Μία από τις πιο πολυδιαβασμένες ειδήσεις της Δυτικής Ελλάδας τον Σεπτέμβρη που πέρασε ήταν η φημολογούμενη παράδοση στην κυκλοφορία του πρώτου τμήματος του δρόμου από Λουτράκι έως Αμβρακία (ευρεία παράκαμψη της Αμφιλοχίας).
Σύμφωνα με πληροφορίες είναι αδύνατο αυτό να επιτευχθεί καθώς το κατασκευαστικό αντικείμενο αν και δεν έχει προβλήματα δεν έχει φτάσει στο επίπεδο εκείνο που θα μιλάμε για παραδόσεις τμημάτων. Εξάλλου και σύμφωνα με τις μελέτες τα τμήματα των δρόμων αναμένεται να δοθούν συνολικά στην κυκλοφορία το 2013. Πάντως αν όλα κυλήσουν ομαλά ίσως μέσα στο 2012 (χωρίς να μπορεί κάποιος να πιθανολογεί) ίσως δοθεί προτεραιότητα και να ολοκληρωθεί η παράκαμψη Αμφιλοχίας, Αν αυτό συμβεί θα αποσυμφορήσει την εθνική οδό Αγρινίου – Αμφιλοχίας που ιδίως κατά το καλοκαίρι παρατηρείται κυκλοφοριακό έμφραγμα, καθώς η εθνική οδός διέρχεται μέσα από το κέντρο της Αμφιλοχίας, με αποτέλεσμα οι οδηγοί να χρειάζονται ακόμη και δύο ώρες για μία απόσταση που δεν ξεπερνά τα 12 λεπτά.
Το έργο του οδικού άξονα ξεκίνησε με την υπογραφή της σύμβασης τον Μάρτιο του 2010 κληρονομώντας σημαντικά προβλήματα. Από τις 4 εργολαβίες η μία ξεκίνησε μόλις πριν λίγους μήνες λόγω αποχώρησης του αρχικού αναδόχου και της αντικατάστασης του από άλλο. Τα γνωστά προβλήματα με τις απαλλοτριώσεις είναι και εδώ παρόντα αλλά λύνονται, καθυστερώντας όμως την συνολική πρόοδο του έργου. Ένα από τα θετικά του κατασκευαστικού αντικειμένου είναι η μέχρι τώρα μηδενική αναφορά σε παράταση των ημερομηνιών παράδοσης του συνολικού έργου που τοποθετείται στο καλοκαίρι του 2013.
Πάντως κάτι τέτοιο δεν μπορεί να αποκλειστεί, λόγω των σημαντικών καθυστερήσεων των απαλλοτριώσεων. Το έργο αυτό θα συνδέσει τη Δυτική Ελλάδα με το αεροδρόμιο του Ακτίου, την πόλη της Πρέβεζας, τα δυτικά παράλια και τα νησιά του Ιονίου.
Το 2012 αναμένεται και η προώθηση διπλανών αξόνων όπως αυτό της οδικής σύνδεσης Λευκάδας, της Πρέβεζας και τμημάτων του δρόμου Ηγουμενίτσα-Πρέβεζα.
Πηγή:ypodomes.com