H έκθεση «Στίγματα Πορείας» του γλύπτη Θόδωρου που πρωτοπαρουσιάστηκε στη Δημοτική Πινακοθήκη Αγρινίου στο κατάμεστο Μέγαρο Εϋνάρδου
Πλήθος κόσμου στο Μέγαρο Εϋνάρδου του Μορφωτικού Ιδρύματος της Εθνικής Τραπέζης όπου πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια παρουσία του Δημάρχου Αγρινίου κ. Γ. Παπαναστασίου.Τα πρώτα σχέδια του διεθνώς καταξιωμένου Αγρινιώτη γλύπτη Θόδωρου, τα οποία παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά στο κοινό στη Δημοτική Πινακοθήκη Αγρινίου, φιλοξενούνται, από την Πέμπτη 10 Μαρτίου, στο Μέγαρο Εϋνάρδου του Μορφωτικού Ιδρύματος της Εθνικής Τραπέζης, στην Αθήνα, στο πλαίσιο της έκθεσης «Στίγματα Πορείας. Ίχνη Σπουδών 1947-1962».Πρόκειται για ένα μεγάλο πολιτιστικό γεγονός που ανεβάζει κατακόρυφα τον πήχη στον τομέα των πολιτιστικών εκδηλώσεων και κάνουν πράξη την βασική στόχευση του Δήμου Αγρινίου για εξωστρέφεια και στον πολιτισμό.
Τα εγκαίνια της έκθεσης πραγματοποιήθηκαν παρουσία του Δημάρχου Αγρινίου κ. Γεώργιου Παπαναστασίου και πλήθος κόσμου, που είχε την ευκαιρία να δει την πορεία του μεγάλου δημιουργού στα μονοπάτια της Σύγχρονης Τέχνης, μέσα από σκίτσα στα οποία απεικονίζονται πρόσωπα της οικογένειας, φίλων και συνεργατών του, αρχής γενομένης από τα παιδικά του χρόνια στον Άγιο Βλάση, το χωριό του πατέρα του, όπου περνούσε τις παιδικές διακοπές και, αργότερα, τα μαθήματα ιχνογραφίας στο Γυμνάσιο Αγρινίου. Στην έκθεση εκτός από σχέδια του γλύπτη σε χαρτί με μολύβι, μελάνι και κάρβουνο, παρουσιάζονται και 9 γλυπτά από τη σπουδαστική περίοδο του γλύπτη στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών και αργότερα στην Ecole des Beaux- Arts στο Παρίσι.
Μέσα από τα πρώτα έργα του πρωτοπόρου Αγρινιώτη, έργα που μετατρέπονται σε προβολείς ζωής και συναισθημάτων, σε σκυτάλες μετάβασης και ιχνηλάτες μιας ολόκληρης εποχής, ο επισκέπτης ανακαλύπτει πώς ο Θόδωρος μελέτησε τη γλώσσα του σχεδίου αλλά και πως ο καλλιτέχνης επιδιώκει να απαλλαγεί από τα παλαιά κριτήρια της τέχνης που αφορούν την ωραιότητα και την αισθητική, και επιλέγει να παρουσιάσει τα σχέδιά του με τέτοιον τρόπο ώστε ο θεατής να γίνεται μέτοχος ακριβώς αυτής του της μαθητείας και προσωπικής διαδρομής.
Μ’ άλλα λόγια, στην έκθεση αυτή, ανακαλύπτουμε τα ίδια τα θεμέλια ενός προσωπικού οικοδομήματος, τη βάση της ίδιας της καταξίωσης στο χώρο της Τέχνης, με αφετηρία την ανάγκη του μεγάλου Αγρινιώτη για επικοινωνία και διάλογο, που κατ αυτόν αποτελούν και την ουσία της καλλιτεχνικής δημιουργίας.
Η έκθεση θα παραμείνει στο Μέγαρο Εϋνάρδου (Αγ. Κωνσταντίνου 20 & Μενάνδρου, δίπλα στο Εθνικό Θέατρο, στην Αθήνα) έως τις 23 Απριλίου 2016, με ώρες λειτουργίας για το κοινό, Τρίτη – Παρασκευή 10 π.μ.–2 μ.μ, Τετάρτη & Παρασκευή 6 – 8 μ.μ. και Σάββατο 12-2 μ.μ.