Το επόμενο βήμα για τουρισμό: Στόχος να γίνει διακριτός προορισμός η Δυτική Ελλάδα

6.200.000 ευρώ δεσμευτήκαν στο ΕΣΠΑ της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας για δράσεις τουριστικής προβολής της Δυτικής Ελλάδας.

Η σχετική πρόσκληση με τίτλο «Δράσεις τουριστικής προβολής και σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία προώθησης τουριστικών προορισμών στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας» βρίσκεται ήδη στον «αέρα» με δικαιούχο την ίδια την Περιφέρεια αποσκοπεί η προβολή της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας να ενδυναμωθεί με ένα νέο πρόγραμμα τουριστικής προβολής, στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2021 – 2027, στη βάση της προηγούμενης στρατηγικής προώθησης και προβολής και επεκτείνοντάς την με νέες δράσεις και επικοινωνιακές ενέργειες.

Απώτερος σκοπός είναι η Δυτική Ελλάδα να αποκτήσει ένα μεγαλύτερο κομμάτι από την «πίτα» αυτού του βασικού βραχίονα της ελληνικής οικονομίας, καθώς σήμερα η περιοχή λαμβάνει το πολύ μόνο το 2% από κομμάτι του τουρισμού. Τα προηγούμενα χρόνια η Περιφέρεια λάνσαρε την τουριστική ταυτότητα της περιοχής, το “Olympian Land”, αποσκοπώντας στην εύκολη αναγνωρισιμότητα, που έχει διεθνώς το όνομα «Ολυμπία». Τώρα, θα επιδιωχθεί το επόμενο βήμα… με στόχο να υπάρξουν περισσότερα τουριστικά έσοδα.

Οι στόχοι της δράσης

Η δράση έχει ως στόχο να επεκτείνει την αναγνωρισιμότητα και την ελκυστικότητα της Δυτικής Ελλάδας ως διακριτού προορισμού. Στόχος η συνδυαστική προβολή της μοναδικής ιστορίας, της φυσικής ομορφιάς, της γαστρονομίας και της πλούσιας πολιτιστικής κληρονομιάς της Περιφέρειας. Οι προτάσεις που θα ενταχθούν θα αφορούν την προώθηση των θεματικών τουριστικών προϊόντων όπως ο θρησκευτικός τουρισμός, η κρουαζιέρα, ο οικοτουρισμός, ο αγροτουρισμός, ο πολιτιστικός τουρισμός, ο αθλητικός, ο θρησκευτικός και συνεδριακός τουρισμός, ο περιβαλλοντικός τουρισμός κ.α. καθ’ όλη τη διάρκεια της περιόδου συγχρηματοδότησης ανά έτος, ανά προϊόν και συνδυαστικά.

Ταυτόχρονα οι προτάσεις θα πρέπει να περιέχουν καταγραφή και ανάπτυξη των ψηφιακών πλατφορμών της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας – Olympian Land ως τουριστικό προορισμό. Οι παραπάνω ενέργειες εντάσσονται και περαιτέρω ενισχύουν την προώθηση του brand «Olympian Land», το οποίο προκρίνει την Δυτική Ελλάδα ως τουριστικό προορισμό καθ’ όλη την διάρκεια του έτους.

Οι προτάσεις που θα ενταχθούν θα πρέπει να στοχεύουν σε ενέργειες προβολής, αφενός στην εγχώρια τουριστική αγορά, αφετέρου, στις κύριες τουριστικές αγορές του εξωτερικού. Ειδικότερα όσο αφορά στην προβολή στο εξωτερικό οι δράσεις θα πρέπει να στοχεύουν σε αγορές του εξωτερικού που έχουν δείξει ενδιαφέρον για τη Δυτική Ελλάδα, όπως η Γερμανία, η Γαλλία, η Βρετανία, η Αλβανία και οι Ηνωμένες Πολιτείες. Επιπλέον επιδιώκεται και η ανάδειξη του τουριστικού προϊόντος της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας σε νέες με υψηλό δυναμικό αγορές του εξωτερικού, όπως η Κίνα, η Ινδία κτλ.

Η δημιουργία οργανισμού διαχείρισης και προώθησης προορισμού

Μέσω της δράσης επίσης θα χρηματοδοτηθούν και η δημιουργία Οργανισμού Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού – DMO (Destination Management Organization)» καθώς και η δημιουργία Συστήματος Διαχείρισης Προορισμού – DMS (Destination Management System).
Οι αρμοδιότητες του Οργανισμού Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού θα περιγράφονται και αναλύονται και θα αφορούν κατ’ ελάχιστο:
α) η επιστημονική, συμβουλευτική και τεχνική υποστήριξη του οικείου Ο.Τ.Α. για θέματα προβολής και προώθησης ενός προορισμού στις τουριστικές αγορές,
β) η προώθηση και η αντικειμενική πληροφόρηση του οικείου Ο.Τ.Α. για το σύνολο του τουριστικού προϊόντος για τον εκάστοτε προορισμό,
γ) η δημιουργία, υποστήριξη και εφαρμογή της αναπτυξιακής και τουριστικής πολιτικής του προορισμού,
δ) η μελέτη και παρακολούθηση της αναβάθμισης και του εκσυγχρονισμού των υποδομών και υπηρεσιών κοινής ωφέλειας,
ε) η εκπόνηση και υλοποίηση στρατηγικού σχεδίου βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης και διαχείρισης του προορισμού,
στ) η σύναψη συμβάσεων με φορείς του ιδιωτικού τομέα με σκοπό την τουριστική προβολή του προορισμού,
ζ) η εκπόνηση μελετών για τη δημιουργία προτύπων για την ανάδειξη της ταυτότητας του προορισμού,
η) ο σχεδιασμός και η υλοποίηση της στρατηγικής μάρκετινγκ και τουριστικής προβολής,
θ) η δημιουργία και η διαχείριση τοπικών σημάτων ποιότητας,
ι) η ανάπτυξη ερευνητικού έργου σε σημαντικά θέματα του τουρισμού, όπως η ανάλυση της αγοράς, η ωρίμανση έργων υποδομής και η υλοποίηση πολιτικών κοινωνικής συνοχής, ψηφιακής σύγκλισης και αειφόρου ανάπτυξης.
Ο Οργανισμός Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού δύναται να λειτουργεί ως Περιφερειακό Παρατηρητήριο Βιώσιμης Τουριστικής Ανάπτυξης με σκοπό τη μελέτη της τουριστικής αγοράς και την παρουσίαση πορισμάτων, καθώς και την πρόταση στοχευμένων μέτρων αναπτυξιακού χαρακτήρα στη Δυτική Ελλάδα, για την ανάδειξη όλων των θεματικών ενοτήτων του εγχώριου περιφερειακού τουριστικού προϊόντος.

Ακολουθήστε το agrinioculture.gr στο GoogleNews και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από το Αγρίνιο και την Αιτωλοακαρνανία στο ΑγρίνιοCulture.gr