Κατατέθηκε το βράδυ της Δευτέρας στην Βουλή το πολυνομοσχέδιο με το οποίο ολοκληρώνονται οι εξαγγελίες και οι σχεδιασμοί του υπουργείου Παιδείας για την αλλαγή του συστήματος εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Βασικές αρχές του νέου συστήματος εισαγωγής και του νέου Λυκείου αποτελούν η θέσπιση τεσσάρων κατευθύνσεων με τέσσερα μαθήματα προς εξέταση, το ωρολόγιο πρόγραμμα και, κυρίως, η δημιουργία τμημάτων ελεύθερης πρόσβασης. Οι αλλαγές αφορούν τους μαθητές που φοιτούν φέτος στην Β’ Λυκείου και θα εφαρμοστεί στις πανελλαδικές εξετάσεις του Ιουνίου 2020 για τους υποψηφίους του σχολικού έτους 2019-2020.
Πολλοί εκπαιδευτικοί φορείς και φορείς γονέων αντιδρούν στις αλλαγές που προωθεί το Υπουργείο Παιδείας, ανάμεσά τους και η Ένωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων των Σχολείων του Δήμου Αγρινίου. Σε ανακοίνωσή της ζητά “να ξεκινήσει επιτέλους από μηδενική βάση ο διάλογος για το τι σχολεία θέλουμε με συμμετοχή όλων όσων μπορούν και πρέπει να έχουν άποψη” και λέει “όχι στον προπαρασκευαστικό χαρακτήρα που έχει το λύκειο για τις πανελλήνιες εξετάσεις, με κύριο προσανατολισμό στην παροχή ολόπλευρης μόρφωσης με ενίσχυση της γενικής παιδείας”.
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
Η κυβέρνηση και ο Υπουργός Παιδείας, κος Κ. Γαβρόγλου παρά την καθολική αντίδραση του συνόλου της σχολικής κοινότητας σε όλα τα σχολεία της χώρας, φαίνεται να επιμένει να φέρει το νομοσχέδιο για το Νέο Λύκειο για ψήφιση στη Βουλή.
Δεν τους νοιάζει η αγωνία μας, η πίεση και το άγχος που ζούμε εμείς και τα παιδιά μας σε ένα σχολείο γεμάτο ψυχοφθόρες και εξοντωτικές εξετάσεις σε ένα διαρκές τρεχαλητό των μαθητών ανάμεσα σε σπίτι-σχολείο-φροντιστήριο. Δεν τους απασχολεί που οι μισοί μισθοί μας πάνε στα φροντιστήρια, θέλουν όλα αυτά να τα κάνουν ακόμα χειρότερα.
ΖΗΤΟΥΜΕ:
1. Να μην κατατεθεί το νομοσχέδιο για το Νέο Λύκειο που δεν λύνει αλλά περισσότερο εντείνει τα ήδη συσσωρευμένα συνολικά προβλήματα των σχολείων.
2. Να ξεκινήσει επιτέλους από μηδενική βάση ο διάλογος για το τι σχολεία θέλουμε με συμμετοχή όλων όσων μπορούν και πρέπει να έχουν άποψη για αυτό που θέλουμε.
Απέναντι σε όλο αυτό που εμείς οι γονείς και τα παιδιά μας ζούμε με κάθε αλλαγή υπουργού απαιτούμε:
• Ενιαίο δωδεκάχρονο υποχρεωτικό δημόσιο δωρεάν σχολείο.
• Λέμε όχι στην κατάργηση της Γ΄ Λυκείου που το συγκεκριμένο νομοσχέδιο ουσιαστικά επιφέρει.
• Λέμε όχι στη επιχειρούμενη κατάργηση των περιφερειακών λυκείων με ότι αυτό μπορεί να σημαίνει για τις τοπικές κοινωνίες.
• Λέμε όχι στην συνεχόμενη προσπάθεια κατάργησης της επαγγελματικής εκπαίδευσης μέσω κατάργησης ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ, με ταυτόχρονη ενίσχυση των ιδιωτικών εργαστηρίων κατάρτισης.
• Λέμε όχι στην αύξηση των μαθητών ανά τμήμα.
• Λέμε όχι στην ομηρία των καθηγητών που αναγκάζονται για να συμπληρώσουν το ωράριο τους να γίνονται γυρολόγοι ακόμα και σε διαφορετικούς νομούς.
• Άμεση κάλυψη των κενών με μόνιμους διορισμούς καθηγητών.
• Οι αναπληρωτές στη θέση τους από την πρώτη Σεπτέμβρη, αφού τα κενά όπου υπάρχουν είναι γνωστά από το τέλος της χρονιάς.
• Λέμε όχι στον προπαρασκευαστικό χαρακτήρα που έχει το λύκειο για τις πανελλήνιες εξετάσεις, με κύριο προσανατολισμό στην παροχή ολόπλευρης μόρφωσης με ενίσχυση της γενικής παιδείας.
• Αποδέσμευση του Λυκείου από εξετάσεις για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και ελεύθερη πρόσβαση σε αυτή για όλους.
Επειδή αυτό που ονειρευόμαστε και θέλουμε για τα παιδιά μας δεν έχει σχέση με σχεδιασμούς που γίνονται από οργανισμούς (πχ ΟΟΣΑ) που μετράνε μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς μόνο ως αριθμούς,
ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ ΤΙΣ ΔΡΆΣΕΙΣ εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων ενάντια σε αυτό και σε κάθε νομοσχέδιο που έρχεται και ψαλιδίζει την ανάγκη των παιδιών μας για πραγματική μόρφωση.