Του Δημήτρη Παπαδάκη
Τη διαγραφή προστίμων ύψους 800.000 ευρώ που είχαν επιβληθεί με βάση νόμο 3870/2010 (Ραγκούση) για τον έλεγχο των εκλογικών δαπανών σε 90 συνδυασμούς των αυτοδιοικητικών εκλογών του 2010 προβλέπει διακομματική τροπολογία (ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΚΙΝΑΛ) που ψηφίστηκε στο πλαίσιο του νομοσχεδίου, που κατατέθηκε την προηγούμενη εβδομάδα από το Υπουργείο Εσωτερικών.
Οι σχετικές αποφάσεις της Επιτροπής Ελέγχου Δαπανών και Εκλογικών Παραβάσεων που ελήφθησαν το 2012 αλλά επισημοποιήθηκαν – δημοσιεύθηκαν στα τέλη του 2013 αφορούν κατά κύριο λόγο στη μη ανάρτηση των εσόδων των συνδυασμών στην Κεντρική Βάση Δεδομένων, την αναντιστοιχία μεταξύ των βιβλίων των συνδυασμών και των καταχωρήσεων στην Κεντρική Βάση Δεδομένων, αλλά και τη διακίνηση εσόδων- εξόδων με άλλα μέσα πλην τραπεζικού λογαριασμού. Η εν λόγω τροπολογία αφορούσε τους εκλογικούς συνδυασμούς στην Περιφέρεια και τους δήμους της Αττικής, καθώς με παλαιότερες εξίσου διακομματικές τροπολογίες η βουλή το 2013, 2014 και το 2015 διέγραψε τα πρόστιμα στις υπόλοιπες περιφέρειες της χώρας.
Στη λίστα φιγουράρουν τα ονόματα του νυν υπουργού Ανάπτυξης Άδωνη Γεωργιάδη, του γενικού γραμματέας Πολιτικής Προστασίας Νίκου Χαρδαλιά, του πρώην βουλευτή των ΑΝΕΛ Γιάννη Δημαρά, αλλά και του πρώην προέδρου της ΕΕΤΑΑ και πρώην δημάρχου Αιγάλεω Δημήτρη Καλογερόπουλου.Επίσης στη λίστα περιλαμβάνονται δεκάδες νυν και πρώην δήμαρχοι όλο το πολιτικό φάσμα μέχρι και την εξωκοινοβουλευτική αριστερά.
Είναι εύκολο καταλάβει κανείς ότι το πολιτικό σύστημα της χώρας στο σύνολό του συνεχίζει να κινείται με την λογική «Γιάννης κερνάει, Γιάννης πίνει»…Και φυσικά κανείς δεν πέφτει από τα σύννεφα με την τροπολογία αυτή. Πριν λίγους μήνες εξάλλου μάθαμε ότι η Επιτροπή Πόθεν Έσχες της Βουλής ομολόγησε ότι κάνει τα «στραβά μάτια» στα κόμματα που παραβιάζουν το νόμο για τη διαχείριση των οικονομικών τους!!! Η Επιτροπή εντόπισε ότι τα περισσότερα κόμματα δεν διακίνησαν τα έσοδα ή τις δαπάνες τους μέσω των ειδικών τραπεζικών λογαριασμών που προβλέπει ο νόμος, για ποσά από 1.000 μέχρι 500.000 ευρώ! Σε αυτή την περίπτωση ο νόμος προβλέπει ότι η Επιτροπή μπορεί να επιβάλλει πρόστιμο μέχρι το 50% της τελευταίας κάθε φορά καταβληθείσας σε αυτά τακτικής χρηματοδότησης. Η Επιτροπή, όμως, αποφάσισε να μην επιβάλει κανένα πρόστιμο, με την αιτιολογία ότι η διάταξη που προβλέπει με σαφήνεια την επιβολή κυρώσεων ίσχυσε από το 2018! Αξίζει να σημειώσουμε ότι και η προηγούμενη νομοθεσία προέβλεπε κυρώσεις, αλλά επειδή δεν αναφερόταν ρητά σε αυτές τις παραβάσεις, η Επιτροπή αποφάσισε -κατά πλειοψηφία- να κάνει «τα στραβά μάτια».
Το ανερυθρίαστο του τρόπου με τον οποίο συμπεριφέρεται το πολιτικό σύστημα της χώρας περιέγραψε το non-paper της κοινοβουλευτικής ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ, το οποίο επιχείρησε να δικαιολογήσει τη… συναίνεση του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης στην τροπολογία για τη διαγραφή των προστίμων στους αυτοδιοικητικούς. «Η κοινή σημερινή τροπολογία αποβλέπει στο να εφαρμοστεί και στην Αττική ότι ίσχυσε στο σύνολο της χώρας και όχι χάρισμα προστίμων σε πολιτικούς ή κόμματα» ανέφερε ο ΣΥΡΙΖΑ. Δηλαδή όχι να ισχύσει ο νόμος, αλλά να εφαρμοστεί και στην Αττική η διαγραφή των προστίμων, αφού ίσχυσε στην υπόλοιπη Ελλάδα… Το ισχύσει βέβαια στην Αττική η διαγραφή έχει μια κάποια λογική. Αλλά προσέξτε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ μας λέει ότι αυτό δεν χάρισμα προστίμων… Δηλαδή τι είναι;
Αν είναι να συζητήσουμε για την παιδεία, για την εθνικά θέματα και τόσα άλλα σημαντικά θέματα, συναίνεση δεν υπάρχει ανάμεσα στα κόμματα. Τα βρίσκουν όμως μια χαρά μεταξύ τους αν πρόκειται να γράψουν τους νόμους στα παλαιότερα των υποδημάτων τους.