Έτοιμη σε λίγους μήνες η μελέτη της Περιφέρειας
Η επικινδυνότητα αρκετών κόμβων στην Εθνικό Οδό στο Αγρίνιο δικαίως προβληματίζει καθώς τα τροχαία ατυχήματα που συμβαίνουν είναι αρκετά.
Βεβαίως σε αρκετές περιπτώσεις και μάλιστα σε περιπτώσεις θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων, η όποια επικινδυνότητα υπάρχει ίσως να μην αρκεί από μόνη της για την πρόκληση των ατυχημάτων, αν δεν υπάρχει ταυτόχρονα και σοβαρή παραβίαση των κανόνων οδικής κυκλοφορίας. Πράγμα που βεβαιώνεται και από τη δικαστική συνέχεια που έχουν κάποια ατυχήματα, όπως για παράδειγμα, στην περίπτωση του δυστυχήματος τον περασμένο Οκτώβριο, που είχε ως αποτέλεσμα το θάνατο ενός 28χρονου, όπου στον υπαίτιο του τροχαίου ασκήθηκε κακουργηματική δίωξη.
Από τη άλλη η περίπτωση του σημείου στο σταθμό του ΚΤΕΛ Αιτωλοακαρνανίας είναι χαρακτηριστική, καθώς μετά τη δημιουργία του κυκλικού κόμβου, τα τροχαία ατυχήματα μειώθηκαν δραματικά. Επομένως, χωρίς να σημαίνει ότι μια παρέμβαση θα σταματήσει «μαχαίρι» τα τροχαία, δικαιολογημένα ζητείται αυτή από την τοπική κοινωνία.
Και η παρέμβαση θα έρθει από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, καθώς όπως έγινε γνωστό από τον αντιπεριφερειάρχη Αιτωλοακαρνανίας, Θανάση Μαυρομμάτη, εκπονήθηκε ήδη μια προμελέτη την πλήρη αναδιαμόρφωση του δρόμου στον κόμβο του ΔΑΚ Αγρινίου. Η προμελέτη αυτή στη συνέχεια θα συμπληρωθεί με τα υδραυλικά και υπόλοιπα τεχνικά στοιχεία και θα αποτελέσει την οριστική μελέτη του έργου.
«Η εν λόγω λύση καλύπτει βασικές ανάγκες του σημείου της Ε.Ο. όπως η ασφάλεια των διελεύσεων, η απουσία ανάγκης απαλλοτριώσεων που θα καθυστερούσαν το έργο και η τεχνική επάρκεια της τελικής λύσης», αναφέρει ο αντιπεριφερειάρχης εκφράζοντας την ικανοποίησή του για την εξέλιξη.
Όπως καταλαβαίνει κανείς από τη στιγμή που δεν έχει ολοκληρωθεί η μελέτη, δεν υπάρχει ακόμη εκτίμηση για το κόστος του έργου, ούτε για το χρηματοδοτικό εργαλείο από το οποίο θα χρηματοδοτηθεί η παρέμβαση. Ωστόσο αυτό δεν θα αργήσει να συμβεί, καθώς εκτιμάται ότι τους επόμενους μήνες και μέχρι το τέλος του χρόνου θα έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες και θα προκύψει το ακριβές κόστος της παρέμβασης. Ενώ παράλληλα η Περιφέρεια θα «αναζητήσει» και το χρηματοδοτικό εργαλείο, προσπαθώντας να προωθήσει όσο το δυνατόν πιο γρήγορα την υλοποίηση της παρέμβασης. Σε κάθε περίπτωση, όπως καταλαβαίνει κανείς, από τη στιγμή που σήμερα δεν έχει ολοκληρωθεί η μελέτη και με δεδομένους τους χρόνους για την υλοποίηση του διαγωνισμού του έργου, στην καλύτερη των περιπτώσεων ίσως σε περίπου ενάμισι χρόνο από σήμερα η παρέμβαση στον κόμβο του ΔΑΚ Αγρινίου
Η υπογειοποίηση υπάρχει στο ΣΒΑΚ, αλλά…
Ο Δήμος Αγρινίου έχει συμπεριλάβει στο πρόγραμμα Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης παρέμβαση στην εθνική οδό, αλλά δεν περιλαμβάνεται στα έργα προτεραιότητας (δείτε εδώ), αντιθέτως περιλαμβάνεται στο παράρτημα «3» των έργων με χρηματοδότηση από άλλες πηγές και όχι το ΕΣΠΑ Δυτικής Ελλάδας. Μάλιστα εκεί έχει ενταχθεί ως «Υπογειοποίηση ΕΟ5 πέριξ των κόμβων Αγ. Δημητρίου και Σταδίου» βάσει όσων προβλέπονται στο Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) του Δήμου Αγρινίου. Ειδικά για το κόμβο του ΔΑΚ Αγρινίου προτείνεται από το ΣΒΑΚ η δημιουργία ανισόπεδου κόμβου και η υπογειοποίηση της Εθνικής Οδού στο σημείο αυτό. Όμως λόγω κόστους, αυτές οι σκέψεις μοιάζουν να μην είναι εφικτές τουλάχιστον στον άμεσο ορίζοντα των προσεχών ετών.
Διπλό round about
Πάντως αξίζει να σημειωθεί ότι όπως προκύπτει από τη μακέτα της παρέμβασης που σχεδιάζεται από την Περιφέρεια, η τεχνική λύση που προκρίθηκε από τις τεχνικές υπηρεσίες της Περιφέρειας, προβλέπει για την αναδιαμόρφωση του κόμβου την κατασκευή δύο κυκλικών κόμβων τύπου round – about.
Ο ένας από αυτούς θα βρίσκεται επί της Εθνικής Οδού και ο δεύτερος από την πλευρά του ΔΑΚ Αγρινίου, περίπου στο ύψος του φωτεινού σηματοδότη σήμερα, ο οποίος θα διοχετεύει την κίνηση προς το Αγρίνιο και τον κόμβο του Αγίου Δημητρίου, προς την οδό Μεγάλης Χώρας και το έτερο κυκλικό κόμβο.