Δημόσια ΚΤΕΟ Αγρινίου – Μεσολογγίου: Αναστολή μέχρι το κλείσιμο;

Δεν πληρούν τις προϋποθέσεις της νομοθεσίας, ωστόσο η «πολιτική απόφαση» για το κλείσιμο αναμένεται με την αλλαγή του Οργανισμού της Περιφέρειας

Δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις για την λειτουργία τους, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία. Αυτή ήταν η απάντηση που δόθηκε στο Περιφερειακό Συμβούλιο Δυτικής Ελλάδας σχετικά με την αναστολή λειτουργίας των δημόσιων ΚΤΕΟ Αγρινίου και Μεσολογγίου. Η σχετική ερώτηση έγινε από τον περιφερειακό σύμβουλο Αιτωλοακαρνανίας, Δημήτρη Μασούρα, που ζήτησε να πληροφορηθεί για το σχεδιασμό που υπάρχει για το μέλλον αυτών των δομών. Σε αυτό το επίπεδο ο αντιπεριφερειάρχης Θανάσης Μαυρομμάτης απάντησε πως η απόφαση για οριστικό κλείσιμο των ΚΤΕΟ θα είναι πολιτική απόφαση, που θα εξεταστεί στο πλαίσιο της αλλαγής οργανισμού της Περιφέρειας.

Ως γνωστόν και τα τέσσερα δημόσια ΚΤΕΟ της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος σε Πάτρα, Πύργο, Μεσολόγγι και Αγρίνιο αντιμετωπίζουν πολύ μεγάλο πρόβλημα υποστελέχωσης, που σε συνδυασμό με ζητήματα του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας των δημοσίων ΚΤΕΟ, έχουν καταστεί μη βιώσιμα και μη ανταγωνιστικά απέναντι στα ιδιωτικά ΚΤΕΟ. Είναι χαρακτηριστικό ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας το 2023, μόνο το 2,4% των οχημάτων που κυκλοφορούν στην Αιτωλοακαρνανία προτίμησε τα δημόσια ΚΤΕΟ σε Μεσολόγγι και Αγρίνιο. Δυστυχώς μέχρι τώρα η υποστελέχωση των ΚΤΕΟ δεν κατέστη εφικτό να αντιμετωπιστεί ούτε μέσω του προγράμματος κινητικότητας των υπαλλήλων στο Δημόσιο, ούτε μέσω προκηρύξεων του ΑΣΕΠ, καθώς πανελλαδικά σε αυτές παρατηρείται το φαινόμενο ένα ποσοστό της τάξης του 30% των θέσεων μηχανολόγων να παραμένουν κενές λόγω έλλειψης ενδιαφέροντος.

Σε περσινή συζήτηση του θέματος στο Περιφερειακό Συμβούλιο, ο αναπληρωτής Περιφερειάρχης Χαράλαμπος Μπονάνος δεν είπε ξεκάθαρα ότι τα ΚΤΕΟ θα κλείσουν, ωστόσο «φωτογράφησε» το μέλλον τους λέγοντας ότι το ερώτημα που προκύπτει είναι αν η λειτουργία τους είναι συμφέρουσα, όταν τα έσοδα τους -που βεβαίως πηγαίνουν στον κρατικό προϋπολογισμό και όχι στην Περιφέρεια- ανέρχονται σε 240.000€ το χρόνο και η μισθοδοσία τους περίπου σε 480.000€.

Πέρα τούτου η όποια πολιτική απόφαση για το μέλλον των δημοσίων ΚΤΕΟ, δεν μπορεί να παραβλέψει τη κείμενη νομοθεσία, γιατί εκτός από το πρόβλημα της υποστελέχωσης, υπάρχει και το ζήτημα της πιστοποίησή τους, καθώς τα δημόσια ΚΤΕΟ που έχουν απομείνει στη χώρα από το 2013 μέχρι σήμερα λειτουργούν με παρατάσεις ως προς τη συμμόρφωσή τους για την πιστοποίησή τους.

Πάντως σε ό,τι αφορά το λιγοστό προσωπικό των ΚΤΕΟ θα μπορούσε να απορροφηθεί σε άλλες υπηρεσίες και τμήματα της Διεύθυνσης Μεταφορών. Εξάλλου, όπως είπε και ο Θ. Μαυρομμάτης «οι εργαζόμενοι είναι εξασφαλισμένοι, καθώς η Περιφερειακή Αρχή ενεργεί πάντα με γνώμονα το δημόσιο συμφέρον και τη διασφάλιση των δικαιωμάτων των υπαλλήλων».

Ακολουθήστε το agrinioculture.gr στο GoogleNews και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από το Αγρίνιο και την Αιτωλοακαρνανία στο ΑγρίνιοCulture.gr