Ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο για την ειδική έκδοση της εφημερίδας Πελοπόννησος για το 7ο Αναπτυξιακό Συνέδριο Δυτικής Ελλάδας, έγραψε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Νέας και Κεντρικής Οδού, Στέλιος Πενθερουδάκης. Σημειώνει πως με την ολοκλήρωση της Ιόνιας Οδού, άλλαξε ο οδικός χάρτης της Ελλάδας. Υπογράμμισε όμως πως είναι σε αναμονή για την εκτέλεση νέων έργων όπως είναι η σύνδεση με το Αγρίνιο, την επέκταση μέχρι Κακαβιά, την σύνδεση με το λιμάνι του Αστακού αλλά και την πόλη της Φιλιππιάδας.
Πιο συγκεκριμένα το άρθρο του επικεφαλής της Νέας Οδού αναφέρει τα παρακάτω:
Ατενίζοντας πλέον το μέλλον με αισιοδοξία, αναμένουμε την ανάληψη πρωτοβουλιών, προκειμένου να περάσουμε στη νέα εποχή έργων που θα συμπληρώσουν την Ιόνια Οδό, επιταχύνοντας περεταίρω την ανάπτυξη.
Ανάμεσα στα έργα αυτά συγκαταλέγονται:
– Η Σύνδεση Λιμένος Αστακού με την Ιόνια Οδό μέσω σύγχρονο αυτοκινητοδρόμου μήκους 25 χλμ. από τον Ανισόπεδο Κόμβο Αγίου Ηλία έως τον Λιμένα Αστακού. Για το έργο αυτό, υπάρχει προμελέτη & είμαστε ανοιχτοί να συζητήσουμε για τους όρους συγχρηματοδότησης.
– Η Σύνδεση με την Αλβανία, μέσω της συνέχειας της Ιόνιας Οδού από τον Ανισόπεδο Κόμβο Εγνατίας μέχρι το συνοριακό σταθμό Κακαβιάς μήκους 70χλμ. Για το έργο αυτό υπάρχουν οριστικές μελέτες από την Περιφέρεια Ηπείρου και το έργο είναι ώριμο προς κατασκευή.
– Η Σύνδεση της πόλης Αγρινίου με την Ιόνια Οδό στον Ανισόπεδο Κόμβο Αγγελοκάστρου, μήκους περίπου 20χλμ., για το οποίο υπάρχει προμελέτη, είναι αίτημα των κατοίκων Αγρινίου και είμαστε ανοιχτοί σε σχέση με τους όρους συγχρηματοδότησης.
– Η Παράκαμψη Φιλιππιάδας και η σύνδεσή της σύνδεση της Ιόνιας Οδού με την Πρέβεζα, μήκους 5 χλμ. Υπάρχουν οι μελέτες & το έργο είναι ώριμο προς κατασκευή.
Όραμα και διάθεση υπάρχουν. Το ίδιο και οι προϋποθέσεις. Όλα τα άλλα είναι ζήτημα χρόνου.
Η Ιόνια Οδός είναι πολλά περισσότερα από τα 196 χιλιόμετρα, σύγχρονου, ασφαλούς αυτοκινητοδρόμου. Είναι ένα έργο πνοής, που ήρθε να καλύψει μια απαίτηση ετών, να βγάλει την Ήπειρο από την απομόνωση, να συνδέσει ολόκληρη τη Δυτική Ελλάδα και να γίνει σημείο αναφοράς για το μέλλον.
Είναι ένας αυτοκινητόδρομος κατασκευασμένος εξ ολοκλήρου σε νέα χάραξη, σε ένα περιβάλλον με ιδιαίτερες γεωλογικές συνθήκες, έντονο ανάγλυφο και υψηλές γεωτεχνικές προκλήσεις. Είναι ένα έργο που διασχίζει δύο περιφέρειες και τέσσερις νομούς, δέκα δήμους και οδηγεί όχι μόνο τη Δυτική αλλά και ολόκληρη την Ελλάδα προς την ανάπτυξη σήμερα και στο μέλλον.
Με την ολοκλήρωση της Ιόνιας Οδού ο οδικός χάρτης της Δυτικής Ελλάδας άλλαξε. Είναι χαρακτηριστικό ότι σήμερα, το ταξίδι από το ταξίδι από το Αντίρριο έως τα Ιωάννινα έχει μετατραπεί σε μια ασφαλή, άνετη διαδρομή της 1 ώρας και 40 λεπτών. Μια διαδρομή που προσφέρει μια νέα οδηγική εμπειρία, με αιχμή την οδική ασφάλεια και την ποιοτική εξυπηρέτηση.
Η οδική ασφάλεια αποτελεί μια εξίσωση πολλών παραγόντων
Ρόλο πρωταγωνιστικό κατέχουν το όχημα και η κατάστασή του, οι καιρικές και κυκλοφοριακές συνθήκες, η κατάσταση του αυτοκινητόδρομου και βεβαίως ο οδηγός. Η Ιόνια Οδός, είναι ένας, σύγχρονος αυτοκινητόδρομος που κατασκευάστηκε με άξονα τα πλέον υψηλά standard παγκοσμίως. Ιδιαίτερη βαρύτητα δόθηκε στο γεωμετρικό σχεδιασμό, στις κυκλοφοριακές μελέτες και στις μελέτες σήμανσης ασφάλισης.
Επιπλέον, η Νέα Οδός, η εταιρία που έχει αναλάβει την κατασκευή, συντήρηση και λειτουργία της Ιόνιας Οδού, έχει σχεδιάσει και προσφέρει σε κάθε οδηγό που χρησιμοποιεί την Ιόνια Οδό ένα σύνολο υπηρεσιών οδικής ασφάλειας και ποιοτικής εξυπηρέτησης, όπως τετραψήφιο αριθμό έκτακτης ανάγκης, 24ωρα Περίπολα Οδικής Ασφάλειας, κέντρο διαχείρισης κυκλοφορίας και ειδικά κέντρα διαχείρισης κυκλοφορίας σηράγγων, SOS τηλέφωνα, δωρεάν οδική βοήθεια, αλλά και τηλεφωνική εξυπηρέτηση πελατών, σταθμούς εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών (Σ.Ε.Α), χώρους προσωρινής στάθμευσης με υποδομές ατομικής υγιεινής κ.α.
Όλα τα παραπάνω, οδηγούν σε 5 φορές μικρότερους δείκτες ατυχημάτων σε σχέση με τους αντίστοιχους στα λοιπά οδικά δίκτυα, ενώ και τα δυστυχήματα είναι μειωμένα έως και 65%. Από την ασφάλειας και μόνο η οικονομική – κοινωνική συνεισφορά της Ιόνιας Οδού να αποτιμάται σε ποσό άνω των 500 εκατ. ευρώ στο σύνολο της διάρκειας παραχώρησης.
Παράλληλα ο αυτοκινητόδρομος συμβάλει άμεσα και καθοριστικά στην ανάπτυξη της περιοχής, καθώς πέραν των 250 νέων θέσεων εργασίας, η συνολική Οικονομική και κοινωνική συνεισφορά του εκτιμάται πως θα ξεπεράσει τα 3 δις. ευρώ στο σύνολο της διάρκειας της παραχώρησης.