Μόλις το 2% των οχημάτων προτιμά για έλεγχο τα τέσσερα δημόσια ΚΤΕΟ στη Δυτική Ελλάδα
Προς κλείσιμο φαίνεται ότι οδεύουν τα δημόσια ΚΤΕΟ στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας με την επικείμενη αλλαγή του οργανισμού της Περιφέρειας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Δυτική Ελλάδα είναι η μοναδική περιφέρεια της χώρας όπου λειτουργούν τέσσερα δημόσια ΚΤΕΟ σε Πάτρα, Πύργο, Μεσολόγγι και Αγρίνιο, ενώ στις υπόλοιπες περιφέρειες τα προηγούμενα χρόνια τα δημόσια ΚΤΕΟ σιγά-σιγά έκλειναν, με αποτέλεσμα σήμερα να υπάρχουν περιφέρειες, όπου λειτουργεί μόνο ένα δημόσιο ΚΤΕΟ (όπως στην Αττική) ή σε κάποιες περιπτώσεις και κανένα, όπως συμβαίνει για παράδειγμα στην Πελοπόννησο και την Κρήτη. Ενώ όσα τα λίγα δημόσια ΚΤΕΟ έχουν απομείνει στη χώρα από το 2013 μέχρι σήμερα λειτουργούν με παρατάσεις ως προς τη συμμόρφωσή τους για την πιστοποίησή τους.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε στο Περιφερειακό Συμβούλιο ο αναπληρωτής περιφερειάρχης Χαράλαμπος Μπονάνος, μετά από σχετική ερώτηση παρατάξεων της αντιπολίτευσης κατά μέσο όρο μόλις το 2% των οχημάτων περνούν από τα δημόσια ΚΤΕΟ της Δυτικής Ελλάδας, ενώ η συντριπτική πλειοψηφία των οχημάτων προτιμά τα 16 ιδιωτικά ΚΤΕΟ που λειτουργούν στην περιοχή, εκ των οποίων πέντε βρίσκονται στην Αιτωλοακαρνανία. Συγκεκριμένα τη χρονιά που πέρασε μόλις 2.162 οχήματα από τα περίπου 89.000 στην Αιτωλοακαρνανία δηλαδή ποσοστό της τάξης του 2,4%, προτίμησε τα δημόσια ΚΤΕΟ σε Μεσολόγγι και Αγρίνιο. Παρόμοιο ποσοστό καταγράφεται και στο ΚΤΕΟ της Πάτρας, ενώ στην Ηλεία το ΚΤΕΟ Πύργου προτίμησαν μόνο 542 από τα περίπου 33.000 οχήματα, δηλαδή ποσοστό 1,6%.
Τα δημόσια ΚΤΕΟ τα τελευταία χρόνια μαστίζονται από την υποστελέχωση καθότι στον Πύργο και στο Μεσολόγγι λειτουργούν με προσωπικό κατά πολύ λιγότερο από αυτό που προβλέπει ως ελάχιστο ο νόμος. Είναι χαρακτηριστικό ότι στο ΚΤΕΟ Μεσολογγίου υπάρχει μόνο ένας υπάλληλος. Και το ερώτημα που προκύπτει σύμφωνα με τον Χαράλαμπο Μπονάνο είναι αν η λειτουργία τους είναι συμφέρουσα, όταν τα έσοδα τους -που βεβαίως πηγαίνουν στον κρατικό προϋπολογισμό και όχι στην Περιφέρεια- ανέρχονται σε 240.000 € το χρόνο και η μισθοδοσία τους περίπου σε 480.000€. Αυτή η εικόνα ουσιαστικά επιβεβαιώνει μια παλαιότερη έκθεση (του 2013) ορκωτών λογιστών, που αφορούσε το τότε σύνολο των δημοσίων ΚΤΕΟ στη χώρα και κατέληγε στο συμπέρασμα ότι επιβαρύνουν τον κρατικό προϋπολογισμό με περίπου τρία εκατ. ευρώ το χρόνο
Σύμφωνα με τον Χαράλαμπο Μπονάνο τα δημόσια ΚΤΕΟ είναι εξαιρετικά δύσκολο να μπορέσουν να ανταγωνιστούν τα ιδιωτικά από τη στιγμή που εκείνα παρέχουν μεγαλύτερη ευελιξία στο ωράριο (λειτουργούν απόγευμα και το Σάββατο) και μπορούν να κάνουν ειδικές εκπτώσεις σε πολύτεκνους, άτομα με αναπηρία, αθλητικά σωματεία κτλ, όταν τα δημόσια ΚΤΕΟ βάσει νόμου το μόνο που μπορούν να προσφέρουν είναι 25% έκπτωση σε ανέργους. Επίσης σύμφωνα με το Χαράλαμπο Μπονάνο το να αναβαθμιστούν τα ΚΤΕΟ με ενίσχυση σε προσωπικό φαντάζει αρκετά δύσκολο επίσης, καθώς για παράδειγμα στις τελευταίες προκηρύξεις του ΑΣΕΠ για μηχανολόγους το 30% των θέσεων παρέμεναν κενές.
Βεβαίως ο Χαράλαμπος Μπονάνος δεν είπε ξεκάθαρα ότι τα ΚΤΕΟ θα κλείσουν, ωστόσο «φωτογράφησε» το μέλλον τους λέγοντας ότι το προσωπικό τους θα μπορούσε να απορροφηθεί σε άλλες υπηρεσίες και τμήματα της Διεύθυνσης Μεταφορών, αλλά σε κάθε περίπτωση παρέπεμψε στις τελικές αποφάσεις για το μέλλον των ΚΤΕΟ στην πρόταση που θα φέρει η Περιφερειακή Αρχή για την αλλαγή του οργανογράμματος της Περιφέρειας.
Ακολουθήστε το agrinioculture.gr στο GoogleNews και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από το Αγρίνιο και την Αιτωλοακαρνανία στο ΑγρίνιοCulture.gr