Με πολλές καθυστερήσεις η βελτίωση των δρόμων προς τα μοναστήρια
Μετ’ εμποδίων εξελίσσεται το πρόγραμμα της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας για τη βελτίωση των δρόμων προς ιερές μονές και προσκυνηματικούς χώρους της περιοχής. Το εν λόγω έργω εντάχθηκε στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων το 2019 επί διοικήσεως Κατσιφάρα και μόνο για την Αιτωλοακαρνανία έχει ένα προϋπολογισμό που αγγίζει τα 10 εκατ. ευρώ και αφορά τους δρόμους προς διάφορα μοναστήρια της περιοχής από τον ορεινό Βάλτο μέχρι τη Ναυπακτία. Οι καθυστερήσεις του όμως έχουν φέρει αρκετές αντιπαραθέσεις μεταξύ της νυν και πρώην Περιφερειακής Αρχής.
Το βέβαιο είναι το πρόγραμμα προχωρά για διάφορους λόγους με πολύ αργούς ρυθμούς. Στην Ηλεία, για παράδειγμα, η δικαστική διαμάχη των εργολάβων που συμμετείχαν στο διαγωνισμό δεν έχει επιτρέψει στο έργο να ξεκινήσει. Στην Αχαΐα και την Αιτωλοακαρνανία παρουσιάστηκαν πολλά προβλήματα είτε γιατί τα έργα δεν είχαν αδειοδοτηθεί και εκκρεμούσαν εγκρίσεις δασαρχείων, είτε γιατί δεν είχαν υπογραφεί οι προγραμματικές συμβάσεις με τους οικείους δήμους, αφού η πρωτοβουλία της Περιφέρειας για αυτό το έργο αφορά ως επί το πλείστον, οδικό δίκτυο που ανήκει στην αρμοδιότητα των Δήμων.
Νεκτ. Φαρμάκης: Ένταξη με ανώριμο σχεδιασμό
Σύμφωνα όμως με τον Περιφερειάρχη Νεκτάριο Φαρμάκη το άρτιο τεχνικά έργο για το οποίο μιλά η πρώην Περιφερειακή Αρχή ήταν ανώριμο. «Από το θέλω να γίνει κάτι μέχρι το γίνεται υπάρχει πάντα απόσταση» ανέφερε στη χθεσινή συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου ο Περιφερειάρχης Νεκτάριος Φαρμάκης και πρόσθεσε ότι η ένταξη του έργου από την προηγούμενη Περιφερειακή Αρχή ήταν μια καλή ενέργεια, η οποία όμως, σύμφωνα με τον ίδιο, είχε ανώριμο σχεδιασμό. Μάλιστα ο Νεκτάριος Φαρμάκης ανέφερε ότι το πρόγραμμα όπου υπήρχε ωριμότητα και αδειοδοτήσεις και δεν υπήρξαν δικαστικές εμπλοκές έχει προχωρήσει χωρίς ιδιαίτερες καθυστερήσεις.
Το πιο χαρακτηριστικό όμως παράδειγμα προχειρότητας του όλου σχεδιασμού, σε μια κατά άλλα παρέμβαση που κανείς δεν έχει αντίρρηση για την σκοπιμότητά της, είναι το γεγονός ότι στην αρχική πρόβλεψη του προγράμματος στην Αιτωλοακαρνανία μεταξύ 15 περίπου μονών και προσκυνηματικών χώρων περιλαμβάνονταν και το μοναστήρι της Αγίας Αγάθης στη Σταμνά τη στιγμή που και ο Δήμος Μεσολογγίου από τη πλευρά του –έχοντας και την αρμοδιότητα για το δρόμο- σχεδίαζε δική του παρέμβαση. Εντέλει απεφεύχθη ο δρόμος να φτιαχτεί δύο φορές και η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας αντικατέστησε στην πορεία το δρόμο αυτό με το δρόμο για το μοναστήρι του Αγίου Συμεών στο Μεσολόγγι.Αυτό ανέφερε μεταξύ άλλων χθες ο αρμόδιος αντιπεριφερειάρχης απαντώντας σε σχετική επερώτηση για το θέμα.
Πέραν όλων αυτών μια άλλη αιτία των καθυστερήσεων που έχουν σημειωθεί είναι το γεγονός ότι υπήρξαν προβλήματα με τη χρηματοροή των έργων. Για παράδειγμα το υποέργο που αφορά τα μοναστήρια Mυρτιάς Τριχωνίδας, Τιμίου Προδρόμου Αναλήψεως και Μεταμορφώσεως του Σωτήρος Παραβόλας, όπως και το υποέργο που αφορά την Ιερά Μονή Κοιμήσεως της Θεοτόκου Λιγοβιτσίου και το Ασκητήριο Αγίου Ανδρέα του Ερημίτη έχουν αντιμετωπίσει πολύμηνη διακοπή εργασιών λόγω ανεξόφλητων λογαριασμών προς τους εργολάβους. Αμφότερα πάντως έχουν πάρει παράταση και εκτιμάται ότι μέσα στο φθινόπωρο θα έχουν ολοκληρωθεί.