Στα τέλη του περασμένου Σεπτεμβρίου το Υπουργείο Υποδομών αποφάσισε να χρηματοδοτήσει με 8 εκατ. ευρώ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων το σύνολο των μελετών για το διαγώνιο οδικό άξονα από το Αστακό και το Πλατυγιάλι μέχρι τη Λαμία.
Επρόκειτο για μια σημαντική εξέλιξη, που έδειχνε για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια πως πλέον το Υπουργείο αντιμετωπίζει αυτό τον άξονα συνολικά και όχι τμηματικά, όπως γίνονταν μέχρι τώρα. Αυτή η απόφαση έμοιαζε και με ένα μήνυμα πολιτικής βούλησης να προχωρήσει επιτέλους αυτός ο οδικός άξονας, που θα βγάλει από την απομόνωση μεγάλο μέρος της Αιτωλοακαρνανίας και της Ευρυτανίας, καθώς το τμήμα Αγρίνιο – Καρπενήσι, ορεινό τμήμα ως επί το πλείστον, εξυπηρετείται από ένα απαρχαιωμένο δρόμο, που όχι άδικα έχει χαρακτηριστεί ως καρμανιόλα.
Πριν από λίγες ημέρες στη «Διαύγεια» αναρτήθηκε μια τροποποίηση αυτής της απόφασης του Υπουργείου Υποδομών, που δεν είναι τόσο αισιόδοξη. Και αυτό γιατί με αυτή την απόφαση μετατίθεται για αργότερα η ανάληψη της νομικής δέσμευσης για τις μελέτες έργου. Ενώ δηλαδή αρχικά προβλέπονταν να μέχρι το τέλος του 2022 να είχαν ανατεθεί οι μελέτες, αυτό δεν συνέβη και έτσι η νέα προθεσμία που έβαλε το Υπουργείο στον… εαυτό του είναι για το τέλος του ερχόμενου Απριλίου.
Όμως επειδή πολλές στο παρελθόν είδαμε τις μελέτες δρόμων στην Αιτωλοακαρνανία να σέρνονται επί σειρά ετών, αν και σε καμία περίπτωση δεν θα θέλαμε να το δούμε, το πιο πιθανό είναι η ανάθεση των μελετών να πάει ακόμη πιο πίσω από τον Απρίλιο. Εξάλλου αργά ή γρήγορα η χώρα θα μπει και επίσημα σε προεκλογική περίοδο και τα μολύβια της δημόσιας διοίκησης θα κατέβουν. Σε μια τέτοια περίπτωση η δικαιολογία θα είναι ακόμη πιο εύκολη…