ενώ η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών επί Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ είχε δεσμευθεί για λήψη πρωτοβουλιών προς όφελος των διερχομένων και επαναδιαπραγμάτευση του κόστους διέλευσης, ενώ και εσείς κ. Υπουργέ, είχατε αναγνωρίσει το υψηλό κόστος της Γέφυρας σημειώνοντας ότι η εν λόγω σύμβαση παραχώρησης είναι από τις πρώτες συμβάσεις που έγιναν στη χώρα, η κατάσταση επιδεινώνεται συνεχώς. Σήμερα, εν μέσω της ραγδαίας αύξησης του πληθωρισμού και εν μέσω της ενεργειακής κρίσης, με τους πολίτες να αδυνατούν να ανταποκριθούν στις βασικές τους ανάγκες, η νέα αύξηση στο κόστος διέλευσης από τη Γέφυρα “Χαρίλαος Τρικούπης”, οδηγεί την τοπική κοινωνία σε απόγνωση. Κάτοικοι της Αιτωλοακαρνανίας που εργάζονται στην Αχαΐα και καθημερινά διέρχονται από τη Γέφυρα, εκφράζουν την έντονη διαμαρτυρία και την απογοήτευσή τους, αδυνατώντας να ανταποκριθούν στα νέα δεδομένα. Όπως σημειώνουν, 44 διελεύσεις από τη Γέφυρα (για 22 εργάσιμες μέρες) που κόστιζαν 242,56 ευρώ, από 1/1/23 κοστίζουν 294,90 ευρώ.

Κατόπιν αυτών, ερωτάσθε:
Σκοπεύει το Υπουργείο να προβεί σε ενέργειες για τη μείωση του κόστους διέλευσης από τη Γέφυρα “Χαρίλαος Τρικούπης” και μάλιστα ιδίως για όσους χρησιμοποιούν καθημερινά τη Γέφυρα και αν ναι, ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα υλοποίησής τους ;
Υπάρχει σχέδιο επαναδιαπραγμάτευσης των όρων της σύμβασης παραχώρησης με την Γέφυρα Α.Ε., ώστε οι όροι της να ανταποκρίνονται στα σημερινά δεδομένα της ελληνικής οικονομίας και κοινωνίας και ποιο είναι αυτό;