(Όλα) είναι θέμα Παιδείας
Η πολιτική και ιδεολογική προέλευση του Κυριάκου Πιερρακάκη από τον χώρο του (βαθέως) ΠΑΣΟΚ, συρρικνώνει την πιθανότητα να έχει ακούσει, διαβάσει και κατανοήσει την ιστορική ρήση του (Εθνάρχη) Κωνσταντίνου Καραμανλή για το αποτύπωμα της Παιδείας στη διαδικασία προόδου μιας χώρας. Για εκείνον άλλωστε, όπως για τους υπόλοιπους που προέρχονται από τον χώρο της Κεντροαριστεράς, «Εθνάρχης» είναι ο Ελευθέριος Βενιζέλος.
Ο Κωνσταντίνος Καραμανλής λοιπόν είχε επισημάνει ότι το αποτύπωμα προόδου ενός έθνους, μπορεί να το εντοπίσει κανείς στα σχολεία και τα νοσοκομεία. Δηλαδή, στον χώρο της Παιδείας και εκείνον της Υγείας. Ο «πράσινος» Κυριάκος Πιερρακάκης έχει διοριστεί από τον Κυριάκο Μητσοτάκη πολιτικός επικεφαλής του χώρου της Παιδείας. Τα μέχρι σήμερα πεπραγμένα του είναι άχρωμα και… αόρατα. Και αυτή την οδυνηρή και επώδυνη πραγματικότητα τη βιώνουν οι μαθητές, δηλαδή το φυσικό μέλλον του τόπου. Και μαζί με τους μαθητές, οι γονείς τους. Δηλαδή, οι γενιές που παραμένουν κοινωνικά, εργασιακά, πολιτικά και εκλογικά μάχιμες, παραγωγικές και παρεμβατικές. Κάτι που σημαίνει ότι η φθορά που συνοδεύει τον χώρο της εκπαίδευσης στη χώρα μας, και στην εποχή του Κυριάκου Πιερρακάκη, θα έχει αναπόφευκτες, αρνητικές συνέπειες για τη Νέα Δημοκρατία στις πολλαπλές κάλπες του μέλλοντος.
Όλα είναι θέμα Παιδείας. Για το παρόν και το μέλλον ενός τόπου. Ώστε το ιστορικό παρελθόν ενός έθνους να μην μετατρέπεται σε αφετηρία μελαγχολίας. Και μιζέριας.
Οι μαθητές (και οι γονείς τους) τα… βλέπουν όλα
Η κατάσταση παγιωμένης παρακμής στην οποία βρίσκεται ο χώρος της εκπαίδευσης στη χώρα μας, δύσκολα μπορεί να… παραμεριστεί. Όχι τόσο από την επικαιρότητα, για τη διαμόρφωση και διαχείριση της οποίας άλλωστε διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο τα συστημικά-ενσωματωμένα ΜΜΕ, όσο από τις βιωματικές εμπειρίες και συζητήσεις των μαθητών και των γονέων τους. Σχολεία με ξεπερασμένες και επικίνδυνες πολλές φορές υποδομές, για τη βελτίωση της οποίας δεν έγινε ουσιαστικά τίποτα κατά τη διάρκεια της θητείας και του Κυριάκου Πιερρακάκη, όπως συνέβη και με τους περισσότερους από τους προκατόχους του.
Σχολικά τμήματα με αριθμό… μαμούθ σε επίπεδο μαθητών, που εκ των πραγμάτων υποβαθμίζει την ποιότητα και δυσκολεύει το έργο των εκπαιδευτικών. Διδακτικό προσωπικό απαξιωμένο από την πλευρά του επίσημου κράτους, και με πολλαπλασιαζόμενες αναφορές σε κλειστές πόρτες και… κατεβασμένα τηλέφωνα, στην προσπάθεια δασκάλων και καθηγητών να επικοινωνήσουν με τον Κυριάκο Πιερρακάκη, ώστε να μεταφέρουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν. Όσο κι αν ορισμένα ΜΜΕ επιχειρούν να παρουσιάσουν παραμορφωμένη εικόνα, οι μαθητές και οι γονείς τους… τα βλέπουν όλα. Και αυτό που βλέπουν είναι ένα τοπόσημο παρακμής για την Παιδεία στη χώρα μας.
Η απουσία οράματος και μεθοδολογίας
Θα περίμενε κανείς από έναν εκπρόσωπο μιας διαφορετικής γενιάς, και μάλιστα… μη πολιτικό, όπως είναι ο Κυριάκος Πιερρακάκης, να σηκώσει τα μανίκια και να δουλέψει περισσότερο, ουσιαστικά και εις βάθος στον χώρο της εκπαίδευσης, στην πολιτική ευθύνη του οποίου τον διόρισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης. Οι μαθητές και οι γονείς του, βρίσκονται αντιμέτωποι με μια διαφορετική, οδυνηρή πραγματικότητα. Το πάλαι ποτέ στέλεχος του ΠΑΣΟΚ, που «μετακόμισε» στη Νέα Δημοκρατία επί ηγεσίας Κυριάκου Μητσοτάκη, με έντονα τα στοιχεία του «περαστικού», αναφορικά με τη μελλοντική παρουσία του στον συγκεκριμένο πολιτικό χώρο, δείχνει να διακρίνεται από απουσία οράματος για την Παιδεία. Αλλά και μεθοδολογίας.
Σε όσα κατά καιρούς λέει ο Κυριάκος Πιερρακάκης στις δημόσιες τοποθετήσεις του, σε συνεντεύξεις, ομιλίες αλλά και αναρτήσεις στα social media, είναι έκδηλη η προσπάθεια διαχείρισης ρουτίνας της καθημερινότητας του υπουργείου Παιδείας. Δεν υπάρχει μια έξυπνη, διαφορετική και καινούρια ιδέα για το μέλλον. Και φυσικά, απουσιάζει και η μεθοδολογία για να υλοποιηθεί… αν υπήρχε.
Κυριάκος Πιερρακάκης
Έχετε μήνυμα
Η «ψηφιακή»… αποσυναρμολόγηση της Παιδείας
Η περίπτωση του Κυριάκου Πιερρακάκη είναι απολύτως επιβεβαιωτική της ρήσης-συμπεράσματος ότι, σε αυτή τη ζωή… δεν κάνουμε όλοι για όλα.
Τεχνοκράτης καριέρας, ο άλλοτε «προστατευόμενος» του Πέτρου Ευθυμίου και «εκλεκτός» του Δημήτρη Δασκαλόπουλου για την… άχρωμη «Διανέοσις» και μέλος της διαπραγματευτικής ομάδας που… μας έμπλεξε σε χειρότερες καταστάσεις με την τρόικα, στις απαρχές των Μνημονίων, έχει διαρκές, καθημερινό ραντεβού με το δέος της… πραγματικότητας, στο υπουργείο Παιδείας.
Τα… όμορφα χρόνια στο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, τότε που ο μύθος της «ψηφιοποίησης» του κράτους μπορούσε να καταναλωθεί περισσότερο εύκολα από μια κοινωνία σε απορρύθμιση, εξαιτίας της πανδημίας του κορονοϊού, μοιάζει να έχουν περάσει ανεπιστρεπτί. Το «σύστημα» φυσικά δίνει… ρέστα, για να διαφυλάξει το προφίλ του Κυριάκου Πιερρακάκη, οι μαθητές και οι γονείς τους ωστόσο, που βιώνουν καθημερινά τις δραματικές συνέπειες και της δικής του υστέρησης ως πολιτικού προϊσταμένου της Παιδείας, είναι οι διακομιστές του μηνύματος της «πτώσης» του.
Η «ψηφιακή»… αποσυναρμολόγηση της Παιδείας, έχει πλέον και τη δική του υπογραφή. Και δεν είναι… ηλεκτρονική, ώστε να μπορεί να την αλλάξει κάποιος, μέσω «έξυπνου» χακαρίσματος, όπως συμβαίνει με τα ψηφιακά «παιδιά» από τη θητεία Πιερρακάκη στο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πηγή: One Voice