Η Γέφυρα εξακολουθεί να είναι ένα σύμβολο της Ελλάδας που τολμά, που προοδεύει, σύμβολο μιας χώρας που καταφέρνει να ξεπερνά ακόμη και τις μεγαλύτερες δυσκολίες
12 Αυγούστου 2004. Το όραμα του Χαρίλαου Τρικούπη γίνεται πραγματικότητα και η Ελλάδα την παραμονή της έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας, εγκαινιάζει ένα Έργο που έμελλε να αλλάξει για πάντα την εμπειρία των ταξιδιωτών, αλλά και τη ζωή των κατοίκων της Δυτικής Ελλάδας. Η Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου «Χαρίλαος Τρικούπης» χαρακτηρίστηκε ως ένα «σύγχρονο θαύμα της Μηχανικής», καθώς τόσο ο σχεδιασμός, όσο και η κατασκευή της συνάντησαν σημαντικές προκλήσεις. Είναι χαρακτηριστικό πως το συνολικό ύψος (βάση έως κορυφή) του υψηλότερου πυλώνα της Γέφυρας φτάνει τα 227 μέτρα, ενώ για την κατασκευή της χρειάστηκαν 312.517 κυβικά μέτρα οπλισμένου σκυροδέματος, 17.700 τόνοι χάλυβα, 238.330 προεντεταμένοι κοχλίες, ενώ τοποθετήθηκαν 368 προεντεταμένα καλώδια ανάρτησης με το συνολικό μήκος χαλύβδινων τενόντων να αντιστοιχεί στην μισή ακτίνα της Γης.
Η Γέφυρα αποτελεί εξαιρετικό παράδειγμα επιτυχίας του μοντέλου των παραχωρήσεων για την υλοποίηση έργων υποδομής, πρότυπο συνεργασίας μεταξύ ιδιωτικού και Δημόσιου Τομέα, με συγχρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και βεβαίως σύμβολο της Ελληνογαλλικής φιλίας.
12 Αυγούστου 2024. 20 χρόνια μετά, η Γέφυρα εξακολουθεί να είναι ένα σύμβολο της Ελλάδας που τολμά, που προοδεύει, σύμβολο μιας χώρας που καταφέρνει να ξεπερνά ακόμη και τις μεγαλύτερες δυσκολίες. Εκτός από εμβληματικό τοπόσημο, αποτελεί πρότυπο τεχνικής και επιχειρησιακής αριστείας για έργα υποδομών, συνδυάζοντας τη διεθνή εμπειρία της VINCI Highways, με την κορυφαία τεχνογνωσία που έχει αναπτύξει η παραχωρησιούχος εταιρεία. Θέτοντας ως απόλυτη προτεραιότητα την ασφάλεια, η εταιρεία εφαρμόζει τα πλέον αυστηρά πρότυπα διεθνώς, στον τομέα αυτό. Συνολικά, 3.342 δομικά στοιχεία της κατασκευής, ελέγχονται εξονυχιστικά σε ετήσια βάση, μέσω καινοτόμων τεχνολογικών συστημάτων (ειδικά λογισμικά, αισθητήρες παρακολούθησης), όσο και μέσω επιθεωρήσεων που πραγματοποιεί εξειδικευμένο προσωπικό (εναερίτες/αλπινιστές, δύτες), ρομποτικά οχήματα και drones. Επενδύοντας διαρκώς σε τεχνολογίες αιχμής, η Γέφυρα συνεχίζει το ταξίδι της στο μέλλον τοποθετώντας στο κέντρο τον άνθρωπο, την κοινωνία και το περιβάλλον. Από το 2019 το σύνολο των αναγκών του έργου σε ηλεκτρική ενέργεια καλύπτεται 100% από ΑΠΕ, ενώ μέσω της εφαρμογής βέλτιστων πρακτικών καταφέρνει να μειώνει διαρκώς το συνολικό του περιβαλλοντικό αποτύπωμα.
Με αφορμή τη συμπλήρωση 20 ετών λειτουργίας, ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας κ. Πάνος Λούκας, δήλωσε: «Η Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου είναι πολλά περισσότερα από ένα Έργο – ορόσημο. Αποτελεί μια διαρκή υπενθύμιση όσων μπορούμε να καταφέρουμε όταν ενώνουμε δυνάμεις για έναν κοινό σκοπό. Η επέτειος των 20 ετών εκτός από περηφάνια μας γεμίζει και με ευθύνη. Ευθύνη για το μέλλον. Η Γέφυρα θα συνεχίσει να ανοίγει δρόμους βιώσιμης κινητικότητας, αποτελώντας ταυτόχρονα έναν ουσιαστικό σύμμαχο για τη χώρα, την οικονομία και την περιφερειακή ανάπτυξη».