«Αγρίνιο – Άγιος Βλάσης»: Xρόνο και χρήμα κοστίζουν τα λάθη του Υπουργείου

Οι καθυστερήσεις στις απαλλοτριώσεις κοστίζουν διπλά: Και το έργο καθυστερεί και το Δημόσιο χάνει χρήματα
Αποζημίωση 278.000 ευρώ στον ανάδοχο

Για τον κάκιστο σχεδιασμό του Υπουργείο Υποδομών για το μικρό τμήμα των 7 χιλιομέτρων που ξεκινά από το Αγρίνιο και φτάνει μέχρι το ύψος της Καμαρούλας, έχουν γραφτεί πάρα πολλά, καθώς αυτή είναι και η βασική αιτία που έχουν χρειαστεί περισσότερα από 10 χρόνια για να κατασκευαστεί ένας τόσο μικρός σε μήκος δρόμος.

Σε αυτά τα πρώτα χιλιόμετρα του δρόμου Αγρίνιο – Άγιος Βλάσης είναι γνωστά τα μελετητικά λάθη που υπήρξαν, αρχικά με τη χάραξη του δρόμου μέσα από την περιοχή του Ρουπακιά και στη συνέχεια με πολλές αστοχίες που παρατηρήθηκαν, με αποτέλεσμα να σέρνεται επί μια δεκαετία λαμβάνοντας αλλεπάλληλες παρατάσεις. Η τελευταία μάλιστα δόθηκε πριν λίγους μήνες και μιλά για προθεσμία ολοκλήρωσης του έργου μέχρι το τέλος Οκτωβρίου, ενώ υπενθυμίζεται πως από την άνοιξη έχουν ήδη συμπληρωθεί 10 χρόνια από την υπογραφή της σύμβασης του έργου.

Το πλέον εκνευριστικό είναι ότι πρόσφατα από το Υπουργείο Υποδομών αποφασίστηκε να δοθεί στον ανάδοχο του έργου (ΙΝΤΕΡΚΑΤ Α.Ε) αποζημίωση για θετικές ζημιές λόγω του ότι για χρονικό διάστημα περίπου εννέα μηνών μέσα στο 2023 δεν ήταν δυνατή η εκτέλεση εργασιών λόγω καθυστερήσεων στις απαλλοτριώσεις του έργου. Σημειωτέον ότι ο ανάδοχος ζητούσε ποσό άνω των 500.000 ευρώ, ωστόσο το Υπουργείο έκανε μερικώς δεκτό το αίτημά του και έτσι θα του καταβληθεί αποζημίωση 278.000 ευρώ για δαπάνες που αφορούν κόστη μισθοδοσίας, μισθώματα εργοταξιακού και πάγιου εξοπλισμού κτλ

Καταλαβαίνει λοιπόν κανείς ότι οι απαλλοτριώσεις έχουν κοστίσει και σε χρόνο για την ολοκλήρωση του έργου και σε χρήμα για το Δημόσιο. Είναι για να το πούμε πιο λαϊκά τα… «σπασμένα» του κακού σχεδιασμού. Υπενθυμίζεται ότι γενικότερα οι καθυστερήσεις στο έργο, που σήμερα είναι κατασκευασμένο σε ποσοστό άνω του 90% οφείλονται στην ολοκλήρωση απαλλοτριώσεων, που αφορούν κυρίως την κατασκευή παράπλευρων οδών και στις μετατοπίσεις των δικτύων κοινής ωφέλειας.

Εκτός από τον κακό σχεδιασμό στο Υπουργείο Υποδομών θα πρέπει να «χρεώσουμε» το γεγονός ότι μέχρι σήμερα δεν έχει κάτι τίποτα για να διορθώσει το αρχικό λάθος με νότια χάραξη του έργου, που στην πορεία «βγήκε» από το φυσικό αντικείμενο της εργολαβίας. Είναι περίπου 2,8χλμ από το Αγρίνιο έως τον κόμβο στο ύψος του δρόμου προς Αβόρανη, τα οποία θα πρέπει να επανασχεδιαστούν, κάτι που απαιτεί νέα χάραξη και μελέτη και ακολούθως περιβαλλοντική αδειοδότηση. Μάλιστα όταν έγινε η αλλαγή του φυσικού αντικειμένου της εργολαβίας, προβλέφθηκαν σχεδόν 7 εκατ. ευρώ για τη μελέτη και τη κατασκευή αυτού του επιμέρους τμήματος. Στη συνέχεια όμως το υποέργο αυτό «εξαφανίστηκε», με αποτέλεσμα μέχρι σήμερα να υπάρχει καμία εξέλιξη επ’ αυτού.

Η δημόσια διοίκηση λένε ότι πρέπει να έχει «θεσμική μνήμη» και να μαθαίνει από τα λάθη της. Το Υπουργείο Υποδομών εν προκειμένω έχει κάνει τόσα λάθη προσπαθώντας μέσα σε 10 χρόνια να κατασκευάσει 7 χιλιόμετρα, που το ερώτημα είναι αν τελικά είναι και ανεπίδεκτο μαθήσεως.

Ακολουθήστε το agrinioculture.gr στο GoogleNews και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από το Αγρίνιο και την Αιτωλοακαρνανία στο ΑγρίνιοCulture.gr