Τι απαντά το ΥΠΕΣ για τη στελέχωση των δημοσίων ΚΤΕΟ στη Δυτική Ελλάδα
Προς κλείσιμο φαίνεται ότι οδεύουν τα δημόσια ΚΤΕΟ στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας με την επικείμενη αλλαγή του οργανισμού της Περιφέρειας. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Δυτική Ελλάδα είναι η μοναδική περιφέρεια της χώρας όπου λειτουργούν τέσσερα δημόσια ΚΤΕΟ σε Πάτρα, Πύργο, Μεσολόγγι και Αγρίνιο, ενώ στις υπόλοιπες περιφέρειες τα προηγούμενα χρόνια τα δημόσια ΚΤΕΟ σιγά-σιγά έκλειναν, με αποτέλεσμα σήμερα να υπάρχουν περιφέρειες, όπου λειτουργεί μόνο ένα δημόσιο ΚΤΕΟ (όπως στην Αττική).
Πρόσφατα στο Περιφερειακό Συμβούλιο ο αναπληρωτής περιφερειάρχης Χαράλαμπος Μπονάνος δεν είπε ξεκάθαρα ότι τα ΚΤΕΟ θα κλείσουν, ωστόσο «φωτογράφησε» το μέλλον τους λέγοντας ότι το προσωπικό τους θα μπορούσε να απορροφηθεί σε άλλες υπηρεσίες και τμήματα της Διεύθυνσης Μεταφορών, αλλά σε κάθε περίπτωση παρέπεμψε στις τελικές αποφάσεις για το μέλλον των ΚΤΕΟ στην πρόταση που θα φέρει η Περιφερειακή Αρχή για την αλλαγή του οργανογράμματος της Περιφέρειας.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε στο Περιφερειακό Συμβούλιο, ο αναπληρωτής περιφερειάρχης Χαράλαμπος Μπονάνος, μετά από σχετική ερώτηση παρατάξεων της αντιπολίτευσης κατά μέσο όρο μόλις το 2% των οχημάτων περνούν από τα δημόσια ΚΤΕΟ της Δυτικής Ελλάδας, ενώ η συντριπτική πλειοψηφία των οχημάτων προτιμά τα 16 ιδιωτικά ΚΤΕΟ που λειτουργούν στην περιοχή, εκ των οποίων πέντε βρίσκονται στην Αιτωλοακαρνανία. Συγκεκριμένα τη χρονιά που πέρασε μόλις 2.162 οχήματα από τα περίπου 89.000 στην Αιτωλοακαρνανία δηλαδή ποσοστό της τάξης του 2,4%, προτίμησε τα δημόσια ΚΤΕΟ σε Μεσολόγγι και Αγρίνιο. Παρόμοιο ποσοστό καταγράφεται και στο ΚΤΕΟ της Πάτρας, ενώ στην Ηλεία το ΚΤΕΟ Πύργου προτίμησαν μόνο 542 από τα περίπου 33.000 οχήματα, δηλαδή ποσοστό 1,6%.
Τα δημόσια ΚΤΕΟ τα τελευταία χρόνια μαστίζονται από την υποστελέχωση καθότι στον Πύργο και στο Μεσολόγγι λειτουργούν με προσωπικό κατά πολύ λιγότερο από αυτό που προβλέπει ως ελάχιστο ο νόμος. Είναι χαρακτηριστικό ότι στο ΚΤΕΟ Μεσολογγίου υπάρχει μόνο ένας υπάλληλος. Και το ερώτημα που προκύπτει σύμφωνα με τον Χαράλαμπο Μπονάνο είναι αν η λειτουργία τους είναι συμφέρουσα, όταν τα έσοδα τους -που βεβαίως πηγαίνουν στον κρατικό προϋπολογισμό και όχι στην Περιφέρεια- ανέρχονται σε 240.000 € το χρόνο και η μισθοδοσία τους περίπου σε 480.000€.
Το ζήτημα της στελέχωσης, που είναι εκ των βασικότερων, τέθηκε στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου με το Υπουργείο Εσωτερικών να επικαλείται τις θέσεις που έχουν εγκριθεί τα προηγούμενα χρόνια για νέες προσλήψεις στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας.
Κατά την πενταετία 2020-2024, σύμφωνα με το Υπουργείο, εγκρίθηκαν 100 θέσεις διαφόρων κλάδων και ειδικοτήτων αφορούν για τη στελέχωση της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας. Ενώ για το 2025, το Υπουργείο Εσωτερικών για τη Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας έχει εγκρίνει 44 θέσεις διαφόρων κλάδων και ειδικοτήτων.
Εντούτοις σύμφωνα με την απάντηση του Υπουργείου «η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας στο πλαίσιο των προγραμματισμού προσλήψεων των ανωτέρω ετών δεν είχε υποβάλλει αίτημα για την πλήρωση θέσεων στα Τμήματα ΚΤΕΟ Αιτωλοακαρνανίας, Ηλείας και Αχαΐας».Πάντως σύμφωνα με το Χαράλαμπο Μπονάνο το να αναβαθμιστούν τα ΚΤΕΟ με ενίσχυση σε προσωπικό φαντάζει αρκετά δύσκολο επίσης, καθώς για παράδειγμα στις τελευταίες προκηρύξεις του ΑΣΕΠ για μηχανολόγους το 30% των θέσεων παρέμεναν κενές.
Μια «διαφορετική» λύση για τη στελέχωση των ΚΤΕΟ θα ήταν η κινητικότητα, αλλά ούτε αυτή φαίνεται ότι αποδίδει. Στο πλαίσιο του α’ κύκλου κινητικότητας για το 2024, συνολικά η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας αιτήθηκε και εγκρίθηκαν από την ΚΕΚ τρεις θέσεις για μετάταξη κλάδου ΤΕ και ΠΕ Μηχανικών, εκ των οποίων μια θέση ΤΕ Μηχανικών στο Τμήμα ΚΤΕΟ Αγρίνιου, μια θέση ΤΕ Μηχανικών στο Τμήμα ΚΤΕΟ Μεσολογγίου και μια θέση ΠΕ Μηχανικών στο Τμήμα ΚΤΕΟ ΠΕ Αχαΐας, οι οποίες όμως έκλεισαν χωρίς αίτηση υπαλλήλου.
Ακολουθήστε το agrinioculture.gr στο GoogleNews και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από το Αγρίνιο και την Αιτωλοακαρνανία στο ΑγρίνιοCulture.gr