Ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών για την αύξηση στο e-pass της Γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου (“Χαρίλαος Τρικούπης”) κατέθεσαν τέσσερις βουλευτές του ΚΚΕ ζητώντας δωρεάν διέλευση όλων όσων χρησιμοποιούν τη Γέφυρα για την μετακίνησή τους, όπως εργαζόμενοι, επαγγελματίες, αγρότες, ασθενείς, φοιτητές κ.α.
Αναλυτικά η ερώτηση :
Η γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου χρησιμοποιείται καθημερινά από πολλούς εργαζόμενους του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, καθώς και από αρκετούς φοιτητές του Πανεπιστημίου Πατρών.Από 1/1/2023 η τιμή των μηνιαίων καρτών διέλευσης “e-pass”, δηλαδή των καρτών που χρησιμοποιούν κάθε μέρα εργαζόμενοι και φοιτητές, αυξήθηκε κατά 22% σε σχέση με το προηγούμενο έτος και από 242.56 ευρώ ανέρχεται πλέον στα 294.90 ευρώ.
Οι κάτοχοι των καρτών «e-pass» πληρώνουν πλέον για 44 διελεύσεις για 22 εργάσιμες ημέρες το μήνα 6,70 ευρώ ανά διέλευση, από 5,51 ευρώ που ήταν πριν, δηλαδή το ετήσιο κόστος μόνο των διοδίων για 11 μήνες χρήσης της κάρτας εκτοξεύεται από 2.668 ευρώ σε 3.243 ευρώ.Όπως αναφέρουν οι ίδιοι, ένας εργαζόμενος που πρέπει να χρησιμοποιεί καθημερινά τη Γέφυρα με βασικό μισθό γύρω στα 800 ευρώ, καλείται να πληρώσει για 22 εργάσιμες ημέρες το μήνα το εξωφρενικό ποσό των 295 ευρώ, χωρίς να συνυπολογίζεται το κόστος των καυσίμων, ποσό που για έναν νεοδιορισμένο εκπαιδευτικό για παράδειγμα, ξεπερνά το 1/3 του μισθού του.
Τα – έτσι κι αλλιώς – πανάκριβα διόδια της Γέφυρας, που πληρώνουν όλοι οι διερχόμενοι από αυτή, έχουν καταστήσει τη μετακίνηση των εργατικών – λαϊκών οικογενειών, είδος πολυτελείας. Τώρα, αποκλείουν τους εργαζόμενους από την πρόσβαση στη εργασία τους.Η εξασφάλιση ζεστού χρήματος για τους ομίλους κατασκευής και διαχείρισης της Γέφυρας από όλες τις κυβερνήσεις για την εγγύηση των εσόδων τους, πληρώνεται πολλαπλά από τους εργαζόμενους και το λαό μας, τόσο μέσω της φορολόγησής τους όσο και μέσω των δυσβάσταχτων διοδίων.
Σε ανακοίνωσή της, η ίδια η εταιρεία “ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε.” αναφέρει: “Η ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε. υπενθυμίζει ότι σύμφωνα με τις προβλέψεις της Σύμβασης Παραχώρησης οι μέγιστες τιμές διοδίων για το 2023 υπολογίζονται με βάση την ετήσια μεταβολή του εναρμονισμένου Δείκτη Τιμών καταναλωτή που ήταν 11,26%”.Με αυτή την σύμβαση, η εν λόγω εταιρεία, το 2020 έλαβε αποζημίωση από το αστικό κράτος (δηλαδή την τσέπη του λαού) ύψους 11.050.000 ευρώ για απώλεια εσόδων λόγω πανδημίας, με αποτέλεσμα τα καθαρά της κέρδη, το 2020, να παρουσιάσουν αύξηση κατά 3.250.000 ευρώ σε σχέση με το 2019 και να ανέλθουν στα 14.444.539,02 ευρώ. Μία σύμβαση ληστρική, σε βάρος των λαϊκών αναγκών, την οποία σεβάστηκαν όλες οι κυβερνήσεις.
Η κυβέρνηση της ΝΔ δεν είναι τυχαίο που σιωπά, αφού στηρίζει επί της ουσίας την νέα ληστρική αύξηση των διοδίων για να μην διαταραχτεί η αύξηση της κερδοφορία της συγκεκριμένης πολυεθνικής.Από την άλλη, ο ΣΥΡΙΖΑ μέσω του βουλευτή του Γ. Βαρεμένου, κάνει έκκληση στην “ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε.” να δείξει κοινωνικό πρόσωπο και να μην προχωρήσει σε αυξήσεις των διοδίων γιατί έχουν αντιαναπτυξιακό χαρακτήρα.
Μα αυτή την ανάπτυξη είναι που πληρώνει διαρκώς ο λαός μας. Την ανάπτυξη των κερδών των μεγαλοεπιχειρηματιών που υπερασπίζονται με την πολιτική τους όλες οι αστικές δυνάμεις, σε κυβερνήσεις μονοκομματικές ή συνεργασίας, στον τόπο μας και σε όλο τον κόσμο. Αυτή η ανάπτυξη είναι που έχει οδηγήσει σήμερα στην εκτίναξη της ακρίβειας ακόμα και στα είδη πρώτης ανάγκης, την ενεργειακή φτώχεια που τσακίζει το πενιχρό εισόδημα της πλειοψηφίας του λαού μας, την παραπέρα εμπορευματοποίηση της υγείας, του φαρμάκου και όλα όσα φορτώνονται στις πλάτες των λαϊκών οικογενειών για να μπορούν να αυγαταίνουν τα κέρδη τους οι επιχειρηματικοί όμιλοι.Γνωρίζετε όλοι πολύ καλά ότι πάγια θέση του ΚΚΕ είναι η δωρεάν μετακίνηση όλου του λαού μέσα από ασφαλείς, σύγχρονες υποδομές και αυτοκινητόδρομους.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός, τι μέτρα θα λάβει η κυβέρνηση ώστε:
– Να υπάρχει δωρεάν διέλευση όλων όσων χρησιμοποιούν τη Γέφυρα για την μετακίνησή τους, όπως εργαζόμενοι, επαγγελματίες, αγρότες, ασθενείς, φοιτητές κ.α.
– Να καταγγελθούν οι Συμβάσεις Παραχώρησης και να καταργηθούν τα διόδια για όλους τους οδικούς άξονες και την γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου, που χρυσοπλήρωσε και χρυσοπληρώνει ο λαός μας από το υστέρημά του.
Οι Βουλευτές
Καραθανασόπουλος Νίκος
Μαρίνος Γιώργος
Παπαναστάσης Νίκος
Παφίλης Θανάσης