Και πράγματι ήρθε η μεγάλη στιγμή που η Ιόνια Οδός παραδίδεται! Από χθες υπάρχει ένα συνεχόμενο λειτουργικό τμήμα 60χλμ του αυτοκινητοδρόμου, που ξεκινά από το Κεφαλόβρυσο και φτάνει μέχρι τον κόμβο της Αμφιλοχίας στα Σαρδήνια Αμφιλοχίας. Τέλη Φεβρουαρίου αναμένεται η παράδοση του τμήματος από την Κλόκοβα έως το Κεφαλόβρυσο και τέλη Μαρτίου θα δοθεί ο υπόλοιπος δρόμος μέχρι τα Γιάννενα καθώς και η σήραγγα της Κλόκοβας.
Παρόλο που το Υπουργείο Υποδομών και ο παραχωρησιούχος έδωσαν πραγματικά μια μεγάλη μάχη για να ξεπεραστούν πλείστα όσα εμπόδια (απαλλοτριώσεις, αρχαιολογικές έρευνες, μεταφορά δικτύων κτλ) -και φυσικά τους αξίζουν τα εύσημα για αυτό- παρόλο που ο ίδιος ο Υπουργός Χρ. Σπίρτζης έχει μιλήσει πολλές φορές για τα λάθη στο σχεδιασμό του αυτοκινητοδρόμου και την έλλειψη συνδέσεων με τα μεγάλα αστικά κέντρα, φαίνεται πως αυτό το πρώτο λειτουργικό τμήμα της Ιόνιας Οδού στην Αιτωλοακαρνανία το άφησαν (προς στιγμήν) χωρίς συνδέσεις με την τοπική κοινωνία της Αιτωλοακαρνανίας. Πιο συγκεκριμένα από το Κεφαλόβρυσο μέχρι την Αμφιλοχία με εξαίρεση τον κόμβο της Ρίγανης κανένας κόμβος δεν λειτουργεί πλήρως. Έτσι αυτό το τμήμα των 60χλμ σε μεγάλο βαθμό λειτουργεί -και θα λειτουργεί μέχρι τον προσεχή Μάρτιο και την ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόμου- εξυπηρετώντας κυρίως τους διερχόμενους από την Αιτωλοακαρνανία… Στο τμήμα Κουβαράς – Αμφιλοχία που παραδόθηκε χθες προβλέπονται δύο κόμβοι, αυτός του Κουβαρά και αυτός της Αμβρακίας, όμως κανείς από τους δύο δεν λειτουργεί πλήρως (στον Α/Κ Κουβαρά έχουν δοθεί 2 από τους 4 κλάδους, δηλαδή η έξοδος προς Γιάννενα και η έξοδος προς Πάτρα). Και αν ο κατασκευαστής δεν πρόλαβε να ολοκληρώσει τους κόμβους σε αυτό το νέο τμήμα, σε καμία περίπτωση δεν ισχύει το ίδιο για τους κόμβους Χαλικίου και Αγγελόκαστρου στο τμήμα Κεφαλόβρυσο – Κουβαράς που λειτουργεί από το 2009! Η μη πλήρης λειτουργία των κόμβων στη διάρκεια της τμηματικής παράδοσης προφανώς αποτρέπει την τοπική κίνηση και μειώνει τους χρήστες του νέου δρόμου. Επισήμως εξηγήση για το γεγονός της μη πλήρους λειτουργίας των κόμβων δεν υπάρχει! Θα μπορούσε βέβαια να υποθέσει κανείς ότι αυτή η αποτροπή της κίνησης έχει να κάνει και με το γεγονός ότι στη διάρκεια της τμηματικής λειτουργίας του έργου δεν θα λειτουργήσουν τα διόδια…
Το πρόβλημα θα μπορούσε κανείς να πει ότι είναι μικρό, από την στιγμή που σε τρεις μήνες αναμένεται να ολοκληρθεί όλος ο άξονας από το Αντίρριο μέχρι τα Γιάννενα και μαζί του -υποθέτουμε- και η πλήρης λειτουργία των κόμβων. Όταν όμως ο ίδιος ο Υπουργός Υποδομών Χρ. Σπίρτζης μιλώντας χθες στους δημοσιογράφους ανέφερε (απολύτως δικαιολογημένα) πως ο αιματοβαμμένος δρόμος από το Αντίρριο ως τα Γιάννενα θύμιζε μονοπάτι παρά Εθνική Οδό και πως η πρώτη παράδοση τμήματος της Ιόνιας Οδού είναι αφιερωμένη στη μνήμη των θυμάτων σε τροχαία δυστυχήματα που σημειώθηκαν στο συγκεκριμένο οδικό τμήμα, οι Αιτωλοακαρνάνες έχουν κάθε λόγο -τουλάχιστον για αυτούς τους μήνες- της τμηματικής λειτουργίας του αυτοκινητοδρόμου να αισθάνονται πολλαπλώς ότι εμπαίζονται. Και το πρόβλημα δεν είναι ότι εμπαίζονται από την όποια ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών (σημερινή και προηγούμενες), το πρόβλημα κυρίως είναι ότι οι πολιτικοί και αυτοδιοικητικοί εκπρόσωποι της περιοχής, είτε δεν έχουν παρεί χαμπάρι το πρόβλημα, είτε ποιούν τη νήσσα…
Δ.Π