Πήρε ΦΕΚ η τροποποίησης της κυκλοφοριακής μελέτης
Εγκρίθηκε από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση και πήρε ΦΕΚ στις 9 Απριλίου η τροποποίηση της κυκλοφοριακής μελέτης του Αγρινίου, που αφορά την επέκταση του δικτύου των πεζοδρόμων στο κέντρο της πόλης και κυρίως πέριξ της πλατείας Δημοκρατίας. Η εξέλιξη αυτή ουσιαστικά θα ξεμπλοκάρει το σημαντικότερο ίσως έργο από αυτά που σχεδιάζει ο δήμος Αγρινίου στο πλαίσιο του προγράμματος Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης, από την άποψη των μεγάλων αλλαγών που θα φέρει στην καθημερινότητα της πόλης.
Ο δήμος Αγρινίου έχει υποβάλλει από το 2016 στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση τροποποίηση της κυκλοφοριακής μελέτης του Αγρινίου, προκειμένου μέσω του προγράμματος Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης να προχωρήσει το έργο της επέκτασης των πεζοδρόμων στο κέντρο της πόλης. Ωστόσο η έγκριση αυτών των ρυθμίσεων χρειάστηκε σχεδόν τρία χρόνια…! Γεγονός που είναι απότοκο αφ’ ενός της δαιδαλώδους γραφειοκρατικής διαδικασίας, που προβλέπεται για τέτοιους είδους αλλαγές και αφ’ ετέρου της έλλειψης προσωπικού της Αποκεντρωμένης Διοίκησης σε μηχανικούς… Είναι χαρακτηριστικό ότι απόφαση παρόμοια απόφαση του δήμου Ναυπακτίας, που αφορά μια και μοναδική αλλαγή για τη μετατροπή ενός και μόνο δρόμου σε οδό ήπιας κυκλοφορίας χρειάστηκε δύο χρόνια για να εγκριθεί από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση. Σε κάθε περίπτωση, τέτοιας έκτασης καθυστερήσεις σε περιπτώσεις όπως αυτή του δήμου Αγρινίου, που αφορούν έργα προενταγμένα σε χρηματοδοτικά προγράμματα προβληματίζει.
Αξίζει να σημειωθεί ότι πρόσφατα είχε εγκριθεί από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση και ένα μικρότερο μέρος των προβλέψεων της κυκλοφοριακής μελέτης, που αφορούσε ορισμένες αντιδρομήσεις – μονοδρομήσεις και τις διαμορφώσεις ορισμένων οδών σε οδούς ήπιας κυκλοφορίας.
Το έργο που θα προωθήσει ο δήμος Αγρινίου, μετά από αυτή την απόφαση, μέσα από το ΕΣΠΑ Δυτικής Ελλάδας και το πρόγραμμα Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης θα έχει προϋπολογισμό περίπου 4,5 εκατ. ευρώ και αφορά τη δημιουργία νέων πεζοδρόμων και τη διαμόρφωση άλλων οδών σε ήπιας κυκλοφορίας. Περιλαμβάνει επεμβάσεις στον εσωτερικό δακτύλιο της πόλης:
α) με μια σειρά νέων πεζοδρομήσεων των οδών πέριξ της κεντρικής πλατείας και της Πλατείας 28ης Οκτωβρίου καθώς και των οδών Αφών Παπαστράτου (έως Δημοτσελίου), Αναστασίου Παπαστράτου, Παπαθανάση, καθώς και άλλων οδών ήσσονος κυκλοφοριακής σημασίας.
β) με την μετατροπή των οδών Βότση (από Χαρ. Τρικούπη έως Αναστασιάδη) και Αναστασίου Παναγόπουλου σε οδούς ήπιας κυκλοφορίας.
Αναλυτικότερα οι εργασίες που προβλέπεται να εκτελεστούν αφορούν δημιουργία πεζοδρόμων, αντικατάσταση δικτύου υποδομών όπου απαιτείται, διευκόλυνση της προσβασιμότητας ΑΜΕΑ, υπογειοποίηση κάδων, αντικατάσταση σήμανσης, εμπλουτισμός της φύτευσης, αναβάθμιση του αστικού εξοπλισμού, τοποθέτηση νέου αστικού φωτισμού με λαμπτήρες LED.
Αξίζει να σημειωθεί ότι αναλόγου ύφους έργο ο δήμος Αγρινίου προωθεί ήδη μέσω του «Πράσινου Ταμείου» στο τμήμα της παλαιάς πόλης του Αγρινίου με τα οικοδομικά τετράγωνα μεταξύ των οδών Σταϊκου, Κακαβιά, Σκαλτσοδήμου και Αντωνοπούλου.
Οι αλλαγές στον κυκλοφοριακό χάρτη του Αγρινίου
1. Πεζοδρόμηση μέρους της οδού Αναστασιάδη, από τη διασταύρωση με την οδό Βότση – τμήμα νότια της κεντρικής πλατείας – έως την οδό Π. Σούλου.
2. Πεζοδρόμηση μέρους της οδού Μπαϊμπά, από τη διασταύρωση με οδού Π. Σούλου έως την οδό Ηλ. Ηλίου.
3. Πεζοδρόμηση μέρους της οδού Στάικου, από τη συμβολή με την οδό Γρίβα έως τη συμβολή με την οδό Βότση.
4. Πεζοδρόμηση μέρους της οδού Σαλάκου, από την κεντρική πλατεία έως τη συμβολή με την οδό Βότση.
5. Πεζοδρόμηση μέρους της οδού Π. Σούλου, από την κεντρική πλατεία έως τη συμβολή με την οδό Αφων Παναγόπουλου.
6. Πεζοδρόμηση μέρους της οδού Παπαστράτου, από την συμβολή με την οδό Σπ. Τσικνιά (πρώην Τσαλδάρη) έως τη συμβολή με την οδό Δημοτσελίου.
7. Πεζοδρόμηση των οδών Παπαθανάση και Δεληγιώργη, από την συμβολή με την οδό Δημ. Μακρή έως τη συμβολή με την οδό Αναστασιάδη.
8. Πεζοδρόμηση του βόρειου τμήματος της οδού Τσιτσιμελή, από την συμβολή με την Εθνική Οδό έως τη συμβολή με την οδό Κυριαζή (νότιο τμήμα Ο.Τ.216).
9. Μετακίνηση θέσης στάσης/στάθμευσης (πιάτσα) Ε.Δ.Χ.-Ταξί σε νέα θέση επί της οδού Αναστασιάδη.
10. Δημιουργία νέων θέσεων ελεγχόμενης στάθμισης, για την αναπλήρωση όσων καταργούνται με την θέσπιση των πεζοδρόμων, την μετατόπιση της πιάτσας ΤΑΧΙ και της αναδιάταξης θέσεων δικύκλων, στις ακόλουθες οδούς:
Για τα αυτοκίνητα:
• οδός Παλαμά, από τη συμβολή με την οδό Γεράκη έως την συμβολή με την οδό Αγ. Δημητρίου (εκατέρωθεν της οδού).
• οδός Μαβίλη, από τον κόμβο Καλέργη έως την συμβολή με την οδό Ευαγγελιστρίας (εκατέρωθεν της οδού).
• οδός Παπαφώτη, στη δεξιά πλευρά της οδού κατά την φορά κίνησης των οχημάτων.
• οδός Χαρ. Τρικούπη, από τη συμβολή με την οδό Παπαφώτη έως την συμβολή με την οδό Βαρνακιώτη (εκατέρωθεν της οδού).
Για τα δίκυκλα:
• οδός Αφων Παναγόπουλου (Ο.Τ.114)
• οδός Βότση (Ο.Τ.182α)
• οδός Ζωοδόχου Πηγής (Ο.Τ.174)
11. Μετατόπιση υπάρχουσας θέσης στάθμευσης ΑΜΕΑ από την οδό Στάικου (Ο.Τ.67 και 66) στην οδό Κύπρου (Ο.Τ.67 και 68).