Ακριβά… πληρώνουμε το Άκτιο Αμβρακία

Συμπληρωτικές συμβάσεις άνω των 13 εκατ. ευρώ
Ακριβά σε χρόνο, χρήμα και φόρο αίματος πληρώνουμε την καθυστέρη στην εξέλιξη του αυτοκινητοδρόμου Άκτιο – Αμβρακία. Η καθυστέρηση του έργου, που θεωρητικά θα έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί από το 2013, από την μια παρατείνει την απαράδεκτη κατάσταση που επικρατεί στο δρόμο Αμφιλοχία – Λευκάδα -τα τροχαία ατυχήματα και αντίστοιχος φόρος αίματος είναι σχεδόν καθημερινά στην ημερήσια διάταξη- από την άλλη, όπως προκύπτει από την απάντηση που έδωσε πρόσφατα τα Υπουργείο Υποδομών, θα κοστίσει 13 εκατ. ευρώ περίπου (χωρίς ΦΠΑ) σε συμπληρωτικές συμβάσεις για τις τρεις από τις τέσσερις εργολαβίες του έργου, με απώτερο σκοπό στις αρχές του 2018 να έχει ολοκληρωθεί το μεγαλύτερο τμήμα του έργου με λειτουργικές τις παρακάμψεις Αμφιλοχίας και Βόνιτσας. Ενώ άγνωστο είναι το κόστος της εργολαβίας “σκούπα” για τις υπολειπόμενες εργασίες σε μήκος 8,5χλμ, η οποία θα έχει οριίζοντα το 2020.

Μεταθέτει το Υπουργείο την εργολαβία “σκούπα” και προχωρά με τους αμφιλεγόμενους υπάρχοντες αναδόχους
Η καθυστέρηση στην έγκριση των παρατάσεων του έργου από πλευράς Υπουργείου είναι δεδομένη, όμως με δεδομένη την “προϊστορία” του έργου και των αναδόχων του η επιλογή του Υπουργείου να συνεχίσει το έργο με παράταση όλων των εργολαβιών κατά περίπου 14 μήνες και με τους εγκατεστημένους αναδόχους και όχι να προχωρήσει από τώρα σε μια συνολική εργολαβία “σκούπα” για τις εναπομείνασες εργασίες προκαλεί τουλάχιστον επιφυλάξεις… για το χρονοδιάγραμμα που παρουσίασε το Υπουργείο. Eπισήμως τουλάχιστον στην απάντησή του το Υπ. Υποδομών επικαλείται το γεγονός ότι οι υπολειπόμενες εργασίες σε μήκος 8,5χλμ που μετατίθονται σε εργολαβία “σκούπα” προέκυψαν από απρόβλεπτες περιστάσεις (κατολισθήσεις, αλλαγή προδιαγραφών κλπ) και δεν μπορούν να ολοκληρωθούν στην Α’ φάση λόγω τεχνικών προβλημάτων (μεγάλος χρόνος εκπόνησης μελετών) και διότι ανήκουν σε τμήματα που μεμονωμένα δεν είναι λειτουργικά. Αυτό όμως δεν δικαιολογεί απόλυτα την επιλογή του Υπουργείου, αφού θα μπορούσε να προχωρήσει από τώρα μια νέα εργολαβία και οι εν λόγω “δύσκολες” εργασίες να περιμένουν ωσότου ξεπεραστούν τα προβλήματά τους.

ΚΟΣΤΟΣ
1η εργολαβία τμήμα από Χ.Θ 0+000 έως Χ.Θ. 22+500 (Άκτιο-Δρυμός) προϋπολογισμού 142,8 εκατ. ευρώ και ανάδοχο την «ΑΕΓΕΚ Κατάσκευαστική ΑΕ»: Συμπληρωματική Σύμβαση : 4.973.630,93 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ).
2η εργολαβία αφορά το τμήμα από Χ.Θ 22+500 έως Χ.Θ. 26+900 (Δρυμός), προϋπολογισμού 39,27 εκατ. Ευρώ και ανάδοχο την «Κ/Ξ Ιόνιος ΑΕ-Τομή ΑΒΕΤΕ».
3η εργολαβία αφορά το τμήμα από Χ.Θ 26+900 έως Χ.Θ. 35+000 (Δρυμός-Λουτράκι) με προϋπολογισμό 46,88 εκατ. Ευρώ και ανάδοχο την «Κ/Ξ Ιόνιος ΑΕ-ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ»: Συμπληρωματική Σύμβαση: 3.631.774,47 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ).
4η εργολαβία αφορά το τμήμα από Χ.Θ 35+000 έως Χ.Θ. 48+500 (Παράκαμψη Αμφιλοχίας) με προϋπολογισμό 62,23 εκατ. Ευρώ και ανάδοχο “Consorzio Stabile Italimprese Societa a Responsabilita Limitata”: Συμπληρωματική Σύμβαση : 4.346.666,97 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ).

Α ΦΑΣΗ
-Λειτουργικό τμήμα από την Χ.Θ. 1,3-15,020 (κόμβος για Πάλαιρο) που αποτελούν την παράκαμψης Βόνιτσας και φτάνουν σχεδόν μέχρι το Άκτιο.
-Λειτουργικό τμήμα από Χ.Θ.24,5-Χ.Θ.26,9 (πεδινό τμήματα)
-Τμήμα Δρυμός-Λουτράκι (Χ.Θ.26,9-Χ.Θ.35)
-Τμήμα της Παράκαμψης Αμφιλοχίας (Χ.Θ.35-Χ.Θ.48,5).
Στα μέσα στου 2018 προγραμματίζεται να δοθούν στην κυκλοφορία συνολικά 40χλμ.

Β ΦΑΣΗ
-Από Χ.Θ 0-Χ.Θ.1,3 (Άκτιο)
-Από την Χ.Θ.17,6-ΧΘ.22,5
-Από την Χ.Θ.22,5-Χ.Θ.24,5 (εξαιτίας των κατολισθήσεων και συμβατικών προβλημάτων στην κατασκευή της κοιλαδογέφυρας Τ19 ανοίγματος περίπου 200 μέτρων.
Για τη Β` φάση κατασκευής του έργου εκτιμάται ότι θα απαιτηθούν περίπου 24 μήνες μετά την οριστικοποίηση του τεχνικού και οικονομικού αντικειμένου της Α`φάσης και του χρόνου που απαιτείται για τις διαδικασίες δημοπράτησης των υπολειπόμενων εργασιών. Τα εναπομείναντα 8,5χλμ τα οποία με πρόχειρες εκτιμήσεις δεν θα ολοκληρωθούν νωρίτερα από το 2020.

Οδοιπορικό στην παράκαμψη Αμφιλοχίας