Αντίθετος ο δήμος Θέρμου στην υποβάθμιση του δημοτικού σχολείου

Αντίθετο με την πρόταση της ∆ιεύθυνσης Πρωτοβάθµιας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας για υποβιβασµό της οργανικότητας του ∆ηµοτικού Σχολείου Θέρµου είναι το δημοτικό συμβούλιο Θέρμου και καλεί τις αρµόδιες υπηρεσίας του Υπουργείου Παιδείας, αφού λάβουν υπόψη τα στοιχεία που συνηγορούν στην αναγκαιότητα για αποτροπή του ενδεχοµένου για υποβιβασµό της οργανικότητας του ∆ηµοτικού Σχολείου Θέρµου, να µην εφαρµοστεί η πρόταση. Από την ∆ιεύθυνση Πρωτοβάθµια Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας προτείνεται ο υποβιβασµός της οργανικότητας του ∆ηµοτικού Σχολείου Θέρµου από 10/θέσιο που είναι σήµερα σε 9/θέσιο.

Για το δήμο Θέρμου υπάρχουν σοβαροί λόγοι που συνηγορούν στην αποτροπή του ενδεχοµένου για υποβιβασµό της οργανικότητας του ∆ηµοτικού Σχολείου Θέρµου, καθώς αυτό επιβάλλεται λόγω ιδιαίτερων συνθηκών. Οι συνθήκες αυτές ορίζονται από το βασικό χαρακτηριστικό του ∆ήµου Θέρµου, αυτό της ορεινότητας (ο ∆ήµος Θέρµου είναι χαρακτηρισµένος ως ορεινός ∆ήµος βάσει του Ν. 3852/2010 “ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ”, ο µοναδικός µάλιστα µ’ αυτόν τον χαρακτηρισµό στην Περιφέρεια ∆υτικής Ελλάδας), το οποίο σε συνδυασµό µε αυτό της διάσπαρτης κατοίκησης (ο ∆ήµος Θέρµου αποτελείται από 23 Κοινότητες οι οποίες απαρτίζονται από 59 συνολικά οικισµούς), και του ακατάλληλου οδικού δικτύου (είναι ο µοναδικός ∆ήµος στην Περιφέρεια ∆υτικής Ελλάδας όπου 8 Κοινότητες ή 17 οικισµοί του οποίου επικοινωνούν αποκλειστικά µε υποτυπώδεις χωµατόδροµους), αποτελούν από κοινού τον παράγοντα εκείνον που εκ προοιµίου οδηγεί στο να αποκλειστεί οποιοδήποτε τέτοιο ενδεχόµενο.

Επιπλέον, το εν λόγω ∆ηµοτικό Σχολείο είναι το µοναδικό ∆ηµοτικό Σχολείο σε ολόκληρο τον ∆ήµο Θέρµου και εξυπηρετεί µαθητές όχι µόνο από το Θέρµο αλλά και από όλες εκείνες τις Κοινότητες του ∆ήµου που διαθέτουν µαθητικό δυναµικό και που µεταφέρονται καθηµερινά από το σπίτι τους στο σχολείο, σε πολλές περιπτώσεις από µεγάλες αποστάσεις ακόµη και µεγαλύτερες των 20 (είκοσι) χιλιοµέτρων ακόµα και µέσω ακατάλληλων χωµατόδροµων σ’ αυτή την ορεινή και δυσπρόσιτη περιοχή, πράγµα που συνεπάγεται και ένα ιδιαίτερο δύσκολο µαθησιακό περιβάλλον που δηµιουργείται στην τάξη λόγω και των κοινωνικών ιδιαιτεροτήτων που συνεπάγονται αυτές οι συνθήκες. Όλα αυτά δηµιουργούν την αναγκαιότητα ύπαρξης ολιγοµελών τµηµάτων στις µαθητικές τάξεις, ώστε να είναι δυνατή η κατά το δυνατό µεγιστοποίηση της αποτελεσµατικότητας στη µαθησιακή διαδικασία.